LOOPTIJDEN
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
LOOPTIJDEN
Hoi ,
Ik ben 3 maanden geleden gestart met lopen met de bekende start to run van Evy 0-5 km.
Na de lessen tot 5 km heb ik om mezelf verder gelopen zonder Evy
Ondertussen loop ik 7 km in ongeveer 45 minuten maar heb geen idee of dit goed of slecht is en hoe ik heb best verder train?
Iemand suggesties ??
GRTJS
Wendy
Ik ben 3 maanden geleden gestart met lopen met de bekende start to run van Evy 0-5 km.
Na de lessen tot 5 km heb ik om mezelf verder gelopen zonder Evy

Ondertussen loop ik 7 km in ongeveer 45 minuten maar heb geen idee of dit goed of slecht is en hoe ik heb best verder train?
Iemand suggesties ??
GRTJS
Wendy
Re: LOOPTIJDEN
Hoi Wendy
Mijn S2R reeks zit er ook op en loop 34 min op 5km150m (5 km pas sinds tweede les Keep Running)
dus aan 8,5/uur.
Ik denk dat 45min op 7 km wel goed is hoor ! Proficiat
Maar doe jij niet verder met de Keep Running of op je ééntje ?
groetjes
Schildje
Mijn S2R reeks zit er ook op en loop 34 min op 5km150m (5 km pas sinds tweede les Keep Running)

Ik denk dat 45min op 7 km wel goed is hoor ! Proficiat
Maar doe jij niet verder met de Keep Running of op je ééntje ?
groetjes
Schildje
14/6/2012 start S2R - einde S2R 5/9/2012 - einde KR end 2012
Getest via Energy Lab en loop nu verder met hun schema's
26/5/2013 20km Bxl 2:11 met 'tussenstopje' 15km door Brugge 1:37
Next 1/2 marathon Bxl en dan ? Verder voor 1ste marathon Bxl okt 2014 ? We'll see
[color=#FF0040][size=150]LOOP ZE ![/size][/color]
Next 1/2 marathon Bxl en dan ? Verder voor 1ste marathon Bxl okt 2014 ? We'll see
Hoi Schildje,
Ik ga verder in men eentje....
Graag zou ik volgend jaar april mee lopen aan de 10miles van Antwerpen .
Hoop dat dit haalbaar is
grtjs
Wendy
Ik ga verder in men eentje....
Graag zou ik volgend jaar april mee lopen aan de 10miles van Antwerpen .
Hoop dat dit haalbaar is

grtjs
Wendy
Dat zal je zeker lukken !
Die KR is anders een aanrader
Die KR is anders een aanrader

14/6/2012 start S2R - einde S2R 5/9/2012 - einde KR end 2012
-
Piece of cake lijkt me als je nu vlotjes die 7 KM loopt. De 10 Miles is nog meer dan 7 maanden ver, moet zeker lukken hé.wendy c schreef:Graag zou ik volgend jaar april mee lopen aan de 10miles van Antwerpen .
Hoop dat dit haalbaar is
Gewoon gaan ervoor !!!
ik zal er zowiezo voor gaan al moet is ze uitkruipen hahaha
heeft iemand misschien nog wat tisp ??
ik heb de KR geprobeert maar hou niet zo van de intervallen ...ik loop veel liever gewoon men eigen tempo
Wat ik wel heb is dat ik na 7 km voel dat ik meer kan maar ik durf niet zo goed te snel te veel willen
heeft iemand misschien nog wat tisp ??
ik heb de KR geprobeert maar hou niet zo van de intervallen ...ik loop veel liever gewoon men eigen tempo
Wat ik wel heb is dat ik na 7 km voel dat ik meer kan maar ik durf niet zo goed te snel te veel willen

-
Voila, je geeft de eerste tip al zelf aan, niet teveel willen, niks forceren, en vooral leren doseren.wendy c schreef:heeft iemand misschien nog wat tisp ??
Als je dat al weet en kan, dan ben je al een heel einde.
Ik heb na de S2R ook de KR niet gedaan, net zoals de meesten hier overigens. Intervallen lagen me ook niet echt. Gewoon elke week een kilometertje erbij gedaan, tot ik aan die 16 km zat, en nadien zelfde voor de halve marathon.
Dus zo kan het effectief ook, beetje bij beetje, telkens een beetje langer en verder, zonder inderdaad het gevoel te hebben dat je echt moet forceren.
Als je voelt dat het toch een beetje moeilijk begint te gaan, gewoon dezelfde afstand een paar weken vasthouden, en dan weer verder …
Nu is het wel zo, dat je op een bepaald ogenblik op een punt komt dat je toch wel sneller zou willen, maar dat absoluut niet meer kunt. Op dat punt zit ik nu. Met de beste wil ter wereld haal ik op afstanden van meer dan 10 KM geen snelheid boven de 10,5 km/u meer (en dan nog op heel goede dagen, of onder een dosis adrenaline tijdens een wedstrijd).
Daarom ben ik nu toch ook met intervaltrainingen begonnen, maar uiteraard bij een wedstrijd heb ik dezelfde instelling als jij, uitlopen (of uitkruipen

Wat je wel kan doen voor de 10 Miles is een streeftijd zetten die net iets onder de tijd ligt waarop je normaal dezelfde afstand loopt. Zo blijf je toch nog min of meer bij de les, en maak je het voor jezelf een beetje spannend.
Had ik vroeger ook.. moest er mij ook niemand komen vertellen hoe en wat ik moest lopen, "ik doe lekker waar ik zelf zin in heb"wendy c schreef:maar hou niet zo van de intervallen ...ik loop veel liever gewoon men eigen tempo

Ondertussen las ik al eens geregeld wat intervaltrainingen in en plan tussendoor ook al eens een wedstrijd in... en 'k moet zeggen, als je dan merkt dat je vorderingen maakt motiveert dat wel hoor

Dus tip : gewoon lopen zoals je 't zelf lekker vindt ! Je zal 't vanzelf wel merken als je zin krijgt in iets 'anders'

Hallo bloem,
Ik zal dan inderdaad maar gewoon op eigen tempo blijven trainen en kijken hoe het in de toekomst gaat .
Wie weet ga ik de intervallen ooit ook eens leuk vinden
Leuk te zien hier op de forum dat er toch heel veel mensen lopen ... had ik echt niet verwacht.
Het lopen werkt bij mij echt verslavend hahaha
Ik zal dan inderdaad maar gewoon op eigen tempo blijven trainen en kijken hoe het in de toekomst gaat .
Wie weet ga ik de intervallen ooit ook eens leuk vinden

Leuk te zien hier op de forum dat er toch heel veel mensen lopen ... had ik echt niet verwacht.
Het lopen werkt bij mij echt verslavend hahaha
hey Wendy,
je bent goed bezig hoor. probeer elke week een beetje verder te lopen maar wissel soms ook is af met een intervaltraining.
Ik ben in februari zelf ook begonnen met start to run en zit nu aan 15 km.
Groetjes Nick
je bent goed bezig hoor. probeer elke week een beetje verder te lopen maar wissel soms ook is af met een intervaltraining.
Ik ben in februari zelf ook begonnen met start to run en zit nu aan 15 km.
Groetjes Nick