Dagboek BlackScorpion
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Re: Dagboek BlackScorpion
Verstandig!!Goed luistern naar je lichaam. Saai he?? Maar soms verteld je lichaam je zoveel..BlackScorpion schreef:Bedankt, moet zeggen, het voelt al beter aan, kan detrap tdrug doen zonder problemen.
Maar ik blijf bij mijn originele plan, eerste loopje pas zaterdag/zondag en blijven smeren.
Voel ik na dit weekend opnieuw iets, tja dan wordt het even nadenken...
De 10 mijl bereikt!!! :D
-
BlackScorpion
Om 10:30 de loopschoenen opnieuw aangetrokken om na bijna 2 weken nog eens een loopje te wagen op mijn favoriete parcours, de asfalt tussen de polders. De snelheid liet te wensen over, nog trager dan anders. Maar daar ga ik me niet druk in maken, het belangrijkste was dat ik liep. Spijtig genoeg wilde de ademhaling niet meewerken, ik kreeg hem niet soepel. Toch een conditie dip door 2 weken niet te lopen? Ik heb ook 3 keer even gestapt. 1 keer om te drinken, 1 keer omdat ik even moest stappen en 1 keer om een doodgereden waterhoen aan de kant te leggen
. De maag en stuk darmen heb ik laten liggen, hoen en nog aanhangende darmen heb ik van de weg in de berm gelegd. Ook al was hij al dood, ze moeten er niet nog extra over rijden. Soit, na dat gezellige verhaal, ondanks 2 weken niet lopen, heb ik toch (met wat duwen) de 5 km gehaald. De knie bleef braaf en ik ben heel de tijd in zone 4 gebleven, alleen deden de andere knie en enkels wat lastig. Soit...
Afstand: 5,03 km
Tijd: 41:38
Tempo: 8:16 min/km
Hartslag: 157
Passen: 149 ppm
Afstand: 5,03 km
Tijd: 41:38
Tempo: 8:16 min/km
Hartslag: 157
Passen: 149 ppm
- dirk.vancoillie.5
- Contacteer:
Tja het is altijd efkes slikken hoe snel de conditie verwaterd, maar je bent terug gestart, veel succes 
Inhale the future. Exhale the past.
-
BlackScorpion
Na het lopen gisteren ook nog een trage (mede wandelaar kan niet meer snel wandelen) lange wandeling gedaan en vandaag ben ik stijf
Nog niet eerder stijf geweest in de benen, is de wandeling de boosdoener? 
Kan best zijn dat het van het wandelen is hoor. Dat is toch net anders voor je lijf dan hardlopen. Maar je bent weer bezig, en het wordt echt weer beter.
De 10 mijl bereikt!!! :D
-
BlackScorpion
Gisteren voor de eerste keer naar de fitness geweest.
Half uurtje loopband en kwartiertje crosstrainer.
Maar man...
Die loopband was best vreemd, het duurde even voor ik er aan gewend was, maar ik werd veel sneller moe dan bij het buiten lopen.
De snelheid stond op 7.5 km/u, terwijl ik buiten net iets sneller loop (7.7 ofzo), maar toch heb ik 2 keer ofzo moeten stappen om bij te komen.
De crosstrainer vond ik heel vermoeiend en zwaar.
En ik vrees dat ik te diep ben gegaan, toen ik thuis kwam een (te warm) bad genomen en nadien voelde ik me echt SLECHT.
Ik trilde over heel mijn lijf, kon geen glas meer vastnemen, had zware hartkloppingen en kon niet eten.
Het heeft geduurd van 19 tot 22 voor ik me terug een beetje ok voelde en deze ochtend was ik nog heel slapjes.
Ben ik de diep gegaan? Hoe kan ik dat voorkomen? Of is een fitness (loopband / crosstrainer) gewoon niets voor mij?
Ik ben nu echt heel hard aan het twijfelen, mijn plan was om een loopband te kopen om thuis te trainen.
Half uurtje loopband en kwartiertje crosstrainer.
Maar man...
Die loopband was best vreemd, het duurde even voor ik er aan gewend was, maar ik werd veel sneller moe dan bij het buiten lopen.
De snelheid stond op 7.5 km/u, terwijl ik buiten net iets sneller loop (7.7 ofzo), maar toch heb ik 2 keer ofzo moeten stappen om bij te komen.
De crosstrainer vond ik heel vermoeiend en zwaar.
En ik vrees dat ik te diep ben gegaan, toen ik thuis kwam een (te warm) bad genomen en nadien voelde ik me echt SLECHT.
Ik trilde over heel mijn lijf, kon geen glas meer vastnemen, had zware hartkloppingen en kon niet eten.
Het heeft geduurd van 19 tot 22 voor ik me terug een beetje ok voelde en deze ochtend was ik nog heel slapjes.
Ben ik de diep gegaan? Hoe kan ik dat voorkomen? Of is een fitness (loopband / crosstrainer) gewoon niets voor mij?
Ik ben nu echt heel hard aan het twijfelen, mijn plan was om een loopband te kopen om thuis te trainen.
- martmarbus
Onthoud wel dat een crosstrainer ook erg zwaar is.
Ook dat moet je met training opbouwen.
Loopband lopen is gewoon vreemd.
Ik denk dat je je bij de crosstrainer aardig hebt onderschat.
En ook daar geldt, na het trainen is het goed drinken (het liefst iets met isotone), of eet een banaan, waardoor je lichaam zichzelf snel hersteld.
Ook dat moet je met training opbouwen.
Loopband lopen is gewoon vreemd.
Ik denk dat je je bij de crosstrainer aardig hebt onderschat.
En ook daar geldt, na het trainen is het goed drinken (het liefst iets met isotone), of eet een banaan, waardoor je lichaam zichzelf snel hersteld.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
Met een loopband loop je wel altijd hetzelfde tempo , nl dat van de band. Terwijl je buiten toch vaak onbewust wat trager (of sneller) kan lopen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je net zoals de honderdduizenden andere Belgen het griepachtige verkoudheidvirus te pakken hebt...
Het kan natuurlijk ook zijn dat je net zoals de honderdduizenden andere Belgen het griepachtige verkoudheidvirus te pakken hebt...
-
BlackScorpion
Ik heb wel water gedronken, maar dat was alles.
Zal inderdaad de crosstrainer onderschat hebben (ik ging beetje hevig).
En had beter ervoor of erna inderdaad een isotone drank en banaan genomen.
Ik ga volgende week nog eens boulderen, daar was ik vroeger aan verslaafd.
Ermee gestopt door blessures, maar het is blijven kriebelen...
Moet wel helemaal van 0 terug beginnen.
Kan je maar 1 keer per week lopen eigenlijk?
Wat is het effect van maar 1 keer per week lopen?
Kan je dan je niveau behouden of niet?
Zal inderdaad de crosstrainer onderschat hebben (ik ging beetje hevig).
En had beter ervoor of erna inderdaad een isotone drank en banaan genomen.
Ik ga volgende week nog eens boulderen, daar was ik vroeger aan verslaafd.
Ermee gestopt door blessures, maar het is blijven kriebelen...
Moet wel helemaal van 0 terug beginnen.
Kan je maar 1 keer per week lopen eigenlijk?
Wat is het effect van maar 1 keer per week lopen?
Kan je dan je niveau behouden of niet?
Om je niveau te behouden is het aangewezen 2x per week te gaan, maar als je 1x per week loopt en nog 1x per week alternatief sport, zal je algemene fitheid er niet echt onder leiden.
Ik denk vooral dat je zowel met de loopband als met de crosstrainer gewoon héél rustig moet beginnen, zeker als het de eerste keer is. Je moet wennen aan de binnenomgeving, het continue tempo (loopband), opletten waar je je voeten zet, enz. zodat er best wel wat prikkels op je af komen.
Schaam je niet om in het begin gewoon te wandelen en héél rustig de snelheid opdrijven wanneer je klaar voor bent. Volgende keer gaat het beter en binnen enkele weken staat er misschien zelfs eentje in huis
. Succes ermee!
Ik denk vooral dat je zowel met de loopband als met de crosstrainer gewoon héél rustig moet beginnen, zeker als het de eerste keer is. Je moet wennen aan de binnenomgeving, het continue tempo (loopband), opletten waar je je voeten zet, enz. zodat er best wel wat prikkels op je af komen.
Schaam je niet om in het begin gewoon te wandelen en héél rustig de snelheid opdrijven wanneer je klaar voor bent. Volgende keer gaat het beter en binnen enkele weken staat er misschien zelfs eentje in huis