Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Armani

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Armani »

Proficiat Wendy!

Draag je echte loopkousen? Die zijn zonder naad en zouden het risico op blaren beperken.

Ik ben 4,5 maand geleden begonnen en onmiddellijk loopkousen aangeschaft. Ik heb nog nooit blaren gehad. Bij mij werkt het dus wel.
WendyS

Bericht door WendyS »

Ik draag zo sportkousjes van Adidas. Eigenlijk nog niet op gelet of daar naden aan zitten. Nu is het wel zo dat de blaar ontstaan is op de plaats waar mijn steunzool een 'bobbel' vertoont. Voordien heb ik 3 maand gelopen zonder ooit blaren te hebben, dus ik ga er van uit dat de steunzool de dader is :)
Maar ik ga in elk geval mijn sokken ook eens aan een nader onderzoek onderwerpen! ;)
Armani

Bericht door Armani »

WendyS schreef:Ik draag zo sportkousjes van Adidas. Eigenlijk nog niet op gelet of daar naden aan zitten. Nu is het wel zo dat de blaar ontstaan is op de plaats waar mijn steunzool een 'bobbel' vertoont. Voordien heb ik 3 maand gelopen zonder ooit blaren te hebben, dus ik ga er van uit dat de steunzool de dader is :)
Maar ik ga in elk geval mijn sokken ook eens aan een nader onderzoek onderwerpen! ;)

Het zijn niet alleen de naden, maar ook het materiaal dat bij loopsokken speciaal aangepast is aan het lopen.

De steunzolen zullen er zeker voor iets tussen zitten maar misschien kunnen loopkousen het heuvel verhelpen. Misschien eens testen met 1 paar?
Armani

Bericht door Armani »

Gisteren 47 minuten gelopen. 8,09 km.

Was een training met 2 blokken interval van 12 minuten. Op de tanden mogen bijten.

Gemiddelde snelheid over de hele training was 10,1 km. Interval komt blijkbaar toch zwaarder uit dan dezelfde snelheid maar dan constant over dezelfde afstand.

Ik hoor van nogal wat lopers dat ze die intervaltrainingen niet leuk vinden of gewoonweg niet doen. Ik vind ze wel een welkome afwisseling eigenlijk...
AmedeeVanGasse
Contacteer:

Bericht door AmedeeVanGasse »

Ik heb vandaag niet gelopen, maar ik heb wel een hele dag dansstage gedaan (Baskische dansen) en sebietjes ga ik naar een folkbal.
Kwestie van eens wat andere spieren te gebruiken he! ;-)
http://runkeeper.com/user/amedeevangasse/profile
Truesue

Bericht door Truesue »

Ik ben zeer grieperig en heb bijna geen stem meer plus een kop vol watten. Toch maar gaan lopen, want het was al 4 dagen geleden. Mooi zonnetje maar merkte wel dat mijn lijf het zwaar had. Minder longcapaciteit en mijn benen wilden op een gegeven moment niet meer zo hard. Twee keer gewandeld tussendoor. Maar ik ben blij dat ik gegaan ben en naar mijn eigen lichaam geluisterd heb.
Kaath

Bericht door Kaath »

Net lekker uurtje in het zonnetje gelopen (met wind)
http://connect.garmin.com/activity/445909275
Armani

Bericht door Armani »

Wat een weer, wat een weer, wat een weer. Zalig !

Stond op het programma vandaag: 50 minuten rustige duurloop. En zo geschiedde. 7,83 km is het geworden.

Na 4,5 maand van eenzelfde bosloopje, besloten om meer te gaan variëren in ondergrond. Vandaag dus nieuwe oorden verkend, een combinatie van voetpaden, straten en grindpaadjes langs vijvers. Heel leuk! Verandering van spijs doet eten.

En hup naar de volgende !
Dormouse

Bericht door Dormouse »

Gisteren heb ik gelopen, dus vandaag een beetje rust aan mijn beentjes geprobeerd te geven. Wel een mooie ronde van 2,5 kilometer op de skeelers gedaan! De motivatie om fit te worden zit er in elk geval weer goed in!!
AmedeeVanGasse
Contacteer:

Bericht door AmedeeVanGasse »

Inderdaad prachtig lenteweer vandaag. Ik ben voor de eerste keer gaan lopen met mijn Garmin Forerunner 210. Mijn tikker zat meestal ergens rond de 165. Dat weten we dan ook alweer, ik had daar totaal geen verwachtingen over en ik ben al lang blij dat ik genoeg onder de 180 blijf.
http://runkeeper.com/user/amedeevangasse/profile
Plaats reactie