Enkelpijn

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Sté

Enkelpijn

Bericht door Sté »

Hoi,

vandaag les 26 gelopen. Begin was ambetant met mijn linkervoet, precies of hij zat vast. Tegen het einde van de les had 'k pijn, aan de enkel, bovenaan aan de plooi van been naar voet en straalde dan uit naar de onderkant van mijn voet, naar de zool dus. Wel rottig! Ben ik bijna aan het einde en nu dit. Had het enkele lessen geleden ook al eens voorgehad en heb toen wat meer rustdagen genomen. Als 'k gewoon stap voel 'k niks, voet is ook niet opgezwollen of zo.

Iemand enig idee?
Hellothere

Re: Enkelpijn

Bericht door Hellothere »

Klinkt toch een beetje als overbelasting.
Probeer opnieuw enkele rustdagen extra in te bouwen.
Als je tot les 26 bent geraakt moet je in principe ook die 30 halen é, maar misschien niet zo snel als je zou willen.

Welke schoenen heb je ?
Waar heb je ze gekocht ?
Is er ooit een analyse van je loopstijl gebeurd ?
Sté

Bericht door Sté »

Hallo,

heb Adidas duramo 4 women. Aanbevolen in decathlon... Geen echte voetanalyse nee.

Ok, ik las nog een extra dag pauze in voor ik de volgende les loop.
En als kerstcadeau vraag 'k misschien best een echte voetanalyse + schoenen :)
Tips van goeie winkels in West-Vlaanderen?

Super bedankt!
Hellothere

Bericht door Hellothere »

Effe gekeken, en de Adidas Doramo is een lichtgewicht instapmodelletje voor beginnende lopers. Beoordelingen zijn "average".
Maar het is ook een neutrale schoen, dus zonder correctie.

Ongeveer 50 % van alle lopers heeft een neutrale loopstijl de andere 50 % overproneert of supineert, wat een hogere belasting geeft op enkels en knieen, wat de klachten die jij hebt kan veroorzaken. In dit geval kan een schoen met enige correctie de oplossing zijn. Ikzelf overproneer zeer zwaar, waardoor ik in het begin van mijn loopcarriere met de regelmaat van een klok in de lappenmand lag met enkel- en knieblessures. Is na een bezoekje aan een runningcenter volledig van de baan is. Ben inmiddels mijn vijfde paar "Boorks Beast" aan eht verslijten.

Als je een runningcenter bezoekt, zorg er dan voor dat je blessure- en pijnvrij bent, is een voorwaarde voor een correcte loopanalyse, en neem je huidige schoenen mee. Bij de loopanalyse kan je dan perfect zien wat die schoenen met je enkels doen (of net niet doen).

West Vlaanderen is een beetje ver van mijn bed, maar qua runningcenters hoor ik met regelmaat positieve geluiden van Runningcenter in Brugge en Hulste ( http://www.runningcenter.be ).

Succes, maar neem nu maar de nodige rust. Je bent aan les 26, je kunt het, dus vooral niks forceren nu.
Sté

Bericht door Sté »

Bedankt voor de tip! Ik ga zeker eens naar Brugge trachten te gaan. :) Maar eerst pijnvrij worden. 'K voel nu wel geen pijn, ergens soms een heel klein ongemakje. We testen zondag :)
michaelbruyn

Bericht door michaelbruyn »

Hoi,

Ik heb reeds enkele weken n ernstige blessure aan binnenkant enkel en in plooi van voet.
Het is onmogelijk te stappen. Ik kan wel blijven staan op de voet maar vanaf ik de beweging doe om te stappen gaat t bijna niet.
Ijs helpt, maar ook de eerste vijf minuten omdat t dan ook helemaal verdoofd is.

In t begin ben ik blijven werken en de pijn verplaatste zich ook geregeld. Het is nu na drie weken nog steeds licht opgezwollen...
Nu kan ik niets meer doen. Als ik mijn voet plooi naar boven toe doet t daar pijn tot naar binnenkant enkel..

Wie weet mss iets..?
dirk.vancoillie.5
Contacteer:

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Effe een dokter raadplegen, dat zou verstandig zijn want dit is geen gewoon pijntje van het lopen.
Inhale the future. Exhale the past.
zoefje

Bericht door zoefje »

Ik sluit me aan bij Dirk. Even laten nakijken bij de dokter! Beterschap.
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie