Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dannieke

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dannieke »

Ik dacht nog 'even' een verslagje te schrijven over de Nightrun van vrijdag...duurde wat langer dan verwacht :mrgreen:
http://www.start-to-run.be/forum/evenem ... t2728.html
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Kaath

Bericht door Kaath »

Hoe meer dat ik op m'n hartslag let hoe gekkere sprongen die maakt :?
Vanmorgen vertrokken ,lekker muziekje erbij ,ik denk dan hoor ik het gepiep niet van de hartslagmeter.
Na 10 min. battery ipod leeg,tja die moet natuurlijk af en toe ook opgeladen worden :lol: :lol:
Dan maar zonder muziek verder.
Dus heel de tijd piep piep.
Maar ik heb het genegeert en lekker op een rustig tempo verder gelopen,het moet ook nog leuk blijven natuurlijk.
Op dit tempo kon ik gemakkelijk wat langer lopen.
T'is wel een feit,als je zonder muziek loopt ,let je meer op je ademhaling en heb je die beter onder controle.
Met muziek ben ik meer gefocust op het ritme.
http://connect.garmin.com/activity/375909610" onclick="window.open(this.href);return false;
Holenmens

Bericht door Holenmens »

Kaath schreef:Hoe meer dat ik op m'n hartslag let hoe gekkere sprongen die maakt :?
Vanmorgen vertrokken ,lekker muziekje erbij ,ik denk dan hoor ik het gepiep niet van de hartslagmeter.
Na 10 min. battery ipod leeg,tja die moet natuurlijk af en toe ook opgeladen worden :lol: :lol:
Dan maar zonder muziek verder.
Dus heel de tijd piep piep.
Maar ik heb het genegeert en lekker op een rustig tempo verder gelopen,het moet ook nog leuk blijven natuurlijk.
Op dit tempo kon ik gemakkelijk wat langer lopen.
T'is wel een feit,als je zonder muziek loopt ,let je meer op je ademhaling en heb je die beter onder controle.
Met muziek ben ik meer gefocust op het ritme.
http://connect.garmin.com/activity/375909610" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoek een tempo waarop je wel lekker stabiel loopt. Dat geforceerde langzaam lopen is ook niks. Al helemaal niet als je gezegend bent met een gezonde dosis eigenwijsheid :lol:
Kaath

Bericht door Kaath »

Valt dat op dat ik soms eigenwijs ben :lol: :lol:

Ik hoop gewoon zo snel mogelijk iets meer te weten over die test,hopelijk morgen of dinsdag.
bloem

Bericht door bloem »

Holenmens schreef:[Zoek een tempo waarop je wel lekker stabiel loopt. Dat geforceerde langzaam lopen is ook niks. Al helemaal niet als je gezegend bent met een gezonde dosis eigenwijsheid :lol:
Kaath schreef:Valt dat op dat ik soms eigenwijs ben :lol: :lol:

Ik hoop gewoon zo snel mogelijk iets meer te weten over die test,hopelijk morgen of dinsdag.
Ik hoop het met je mee... zit mee te popelen ;)
Want ik weet het ook niet echt meer... :roll:
Mijn extra trage training vrijdag heb ik ook constant moeten dimmen, mijn benen wouwen ook harder, maar ik had een extra traag loopje gepland dus... Hartslag had het daar trouwens ook al niet op begrepen... die hield zich ook niet aan de afspraak... pff... 't is uiteindelijk een drie kwartier loopje geworden aan avg 135.. terwijl ik twee minuten langer liep op zelfde rondje dan vorige week avg 125... (is natuurlijk ook geen exacte wetenschap allemaal)
Enfin, 'als beloning' heb ik mijn beentjes na afloop nog eens 2 x 100m sprintjes gegund :D deed deugd! :D

Gisteren de monumentenloop had ik dan al van 's morgens geen goed gevoel over... aan 't snotteren en 'flanellen benen' en hogere rustpols dan zou moeten...
't Is uiteindelijk 14 km 'afzien' geworden aan een te hoge hartslag dus, maar zoals gewoonlijk op 't eind toch nog versnelling kunnen zetten... 't Loopmaatje er deze keer niet afgelopen, dus zij was wél in form :lol: Ter info: hartslag avg 170... de laatste 2 km max naar 180 gebracht... en meer dood dan levend over de finish gekomen :lol: . . zie uitgebreid verslag
Truesue

Bericht door Truesue »

Ik zou die sprongen die de grafiek van Garmin vertoont niet al te serieus nemen.
Het is me opgevallen dat de snelheidsmeter nogal grillig is, ik ben er eens op gaan letten. Als ik op een zeer stabiel tempo loop kan het zomaar gebeuren dat de meter binnen een halve seconde pardoes 3 km/u verspringt, terwijl ik gewoon in hetzelfde tempo doorloop. Loop je de ene seconde 6,5 km/u en een halve seconde later bijna 10 km/u.

Ik heb zaterdag eind van de dag les 15 van keep running gedaan, intervaltraining. Tot mijn grote verbazing was die minder zwaar dan les 12. Dit keer hoefde ik maar iets van 6 keer te versnellen, en daarbij moest ik tussen de versnellingen door expliciet 'zeer traag' lopen, terwijl het hiervoor altijd 'normaal tempo' was. Het zal wel ergens goed voor zijn... Het was trouwens wel weer heel leuk: ik zat nog in Londen en heb dus in Hyde Park gelopen, waar tegelijkertijd een Triathlon aan de gang was.

Morgen staat op het programma een halfuurtje lopen, donderdag 50 minuten en dan heb ik zondag de Damloop van 6,4 km. Zaterdag ga ik dan eventjes een kwartiertje lopen, volgens Runkeeper is dat een goede manier om je spieren alvast op te warmen voor de dag erna.
jekl053

Bericht door jekl053 »

Gisterenavond toch maar even gelopen, was het eerst niet van plan, heb wat last gehad van de linker hamstring, maar al twee dagen niet meer gevoeld en toch maar even de kleren aan getrokken.
Een rustige loop van uiteindelijk 6,4 km en dat ging lekker, geen last gehad, dus tevreden :)
Kaath

Bericht door Kaath »

Ik wou om 8 u gaan ,kwam net een plensbui.
Ik denk dat ik eerst maar een regenjasje ga kopen :lol:
bloem

Bericht door bloem »

Kaath schreef:Ik wou om 8 u gaan ,kwam net een plensbui.
Ik denk dat ik eerst maar een regenjasje ga kopen :lol:
vanaf morgen loopjasjes, -sokken, -handschoenen... in die duitse supermarktketen... ;)
mini

Bericht door mini »

't Is pas zaterdag :mrgreen:
Plaats reactie