Leuke app voor beginners?
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Leuke app voor beginners?
Ik zit momenteel aan les 11 van STR en vroeg me af of er geen leuke makkelijke apps zijn. Ik loop nu met een iphone met daarop de lessen van Evy
. Ik zou eigenlijk wel meer willen te weten komen over de verbetering van mijn conditie, hartslagzones, calorieverbruik...
Omdat ik niet zo thuis ben in al die dingen moet het dus wel eenvoudig in gebruik zijn.
Alle tips zijn welkom.

Omdat ik niet zo thuis ben in al die dingen moet het dus wel eenvoudig in gebruik zijn.
Alle tips zijn welkom.
-
Re: Leuke app voor beginners?
Goh, er zijn natuurlijk heel wat goede apps, waarvan de ene al wat ingewikkelder is dan de andere... In dit topic zal je trouwens ook een paar van de meest courante vinden.
Uiteindelijk komen de meest populaire apps wel vrij eenvoudig over hoor, ook in gebruik: een knopje met start/stop, en dataveld met gelopen tijd en eentje met afgelegde afstand (via GPS van je iPhone) hebben ze allemaal. Als je daarnaast bvb ook nog je hartslag wil, dan zal je natuurlijk wel een (geschikte) hartslagmeterband moeten hebben. Sommige apps bieden natuurlijk nog meer opties, al dan niet in een betaalde versie (of met een maandelijks abonnement).
Maar om een paar van de populairste apps te noemen (ik ken ze van op mijn Android, maar de meesten hebben ook een iPhone-versie): Runkeeper, Endomondo, Runtastic, Sports Tracker, Strava, Nike+, Adidas Micoach,...
Ook een populaire, maar dan misschien meer bij de noorderburen, is de app van Looptijden.nl
'k Zou zeggen: probeer er hier en daar eens eentje uit (meeste zijn wel gratis, toch alvast op Android), en dan zal je wel snel zien welke het makkelijkst werkt. Veel succes!
Uiteindelijk komen de meest populaire apps wel vrij eenvoudig over hoor, ook in gebruik: een knopje met start/stop, en dataveld met gelopen tijd en eentje met afgelegde afstand (via GPS van je iPhone) hebben ze allemaal. Als je daarnaast bvb ook nog je hartslag wil, dan zal je natuurlijk wel een (geschikte) hartslagmeterband moeten hebben. Sommige apps bieden natuurlijk nog meer opties, al dan niet in een betaalde versie (of met een maandelijks abonnement).
Maar om een paar van de populairste apps te noemen (ik ken ze van op mijn Android, maar de meesten hebben ook een iPhone-versie): Runkeeper, Endomondo, Runtastic, Sports Tracker, Strava, Nike+, Adidas Micoach,...
Ook een populaire, maar dan misschien meer bij de noorderburen, is de app van Looptijden.nl
'k Zou zeggen: probeer er hier en daar eens eentje uit (meeste zijn wel gratis, toch alvast op Android), en dan zal je wel snel zien welke het makkelijkst werkt. Veel succes!
-
Ik heb zelf run trainer op mijn iphone gezet. De loopschema's zijn denk ik wel dezelfde als die van start to run, maar je kan je eigen playlist toevoegen, altijd interessant natuurlijk
Verder registreert het het aantal km, het kcal verbruik, de gemiddelde snelheid, tijd ...
Je hoeft je niet alleen te houden aan de voorgestelde schema's, je kan ook opteren voor de free run.
Ben er wel zeer tevreden over.

Verder registreert het het aantal km, het kcal verbruik, de gemiddelde snelheid, tijd ...
Je hoeft je niet alleen te houden aan de voorgestelde schema's, je kan ook opteren voor de free run.
Ben er wel zeer tevreden over.
ik gebruik de app start to run met renate, hier kun je nu ook zelf muziek aan toevoegen.
en je kunt je route, gemiddelde snelheid, tijd, afstand en verbrande calorieën bekijken.
en je hebt gewoon de audio ondersteuning net als bij evy
en je kunt je route, gemiddelde snelheid, tijd, afstand en verbrande calorieën bekijken.
en je hebt gewoon de audio ondersteuning net als bij evy
[color=#FF00BF]iemand die het hardloopvirus weer helemaal te pakken heeft![/color]
[color=#FF0040]staat open voor hulp![/color]
[color=#FF0040]staat open voor hulp![/color]
-
Ik gebruik de Nike + running App, vind ik de beste tot nu toe!
Ik gebruik Runkeeper, maar ik merk dat de tijd niet helemaal lijkt te kloppen. Als ik volgens de Evy-app 36 minuten heb gelopen, zegt Runkeeper dat ik ruim 39 minuten heb gelopen.
Hebben jullie bij je hardloopapp weleens gecheckt of de tijd klopt? Ik zou graag een app hebben die wat preciezer is kwa tijd, zodat je ook goed kunt zien wat je gemiddelde snelheid is.
Hebben jullie bij je hardloopapp weleens gecheckt of de tijd klopt? Ik zou graag een app hebben die wat preciezer is kwa tijd, zodat je ook goed kunt zien wat je gemiddelde snelheid is.
Hallo, ik loop met adidas micoach. Deze heeft een hele reeks coachingprogamma's waaruit je kan kiezen. In het begin is het effe zoeken welke bij je past. Mijn polar hartslagmeter werkt samen met deze app en ahv mijn hartslag wordt mijn programma opgebouwd . Indien je geen hartslagmeter hebt kan het ook gewoon via de GPS op je iphone. Ik heb gekozen voor run a race 10k met intervaltraining . Je kan binnen elk programma nog eens je eigen niveau kiezen. Of je kan je eigen programma samenstellen. Ook kan je tijdens je loopsessie naar je favoriete muziek luisteren, deze wordt gedempt als je micoach je tussentijden en intervallen aankodigt. Hiervoor gebruik ik spotify.
Hoe werkt het dan ? ; ik heb een iphone met runkeeper er op , maar mijn man heeft een polarhorloge met hartslagmeter ! kan ik die dan met mijn iphone gebruiken ?Suus123 schreef:Hallo, ik loop met adidas micoach. Deze heeft een hele reeks coachingprogamma's waaruit je kan kiezen. In het begin is het effe zoeken welke bij je past. Mijn polar hartslagmeter werkt samen met deze app en ahv mijn hartslag wordt mijn programma opgebouwd . Indien je geen hartslagmeter hebt kan het ook gewoon via de GPS op je iphone. Ik heb gekozen voor run a race 10k met intervaltraining . Je kan binnen elk programma nog eens je eigen niveau kiezen. Of je kan je eigen programma samenstellen. Ook kan je tijdens je loopsessie naar je favoriete muziek luisteren, deze wordt gedempt als je micoach je tussentijden en intervallen aankodigt. Hiervoor gebruik ik spotify.
-
Neen, de hartslagmeterband gaat niet werken op iPhone, want die werkt met een ander type signaal (er bestaan oplossingen voor, maar die zou ik niet aanraden). Er zijn speciale hartslagmeterbanden voor gebruik bij smartphones. Als je iPhone van het type 4S of 5 is, heb je een band nodig die 'Bluetooth Smart' ondersteunt.tillypaul schreef: Hoe werkt het dan ? ; ik heb een iphone met runkeeper er op , maar mijn man heeft een polarhorloge met hartslagmeter ! kan ik die dan met mijn iphone gebruiken ?
Deze kan je o.a. bij Polar vinden: http://www.polar.com/be-nl/producten/ac ... uct=mobile" onclick="window.open(this.href);return false; . De Polar H7 kan naast connectie met iPhone ook nog verbinding leggen met sommige (dus niet alle!) Polar horloges.
Meer info over de verschillende types hartslagmeterbanden voor smartphones staat ook in dit topic.
marcelleken schreef:Neen, de hartslagmeterband gaat niet werken op iPhone, want die werkt met een ander type signaal (er bestaan oplossingen voor, maar die zou ik niet aanraden). Er zijn speciale hartslagmeterbanden voor gebruik bij smartphones. Als je iPhone van het type 4S of 5 is, heb je een band nodig die 'Bluetooth Smart' ondersteunt.tillypaul schreef: Hoe werkt het dan ? ; ik heb een iphone met runkeeper er op , maar mijn man heeft een polarhorloge met hartslagmeter ! kan ik die dan met mijn iphone gebruiken ?
Deze kan je o.a. bij Polar vinden: http://www.polar.com/be-nl/producten/ac ... uct=mobile" onclick="window.open(this.href);return false; . De Polar H7 kan naast connectie met iPhone ook nog verbinding leggen met sommige (dus niet alle!) Polar horloges.
Meer info over de verschillende types hartslagmeterbanden voor smartphones staat ook in dit topic.
Ok , bedankt !!!