van fietsen naar lopen
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
van fietsen naar lopen
Ook al ben ik geen loper (wel fanatieke fietser) waag ik me toch er aan. Vandaag wordt het mijn 4e looptraining hopelijk met mp3 erbij 

Re: van fietsen naar lopen
Zalig weertje om te lopen hé?
Als fanatieke fietser ga je al wel een goeie conditie hebben... wel rekening houden dat je nu andere spieren belast... dus niet te bruusk erin vliegen
Succes !

Succes !
fiets ook regelmatig maar moet wel zeggen da je voor lopen toch een goeie conditie moet hebben
-
Hmmm, voor het fietsen ook hoor (ik doe beiden, mountainbike en lopen).soeterke schreef:fiets ook regelmatig maar moet wel zeggen da je voor lopen toch een goeie conditie moet hebben
Het enige risico, als je met het lopen start, en toch al een goede basisconditie hebt, is dat je bij het lopen gaat overdrijven (te veel ineens) en daardoor toch nog blessures gaat oplopen, zoals bloem ook al aanhaalt.
als je conditie in orde is, voelt het immers wel gemakkelijk, je hebt immers al de uithouding, maar de zwaardere belasting op nadere spiergroepnn kan dan nog wel zijn tol eisen. Dus ook in dat geval, best braafjes het schema volgen.
- sporterkertje
- Contacteer:
Hey adindake,
Ik ben ook een frequente fietster en ben in januari begonnen met s2r.
Zoals mijn voorgangers al gezegt hebben, raad ik je aan om het schema mooi en braaf te volgen, en niet denken van ik kan nog een km of nog een 5 minuutjes. De spieren die je gebruikt met het lopen zijn andere spieren dan die van het fietsen. Als je het loopschema niet navolgt is er de kans dat je blessures loopt en dan is het gedaan met lopen en met fietsen, en dat zou spijtig zijn.
Voor de rest wens ik je veel succes, en braaf volhouden, hé
Vele sportgroetjes, xx
Ik ben ook een frequente fietster en ben in januari begonnen met s2r.
Zoals mijn voorgangers al gezegt hebben, raad ik je aan om het schema mooi en braaf te volgen, en niet denken van ik kan nog een km of nog een 5 minuutjes. De spieren die je gebruikt met het lopen zijn andere spieren dan die van het fietsen. Als je het loopschema niet navolgt is er de kans dat je blessures loopt en dan is het gedaan met lopen en met fietsen, en dat zou spijtig zijn.
Voor de rest wens ik je veel succes, en braaf volhouden, hé

Vele sportgroetjes, xx
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Idem hier, ook al vaak gefietst voor ik begon te lopen, maar de belasting bij lopen is een pak zwaarder. Veel succes! 

Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10