hardlopen is daadwerkelijk leuk

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
bloemendaalgirl29
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2014, 11:24

hardlopen is daadwerkelijk leuk

Bericht door bloemendaalgirl29 »

na heel lang na gedacht te hebben over hardlopen ben ik een paar weken geleden begonnen met start te run.ik doe deze week les 4. en het is leuker dan ik had verwacht, en minder zwaar. ondanks dat ik sommige work outs wel wat makkelijk vind hou ik me aan het schema. want ik loop vooral in de duinen en heuvelachtig gebied. de laatste klim was 35 meter volgens mijn sport horloge. maar over 6 weken zit ik wel bij 5 km mits ik geen blessures oploop in de tussentijd. nu met de lessen doe ik in totaal tussen de 3 en 3,5 km. en het is leuk om te zien hoe mijn aantal minuten per km steeds minder word. mijn einddoel is 10 km. maar voor nu eerst richting de 5.

jessica
bloemendaalgirl29
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2014, 11:24

Re: hardlopen is daadwerkelijk leuk

Bericht door bloemendaalgirl29 »

vandaag les 11 gehad en nog steeds in week 4.

Het was warm vandaag. Echt heel warm. Maar ondanks dat toch gered. Een route genomen in gebied midden duin. En een aardig klim omhoog. Mijn aantal minuten per km zijn weer een beetje naar beneden gegaan. En als ik terug kijk op de afgelopen weken ben ik verbaasd van mezelf. Want ik vond hardlopen op de loopband al erg en zwaar. en nu doe ik al vier minuten achter elkaar. Dus mijn conditie is aan het verbeteren.

jessica
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: hardlopen is daadwerkelijk leuk

Bericht door Keelia »

Hoi Jessica,

wat super dat het zo goed gaat!! Nu lopen met dit weer (nou, ik doe het dus echt wel zeer 's ochtends vroeg nu :p ) is FAN-TAS-TISCH!! Al heeft ieder seizoen wel zijn prachtige momenten ;) Ben wel een beetje jaloers dat jij in de duinen kan gaan lopen, dat zorgt pas voor een superworkout zeg :D .. Zelf woon ik in het Pajottenland, licht (al denk ik daar soms anders over bij het lopen) heuvelachtig en een prachtige streek :)

Blijven volhouden, dat lopen, want zoals je blogtitel het al zegt:
Hardlopen is daadwerkelijk leuk!!

Voor mij was hardlopen vroeger een slavenarbeid.. Ik had er een hekel aan omdat we het MOESTEN doen op school.. Ik was zeer goed in sport, maar hardlopen, bweik.. Mijn leerkracht zag dat aan m'n gezicht en zei: Keelia, ik weet dat je het niet leuk vind, al loop je van mijn part vanachter, maar je loopt het uit!! :P

Nu ben ik op zelfstandige basis gaan lopen en de eerste momenten dacht ik: My God, waar ben ik aan begonnen!! Maar je doet steeds meer en meer minuten, en steeds meer en meer (kilo)metertjes bij.. Nu ben ik zelf terug opbouwend bezig na 3 maand out te zijn, maar voor die 3 maand kon ik perfect 10km lopen, iets wat ik mij bij het begin niet zag doen.. Ik dacht bij mezelf: Zoals gewoonlijk geef ik het na een paar keer op en vliegt dat boek Start To Run de kast in.. Maar ben blijven volhouden, ook al zelf heel wat afgeblogd hier :P En de leuke commentaren van de mede-bloggers/mede-renners en de tips die ik krijg steken elke keer weer een hart onder de riem.. Af en toe doe ik eens mee aan een loopwedstrijd in de buurt en dan ontmoet je ook nog eens leuke mensen bij :)

Nou, nog veel succes met het lopen (ondanks dit pokkewarme weer -_- ) en blog ook nog maar wat lekker bij :D

Groetjes,
Keelia!!
bloemendaalgirl29
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2014, 11:24

Re: hardlopen is daadwerkelijk leuk

Bericht door bloemendaalgirl29 »

jaja. vandaag begonnen aan week 5 van evy. het valt me allemaal nog mee. en zolang ik het gevoel heb dat ik het nog aan kan. Maar zoals evy zei. ik ben op helft. niet verwacht dat ik het vol zou houden. maar ik ben er. en nog 5 weken en dan de 5 k in een half uurtje. Ik zie het mezelf al wel doen. Vandaag weer mijn favoriete gedaan bij elswout. en woensdag naar het pwn richting castricum. kijken hoe de routes daar zijn.

maar deze week is het schema: 2 keer 4 minuten lopen en 2 keer 5 minuten lopen en tussen door 3 minuten wandelen.

jessica
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: hardlopen is daadwerkelijk leuk

Bericht door El Pollo Diablo »

Halverwege! Proficiat alvast. En als je 't nu al leuk vindt heb ik goed nieuws, het wordt nog leuker :D
bloemendaalgirl29
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2014, 11:24

Re: hardlopen is daadwerkelijk leuk

Bericht door bloemendaalgirl29 »

hallo hallo

na een tijdje afwezig te zijn in verband met mijn enkel ben ik helemaal terug. ik heb afegelopen weken weer opgebouwd vanaf week 6 van evy zit ik nu op 5 km in 36 minuten. dus daar ben ik super blij mee. ik heb mijn voorlopige doel gehaald!! mijn tweede doel is de 10 km. maar eerst ga ik een maandje gewoon lekker 5 km routes doen. en daarvan genieten. en mijn eerste hardloop evenement is in oktober . de heemsteedse loop 5 km. :D
Plaats reactie