Nath_* loopt....

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Nath_* loopt....

Bericht door fann »

Niet dat ik al een expert ben :-) maar anders moet je proberen om tussen de intervallen trager te lopen - onze trainer blijft zeggen dat het de bedoeling is dat onze hartslag in de periode tussen de intervallen daalt naar zone 0 of 1 (bij mij iets van een 137) als we dat al lopend niet halen wordt ons met zachte aandrang aangeraden om te wandelen zodat we volledig 'relax' aan het volgende interval kunnen beginnen lopen
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Re: Nath_* loopt....

Bericht door keet »

Ah, je loop iets voor op mij. Ik ga je volgen!
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

Hmm afgelopen weken gemiddeld genomen maar 2 keer per week tijd gehad om te gaan lopen. Vind ik wel erg jammer, maar gelukkig gaat het wel goed.

Vandaag heb ik de laatste les van week 3 gelopen. Idd, dit is de intervalles. Sinds vorige week heb ik ook hulp bij de intervallessen. Een collega van mij op het werk loopt ook (echt al jaren) maar hij richt zich vooral op korte snelle afstanden (max 5km). We hebben dan eens afgesproken om een keertje samen te gaan lopen en vanaf dan heb ik dus een loopbuddy vor de intervalles. Hij pept me op en remt me af tegelijkertijd. Ik vind het dan ook erg leuk om dit zo te doen, en ik heb nu ook controle op het uitvoeren van de intervallen ;).

Vandaag heb ik trouwens voor het eerst meer dan een uur aan een stuk gelopen. (1h05 min om precies te zijn). Dit is dan wel met opwarmen, intervalles en uitlopen samen. Maar ik schrok er toch van dat dit zo goed ging. Ben dan ook erg gelukkig nu :D.

Afgelopen dinsdag heb ik 44 minuten aan een stuk gelopen in een erg rustig, stabiel tempo, en toen ben ik er ook voor het eerst in geslaagd om mijn hartslag meer dan een half uur in zone 3 te houden. Ik merk dus wel degelijk vooruitgang.

Ik loop komende weken vrolijk door en hoop toch weer aan 3 keer per week te geraken.
Jullie horen er nog wel van.

Tot schrijfs!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Nath_* loopt....

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

:D
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Nath_* loopt....

Bericht door zoefje »

Lekker bezig nath!!! Das wel fijn zo'n ervaren loopmaatje!! Veel plezier met lopen komende week!
De 10 mijl bereikt!!! :D
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: Nath_* loopt....

Bericht door jabli »

Goed bezig. ik volg je verhaal !
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Dannieke »

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Je hebt de microbe helemaal te pakken :)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Nath_* loopt....

Bericht door zoefje »

Is het alweer gelukt om te lopen Nath?
De 10 mijl bereikt!!! :D
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

@ Zoefje: ja hoor!

@ allen: fijn dat jullie zo meelev(z)en met mij belevenissen. Dat motiveert me enerzijds om te schrijven, en anderzijs om te lopen, want als ik niet loop heb ik niets te schrijven natuurlijk...

Vandaag heb ik in elk geval week 4 van de keep running afgewerkt. Ik weet niet waarom, maar ik vond het eigenlijk de minst zware intervalles tot nog toe. Ik geef wel toe: tussen de intervallen loop ik zeeeer traag, maar dat heeft dan ook een effect op mijn hartslag. Ik weet niet of onderstaande link werkt, maar dat is dus de training die ik vandaag afgewerkt heb:

https://flow.polar.com/training/analysis/50717518

Ik ben stiekem best wel trots op het grafiekje, al weet ik dat voor de die hards onder jullie die tempo lijn wel echt ondermaats zal zijn ;) .

Enfin: opnieuw 3 keer per week lopen is me dus gelukt. Dat vind ik toch ook niet onbelangrijk. Ik kijk er nu al weer naar uit om aan week 5 te beginnen!

O ja: ook niet alles is rooskleurig aan de lopershorizon. Sinds kort heb ik een klein probleem. Wanneer ik langere tijd aan een stuk loop (en die tijd wordt helaas korter en korter, spreek maar gerust van 30 min ondertussen), dan begint heel mijn darmstelsel te werken. Soms heb ik zo harde buikkramp en zo een harde "toiletdrang" dat er niets anders opzit dan te stoppen met lopen. Grmbl..
IIk hoop dat dit euvel snel weer verholpen is, want leuk vind ik het allerminst..

Tot volgende week!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Nath_* loopt....

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik kom op mijn profiel wanneer ik op jouw link klik :(
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie