Ziekjes

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Sanmiguel
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 mar 2010, 14:56

Ziekjes

Bericht door Sanmiguel »

Ik wil wel eens weten hoe jullie het vergaat met lopen/trainen wanneer je je wat ziekjes voelt. Verkouden, niezen, het snot, hoestje, kortom 'platte kees'.

Sporten met koorts is sowieso uit den boze want dat vreet - letterlijk - spieren.

Maar wat met de rest ? Doortrainen ? Rustig aan ? Niks doen ? ...
Dimi
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 apr 2010, 20:24

Re: Ziekjes

Bericht door Dimi »

Het is te zien hoe ziek je bent. Is het slechts een verkoudheid in de zin van lopende neus en wat hoesten, dan ga ik zeker gaan trainen maar dan let ik wel op dat ik niet te diep ga want dan kan het zijn dat je je lichaam te sterk belast waardoor er meer energie gaat naar spierherstel en zo je immuunsysteem zwakker komt te staan en je dan zieker wordt.

Moet ik echter 6 zakdoeken per dag volsnuiten en loop ik te hoesten als een 60 jarige kettingroker, dan blijf ik thuis om het zo snel mogelijk uit te zieken
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Ziekjes

Bericht door Hellothere »

Ik ben al een eeuwigheid niet ziek geweest, maar als het gebeurt, zeker niet blijven lopen.
Als het niet te erg is, durf ik wel een cardiootje in de fitness proberen (beetje fietsen op 75 % of zo)
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Ziekjes

Bericht door bloem »

Hier ook ervaring dat ziekteverschijnselen enkel verergeren na sportinspanningen...
En vermits 't bij mij enkel om 'recreatief sporten' gaat zie ik niet in waarom ik de zowiezo al verminderde energie daar dan zou insteken ?! Week later, uitgeziekt en wel, met nieuwe moed ertegen aan ;)
JennekeH
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mei 2010, 10:19

Re: Ziekjes

Bericht door JennekeH »

Met een stevige hooikoorts van eind februari tot eind september, heb ik meer dagen dat ik wel last heb van verkoudheidachtige verschijnselen dan niet. Met hoofdpijn loop ik niet, met koorts loop ik niet, maar zolang ik niet klink als een afgekeurd manegepaard loop ik wel. Aangezien ik pas les 9 heb gedaan, zijn het bij mij maar korte stukjes die ik moet lopen. Zolang dat gaat, ga ik zo verder. Heb ik echt een zware dag, dan doe ik de les van de vorige keer nog eens over.
Plaats reactie