Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
dirk.vancoillie.5
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik denk er toch sterk aan om eens een inspanningstest te laten doen in de kliniek, gewoon kwestie van zeker te zijn. ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Holenmens

Bericht door Holenmens »

dirk.vancoillie.5 schreef:Ik denk er toch sterk aan om eens een inspanningstest te laten doen in de kliniek, gewoon kwestie van zeker te zijn. ;)
Nee, dit is niet nauwkeuriger. Ik heb zo'n test laten doen en zat er 15bpm naast. Toen ik de sportarts ernaar vroeg zij hij dat een test in een lab niet altijd nauwkeurig is, de reden is dat er of op een loopband word gelopen of gefietst. Dit is duidelijk anders dan in het echt, temperatuur, andere manier van bewegen, etc. De verzuring kan al toeslaan voordat de werkelijke maximale inspanning is bereikt. Zeker als er op een fiets word getest met weerstand, zoals bij mij, met verhoogd geleidelijk de weerstand en je moet proberen een bepaalde snelheid aan te houden.
Dus als je af en toe eens voluit gaat, tijdens een wedstrijd bv met de finish in zicht zul je een goede indicatie krijgen.
dirk.vancoillie.5
Contacteer:

Ok, bedankt voor de info :) , Ik zal er vanuit gaan dat mijn hfmax op ongeveer 180 bpm ligt en zal mijn hartslagzones er op aanpassen. Zoals je ook aangeeft zal ik nu en dan eens voluit gaan om te zien hoe het daarbinnen aan toe gaat. Groetjes ;) Dirk.
dirk.vancoillie.5
Contacteer:

Verdorie :evil: , ik lig weer in de lappenmand. Eergisteren heb ik mij geforceerd tijdens mijn inspanningstest, resultaat, gisteren beginnende pijn aan mijn quadriceps, flexuimgel gesmeerd en rustig gehouden :( . Vandaag is er geen verbetering merkbaar, ik was van plan om een 6 tal Km te lopen als training voor de trail in Sluis maar ik heb die plannen mogen opbergen. Ik heb terug ijs op op mijn dij gelegd en heb nu weer flexuimgel gesmeerd en zal me rustig houden ( weeral :evil: ). Alhoewel, woensdag staat er me een spinningssessie te wachten van anderhalf uur waar ik niet onderuit kan, ik zal niet veel aan die knop draaien denk ik.
Zaterdag is er de Urban Trail in Sluis, hopelijk lukt het. Groetjes :( Dirk.
Dannieke

Bericht door Dannieke »

Ai ai, zo'n inspanningstest vraagt natuurlijk veel van je lichaam.
Een goede opwarming, cool down en stretchen zijn dan aan te raden.
Hopelijk is het snel voorbij!
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
dirk.vancoillie.5
Contacteer:

Zaterdag de 1°Urban Trail in Sluis gelopen, geen gewone loop dit keer maar tijdens de 'wedstrijd' loop je door kerken, winkels, fabrieken enz, trap op trap af, je kent dat wel. Het was de eerste keer dat dit ingericht werd en de eerste spelbreker was het weer :evil: . 's nachts werden we wakker door de hevige regen en 's morgens was het nog aan het miezeren, de buienradar gaf ook geen goed nieuws maar we zijn er toch voor gegaan :) en we hadden geluk, de rest van de dag bleef het wel miezeren en we kregen bezoek van enkele sneeuwvlokjes maar het ergste bleek voorbij :) .
De start was aan Toversluis, een indoorspeelplein met een grote parking. Er was al een gezellige drukte, de wandelaars konden al starten vanaf 8 u, de lopers moesten wachten tot 11u30. De kleedruimte was ingericht in de lasergame ruimte, een hal met enkele obstakels, verder niks, mannen en vrouwen moesten zich daar samen verkleden en douches waren niet voorzien :( .
Om 11u30 stipt werd de start gegeven en na het nodige duwwerk waren we vertrokken naar het eerste bezoek, de kantine van de plaatselijke boogschutters waar het natuurlijk file was, dit zouden we een twaalftal keren doen maar bij het bezoek aan de plaatselijke supermarkt waren de files opgelost en konden we de rest van het parcour probleemloos afleggen :) .
Wat het meeste pijn deed waren de trappen, de eerste werden al lopend genomen wat natuurlijk een extra inspanning is maar de laatste werden te voet genomen en de steile klimmetjes gingen ook direct in de kuiten zitten, een tweetal Km voor het einde begon de vermoeidheid zich te manifesteren in pijnlijke knieën en quadriceps, ik had mijn wagonnetje al aangesloten aan twee lopers voor me dus kon ik wat freewheelen in hun slipstream maar ik was toch blij toen ik de meet overschreed :D .
De organisatie op het parcour was perfect, overal waren er linten en pijlen voorzien zodat je niet kon mislopen en om het volledig te maken stonden er nog seingevers bij, De sporttassen konden in veilige bewaring worden gegeven, er was elektronische tijdmeting zodat je na een tiental minuten al kon zien wat je gepresteerd had (ik was de 118° op 376 met een tijd van 1u03min voor 10,3 Km), kortom niets op aan te merken... alleen... Toversluis is niet geschikt voor zoiets, te klein, geen accommodatie :( en dan te bedenken dat er wat verder een pracht van een sportcomplex ligt met alles erop en eraan, het was één van de doortochten die we aandeden dus het was beschikbaar, misschien volgend jaar.
Vanmorgen heb ik mijn laatste loopje gedaan van 2014 :D een toerke van een zestal Km, halverwege begon ik weer last te hebben van mijn linkerknie :evil: , dus rustig verder naar huis gelopen en een afspraak gemaakt met de dokter, vanavond mag ik al gaan, ik ben benieuwd. Groetjes ;) Dirk.
Hellothere

Bericht door Hellothere »

Mooi verslag Dirk.
Hopelijk valt het allemaal nog wel best mee met die knie.
dirk.vancoillie.5
Contacteer:

Het verdict is gevallen, 'lopersknie' :evil: , de pees aan de buitenzijde is ontstoken, oorzaak? kan van alles zijn, te snelle opbouw, verkeerde schoenen, verkeerde benen :mrgreen: , lopen op oneffen terrein... Ik denk dat ik van alles een beetje heb gedaan :D , ik neem nu ontstekingsremmers (weeral), ik ga eens met mijn schoenen naar het runningcenter om te zien of die nog goed zijn want toen ik ze gekocht had woog ik 15 kg meer, oefeningen staan ook op het programma maar vooral rusten, veel rusten en na een paar weken voorzichtig de draad terug opnemen, als het nodig is zal ik ook kijken voor steunzolen. Het goede nieuws is dat ik niet voorgoed moet stoppen met lopen :) . Groetjes ;) , een prettig eindejaar gewenst en een looptastisch 2015. Dirk.
Hellothere

Bericht door Hellothere »

Aie, da's minder.
Voordeel, je gaat een loopvrije feestperiode tegemoet, geniet daar dan maar extra van.

Enne .. neem alle tijd om die blessure te laten ontsteken. Kan zijn dat het door verkeerde schoenen en benen komt :ugeek: maar ik lees vooral "overbelasting" (hoe dan ook).

En daar neem je best je tijd voor om alles fatsoenlijk te laten genezen. Ontstekingen tgv overbelasting (zeker peesontstekingen) bouwen slechts langzaam op, maar een keer je er echt last van krijgt, duurt het dan ook langer om te genezen (pezen hebben minder doorbloeding dan bijvb. spieren).

En inderdaad terwijl je toch niks anders te doen hebt dan te rusten :D effe de vraag stellen wat er is misgelopen. Te veel ? Te snel ? verkeerde benen of schoenen ? ...

hou ons op de hoogte.
fann

Bericht door fann »

Heb ik vorig jaar ook gehad.

De oefeningen en behandelingen bij de kinesist - en het stoppen met lopen - hebben wel goed gelopen want ondertussen loop ik terug 10 kilometer zonder hinderlijke pijn

Ik loop wel veel trager dan jij en vermijd ook alle competetitie momenten.
Plaats reactie