Shin splint

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Hellothere

Re: Shin splint

Bericht door Hellothere »

Eric schreef:schoenen zijn inderdaad gekocht na een loopanalyse in het running centre, volgens hun waren mijn voeten neutraal en hebben ze me ook schoenen gegeven voor dat type...de sportdokter heeft ook mijn schoenen bekeken en gezien dat ze neutraal waren...dus denk ik niet dat er een probleem zal zijn. (hoop ik toch)
Dan lijkt er mij effectief geen enkel probleem te zijn, met je neutrale schoenen kan je perfect de steunzolen gebruiken.
Wel een beetje bizar dat het running center je een neutrale schoen adviseert, terwijl je achteraf steunzolen blijkt nodig te hebben.
Eric

Bericht door Eric »

dacht ik ook, maar running centre neemt gewoon een analyse van je lopen en niet van je voetafdruk. Dr heeft me in een soort schuim laten staan om een afdruk van mijn voet te hebben en wist meteen wat het probleem was. nu maar hopen dat het daarmee opgelost geraakt...ben eens benieuwd wat die gaan kosten.

Ik vraag mij af of ziekenbond hier niet tussenkomt :-)
Eric

Bericht door Eric »

deze week de zolen gehaald en eerste dagen een klein beetje mee gewandeld...is best wennen. Gisteren, op doktersbevel kalm gestart (op loopband), een kleine 2km gelopen en niks van last meer, we gaan nog niet te snel victorie kraaien want na de kleine run heb ik nog een uurtje in de fitness vertoeft, maar ik vrees dat ik de zolen nog een beetje moet laten aanpassen, kreeg een beetje last in de holte van mijn voet, alsof het schuurde.
Zooltjes hebben 108€ gekost, maar krijg een goede 40€ terug van ziekenkas (wat ik niet wist). Als ik de zolen om de twee jaar vernieuw dan komt ziekenkas steeds tussen.

Morgen tweede run, weer kalm aan....ik hou jullie op de hoogte 8-)
eriks

Bericht door eriks »

Benieuwd naar de verdere loop ervaringen ;)
Hopelijk zijt ge goed vertrokken nu.
Eric

Bericht door Eric »

Tweede run verliep ook goed, maar heb vandaag de zolen laten aanpassen en ga ze morgen weer testen. Ondanks dat ik geen last heb van de shin splint blijf ik toch nog voorzichtig aandoen...beter wat meer kalmere runs dan dat ik binnen de kortste keren weer last heb. ;)
Hellothere

Bericht door Hellothere »

Eric schreef:beter wat meer kalmere runs dan dat ik binnen de kortste keren weer last heb. ;)
Da's de correcte instelling, lopen niet opgeven, maar toch hééééél goed luisteren naar je lichaam.
Keep running, maar idd heel voorzichtig ;)
Eric

Bericht door Eric »

ik denk dat er stilaan verbetering inzit, gisteren weer een kleine 2km op loopband en nadien weer lichte pijn in de zijkant kuit (zoals groeipijn). Dus mijn eerste gedacht was...daar gaan we weer, maar wat blijkt, vandaag niks last. :)

Wat me al meer is opgevallen is dat ik een andere loopstijl heb dan de meesten, ik loop niet op de hiel maar op mijn midden en voorvoet. ben nu aan het overwegen om de Newton schoenen te kopen, maar dan wel nadat ik zeker ben dat ik van die stomme kwaaltjes verlost ben.

....ga nu pas dinsdag weer eens 2km lopen
eriks

Bericht door eriks »

Ge zijt heel verstandig bezig!
Eric

Bericht door Eric »

*update*

Alles lijkt goed te gaan, zolen is wennen...maar het helpt, tot nu toe geen pijn en dat is goed nieuws uiteindelijk.
Ik blijf voorlopig maar 2, 3 keer maximum lopen (loopband) en doe nu 2,5 km en volgende week opschroeven naar 3km en als dat allemaal goed verloopt begin ik opnieuw aan Start to run buiten....
8-)
eriks

Bericht door eriks »

En als je toch nog enige pijn zoudt voelen, hopelijk niet hé, denk eens aan compressie tubes! Ik ben er zeer tevreden over!
Plaats reactie