Dagboek S2R van Saboo

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
saboo

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Deel 9, Zondag 13 mei 2012

Normaal loop ik ’s morgens vroeg, maar op Moederdag gaat dat natuurlijk niet. Ik krijg van mijn zoon een uitgebreid ontbijt op bed: croissant, witte boterham met aardbeien, gekookt eitje, glas vruchtensap en uiteraard een kopje thee erbij. Verder horen er uiteraard ook cadeautjes bij: een zelf versierde oorkonde voor de liefste moeder, een setje heerlijke douche-gels met washand en een van handdoek/theedoek geknutseld “mannetje”.
Begrijpelijk dat ik niet direct hierna kon gaan lopen, dus dat is uitgesteld tot vlak voor de lunch. Gelukkig hadden we niet veel afspraken vandaag, mijn ouders zijn met vakantie, dus alleen maar naar mijn schoonouders, die hier vrijwel om de hoek wonen.
En dan het lopen, dit valt helemaal niet tegen. Ik loop dan ook vrijwel dezelfde afstand als vorige keer, alleen in iets minder tijd. Weer minder gewandeld, ik zal volgende keer mijn rondje iets moeten vergroten ;)

Title Start to run, deel 9
Sport Running
Start Time May 13, 2012 12:28 PM
Distance 3.60 km
Duration 27m:52s
Avg Speed 7:44 min/km
Max Speed 5:27 min/km
Calories 411 kcal
Altitude 38 m / 114 m
Elevation 101 m ↑ / 97 m ↓
saboo

Bericht door saboo »

Deel 10, Woensdag 16 mei 2012

Weer een stapje verder, vandaag 29 minuten gelopen en ook wat vaker wat langer lopen (o.a. 2 x 4 minuten) en minder lang wandelen. En ik moet zeggen dat het niet tegenvalt. Wat wel tegenvalt is het weer, gelukkig kon ik redelijk tussen de buien door lopen en heb ik maar 3 druppels en 2 hagelsteentjes onderweg moeten doorstaan. Ik had de ronde al iets vergroot, maar zelfs nu blijkt aan het einde maar weinig wandeltijd over te blijven, dus ronde mag nog iets groter (of ik moet minder snel lopen). Het verbaast me elke keer weer hoeveel ik al loop en hoe groot het verschil met de eerste trainingen al is. En dan ben ik nog maar een paar weken bezig.

Title Start to run, deel 10
Sport Running
Start Time May 16, 2012 11:05 AM
Distance 3.89 km
Duration 31m:39s
Avg Speed 8:08 min/km
Max Speed 5:11 min/km
Calories 342 kcal
Altitude 39 m / 89 m
Elevation 91 m ↑ / 89 m ↓
Kari

Bericht door Kari »

Het verbaast mij ook telkens hoeveel afstand je op een halfuur kan afleggen!

Het gaat ook wel vlot bij jou, he?
saboo

Bericht door saboo »

Hallo Kari,

Het gaat inderdaad wel vlotjes, tot nu ook zonder echte pijntjes/kwaaltjes
Af en toe tijdens het lopen wel wat "protesterende" spieren, maar dan doe ik even iets rustiger en dan trekt het snel weer weg
gistermiddag ben ik trouwens nog erg verwend door mijn man met een horloge met hartslag meter!
hij had m eigelijk met moederdag willen geven, maar kon m via een zakenrelatie een stuk goedkoper aanschaffen, dus moest ik iets langer wachten. Geen probleem hoor :D
saboo

Bericht door saboo »

Deel 11, vrijdag 18 mei 2012

Gisteren was het hemelvaart, dus lekker een dagje vrij. We hadden 2 logeetjes (neefje van 7 en een van 9) dus zijn we samen met mijn zoon (Tom van 7) een dagje uit geweest. We zijn naar het Aviodrome (luchtvaart museum) geweest. We hadden geluk met het weer, dus na het vliegtuigen kijken hebben de kinderen zich nog even lekker in de speeltuin vermaakt. Daarna kwamen de ouders van de neefjes ook daarheen en zijn we aansluitend naar een grote pannenkoekenboerderij geweest. Een met grote speelweide ernaast, compleet met springkussens, klim en klauter huis, zandbak, skelterbaan en nog wat van dat soort dingen. En niet onbelangrijk: De pannenkoeken smaakten heerlijk!

Maar vandaag stond er gewoon weer een loopsessie gepland! En dat viel niet tegen. Ondanks het vele wandelen van gisteren heb ik lekker gelopen. Zoals vorige keer gebleken was, weer de ronde iets vergroot, maar tot mijn verbazing weer aan het einde weinig extra wandelminuten. Terwijl ik toch voor mijn gevoel zeker het laatste stuk niet echt hard gelopen had.

Nou, tot slot dan nog de resultaten van vandaag op een rijtje:
Title Start to run, deel 11
Sport Running
Start Time May 18, 2012 10:07 AM
Distance 4.20 km
Duration 34m:51s
Avg Speed 8:18 min/km
Max Speed 4:46 min/km
Calories 296 kcal
Altitude 34 m / 71 m
Elevation 61 m ↑ / 54 m ↓
Heart Rate143 / 165
saboo

Bericht door saboo »

Deel 11, nogmaals, 20 mei 2012

Ik heb vandaag per abuis de verkeerde les gelopen. Onderweg kwamen wat nummers al zo bekend voor …….. en nog niets in de gaten hebben. Hoe blond kun je zijn? Had ook een druk weekend achter de rug. Zaterdag de hele dag op pad geweest, aan het einde van de middag nog even kijken bij een plaatselijke caravan-dealer. We zouden alleen kijken! Maar laten ze nu net DE caravan hebben staan waar we naar op zoek waren. En ook nog binnen budget! Oke, het is dus niet bij kijken gebleven ….. we hebben ‘m ook maar gekocht. Maar goed daardoor blijkbaar zo van slag dat ik les 11 dubbel heb gelopen. Nu zou ik natuurlijk les 12 over kunnen slaan, deze heeft hetzelfde schema, maar dat doe ik niet. Hoewel het allemaal erg goed gaat, wil ik toch voorzichtig zijn. Ik heb binnenkort een afspraak bij de sportarts, wil toch eens laten nazien of ik wel verstandig bezig ben. Niet dat ik nu ergens last van heb, maar dat wil ik wel zo houden. Ik hoor/lees toch wel erg vaak over blessures en daar zit ik helemaal niet op te wachten.
Ook de het GPS programma voor de tijdswaarneming had ik dit maal vergeten te starten, maar ik had hetzelfde rondje gelopen als de 1e les 11, dus deze resultaten zullen overeenkomen.

Title Start to run, deel 11b
Sport Running
Start Time May 20, 2012 11:20 AM
Distance 4.20 km
Duration 30m:00s
Avg Speed 7:09 min/km
Calories 255 kcal
Heart Rate 143 / 168
flightleader
Contacteer:

Bericht door flightleader »

Goed bezig :?
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Hellothere

Bericht door Hellothere »

saboo schreef:Ik heb vandaag per abuis de verkeerde les gelopen. Onderweg kwamen wat nummers al zo bekend voor
Ach, gezien week 3 en 4 hetzelfde zijn is het eigenlijk al de derde keer dat je die les doet (les 11 = les les 8).
Geen probleem dus, nu gewoon op naar les 12. Ga je in principe echt geen last van hebben (want die heb je ook al gedaan (maar dan als les 9).

Dus, no harm done :lol:
saboo

Bericht door saboo »

Les 8 was volgens mij
2' 2' 2' 2' 4' 3' 3' 3' 3' 3'
En les 11
3' 2' 4' 3' 4' 3' 3' 2' 3' 2'
Dus wel degelijk verschil hoor
Ik gebruik de podcast van 2011

Ga morgen les 12 lopen.
Vrijdag eem weekje op vakantie, maar loopspul gaat mee
Weet nog niet zeker welke lessen ik ga lopen in de vakantie, hangt er ook vanaf hoe het morgen gaat
maar ben wel van plan mijn schema van 3xper week aan te houden
Hellothere

Bericht door Hellothere »

saboo schreef:Ik gebruik de podcast van 2011
Ah ja, blijf ik altijd vergeten dat daar toch wel enige verschillen opzitten.
Ik ben nog een van de dinosauriers die het met de 2006 gedaan heeft :lol:
Plaats reactie