Zware vermoeide armen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
helenafl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 apr 2013, 16:36

Zware vermoeide armen

Bericht door helenafl »

Er is een ding waarvan ik niet zeker weet of ik het wel goed doe. Als ik meer dan 5 km loop beginnen mijn armen zo zwaar en moe aan te voelen. Mijn schouders doen dan ook een beetje zeer en mij vingers tintelen een beetje. Af en toe draai ik wat rondjes met mijn armen tussendoor, dit helpt wel een beetje. Heb ik geen goede houding, of ben ik toch te gespannen in mijn schouders? Ik probeer zo ontspannen mogelijk te lopen met mijn schouders, armen licht gebogen en ze wiegen wat mee contra aan mijn benen.
Kristy
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2013, 11:05

Re: Zware vermoeide armen

Bericht door Kristy »

Ik loop nog niet lang een maand of 6-7 en loop al een tijdje 5 km (niet meer) kan ik niet aan
Mijn schouder doet enorm veel pijn als ik loop en achteraf zie ik wat af,
Mijn houding is recht, en kijk naar de horizon, men schouders zijn laag en armen ligt gebogen ik loop synchroom
Maar waar de pijn van komt vindt ik een vraagteken.
jekl053
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 jun 2013, 10:52

Re: Zware vermoeide armen

Bericht door jekl053 »

misschien toch te veel spanning in de armen en schouders ? zou het anders zo niet weten waar het van kan komen
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: Zware vermoeide armen

Bericht door Kris66 »

Met je rug alles in orde?
Hoéft niet persé van het lopen te zijn....
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Zware vermoeide armen

Bericht door bloem »

'n Tip om nek-schouders... op een natuurlijke manier te ontspannen tijdens 't lopen die ik al meermaals las in 'Runners-magazine' en komt van gerennomeerde trainers :
hou tijdens het lopen lichtjes je duim op je middenvinger (of wijsvinger)... als je dit tijdens je looptochtje dan weer 'vergeet', kan je er bv een grassprietje tussensteken dat je niet mag verliezen (én niet tot moes mag knijpen!) ;) (jaja, dat grassprietje stond ook in runners, friscostokjes werd daar ook gesuggereerd, maar 'k zie jullie daar al lopen... )

Laat eens weten of jullie er baat mee hadden ?
helenafl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 apr 2013, 16:36

Re: Zware vermoeide armen

Bericht door helenafl »

Kris66 schreef:Met je rug alles in orde?
Hoéft niet persé van het lopen te zijn....
Ik heb wel regelmatig last van mijn onderrug. Ook een paar keer toen ik echt veel pijn had bij fysio geweest. Schijnt af en toe een wervel te verschieten en dan vast te zitten bij mij. Kan dit er mee te maken hebben? Ik moet trouwens wel zeggen dat ik tijdens het hardlopen geen hinder of pijn in mijn rug heb.
helenafl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 apr 2013, 16:36

Re: Zware vermoeide armen

Bericht door helenafl »

bloem schreef:'n Tip om nek-schouders... op een natuurlijke manier te ontspannen tijdens 't lopen die ik al meermaals las in 'Runners-magazine' en komt van gerennomeerde trainers :
hou tijdens het lopen lichtjes je duim op je middenvinger (of wijsvinger)... als je dit tijdens je looptochtje dan weer 'vergeet', kan je er bv een grassprietje tussensteken dat je niet mag verliezen (én niet tot moes mag knijpen!) ;) (jaja, dat grassprietje stond ook in runners, friscostokjes werd daar ook gesuggereerd, maar 'k zie jullie daar al lopen... )

Laat eens weten of jullie er baat mee hadden ?
Ik ga morgen gelijk kijken hoe ik mijn handen hou, maar als ik er over nadenk loop ik automatisch zo. Even testen :) wel een goede tip! :idea:
Plaats reactie