bedankje

Kan de website verbeterd worden volgens jou?
Stuur je suggesties maar op, wij zullen er rekening meehouden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
sporterkertje

bedankje

Berichtdoor sporterkertje » 05 Feb 2013, 11:53

Ik wil degenen die deze webside opgestart hebben en iedereen die eraan meegewerkt heeft, bedanken. Ik ben sinds eind december geregistreerd en zit dagelijks de ervaringen en vragen en ...... te lezen en ik geraak maar niet uitgelezen.
Ik heb niets geen opmerkingen en geniet volle teugen van de side.
Dat wou ik jullie eventjes melden.
( Ik vind het spijtig dat ik zo geen forum vind in verband met het fietsen, het is allemaal koers of moutenbaik, en niet het recreatief fietsen)

Doe zo voort iedereen, een dikke pluim en een dikke opgestoken duim,

Vele gezonde sportgroeten, xx
Dreaming about running, Running so my dreams come true!

Hellothere

Re: bedankje

Berichtdoor Hellothere » 05 Feb 2013, 12:55

Dat lezen we graag zie, alweer een motivatie om hiermee door te gaan. Voor lopers door lopers hé.

Voor wat het lopen betreft, 't is inderdaad niet gemakkelijk om sites te vinden voor recreatieve lopers.
Er zijn er wel flink wat, maar soms worden beginnende lopers (onze doelgroep hier dus) afgeschrikt op die andere sites als ze met snelheden, afstanden en tijden rond de oren worden geslagen waar zij alleen maar van kunnen dromen, beetje jammer.

en inderdaad, ik heb even gekeken of er gelijkaardige forums bestaan voor het fietsen, omdat er effectief ook een "start to bike" programma bestaat.

Naast loper ben ik ook een fervent recreatief mountainbiker (vroeger iets competitiever, maar sinds mijn vriendin me vertelde dat ik geen 20 jaar blijf iets meer op 't gemak). Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot op heden geen gelijkaardige site voor het MTB'en heb gevonden, jammer.

sporterkertje

Berichtdoor sporterkertje » 05 Feb 2013, 15:47

Hellothere schreef: ik heb even gekeken of er gelijkaardige forums bestaan voor het fietsen, omdat er effectief ook een "start to bike" programma bestaat.

Misschien een tip of een hint om een nieuw forum te starten :oops: "start to bike" en dat is ook van Evy :?
Nu volg ik het fietsdagboek van Frank Deboosere, maar je kan geen ervaringen wisselen. :cry:

Maar ik ben toch ook heel blij met deze forum want ik heb veel geleerd, xx

Dries STR

Berichtdoor Dries STR » 09 Feb 2013, 13:07

Hey Sporterke,

Mocht er een dergelijke website komen - Wat zou daar dan allemaal moeten op staan volgens jou?
- Ik heb even wat opzoekwerk gedaan en blijkbaar wordt er toch niet erg veel gezocht naar de term 'start to bike' (volgens Google) - Zie Privébericht :-)

Dannieke

Berichtdoor Dannieke » 09 Feb 2013, 13:33

Ik ben het eens met Sporterkertje: dit is een geweldig forum!
Over dat fietsen begrijp ik wel wat je bedoelt. Ofwel heb je schijnbaar de recreatieve fietsers die in groep tussen 15 en 20km/u een tochtje maken, ofwel heb je de die-hard wielerclubs die elke zondag hun 100km of meer afmalen aan 35km/u.
Ik zit zelf op een fitnessbike (Moozes Tailwind) en rij gemiddeld 27km/u, ik zit er dus los tussenin. Daar lijkt inderdaad niet echt een forum voor te bestaan.
Het is ook niet echt Start-to-Bike, want ik rijd met gemak enkele uren aan stuk. Ik had wel een "fietsmaatje" gevonden, maar deze liet me dikwijls achter omdat die 32km/u rijdt en dan is de fun er snel af.
Ik rijd dus meestal alleen en nu het langer licht blijft 's avonds haal ik binnenkort m'n stalen ros weer van stal :)
De snelheden variëren misschien te sterk onder de fietsers, je zit daar ook met een mechanisch "iets" terwijl voor het lopen iedereen het moet doen met een paar benen :D
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10

sporterkertje

Berichtdoor sporterkertje » 09 Feb 2013, 13:56

Dannieke schreef: Ofwel heb je schijnbaar de recreatieve fietsers die in groep tussen 15 en 20km/u een tochtje maken

Hey dannieke, ik zit dus in de groep van tussen de 15 en de 20km/u. Een gemiddelde van 16à17. Maar ik rij wel altijd naar het werk 12km en terug wat ook nog eens 12km is. :idea: Alleen als de fietspaden niet berijdbaar zijn door de sneeuw neem ik de bus (zoals gisteren :evil: ) Voor de rest, regen, wind, zon, vries.... het maakt niet uit neem ik mijn harley-trapson :D
Daarnaast doe ik nog eens tochtjes van een 80km. Vorig jaar heb ik een 2100km op mijn teller gezet, en dit jaar is mijn doel om er 5000 op te zetten. Ik zit nu aan bijna 500km, en deze zomer wil ik graag naar de zee fietsen (160km ongeveer). Ik fiets altijd alleen, en daar geniet ik het meeste van. Met het lopen voelde ik me in het begin eenzaam omdat mijn dochter de eerste les had meegelopen. Maar nu geniet ik ook heel erg van het alleen-lopen.

Als je dat zo leest zijn er veel lopers die ook fietsen :P

Sportieve weekendgroetjes, xx

Dannieke

Berichtdoor Dannieke » 09 Feb 2013, 22:42

Niks mis met fietsen aan 17km/u hé. Met een standaard fiets ligt mijn snelheid ook een pak lager.
Maar inderdaad, fietsen is een mooie aanvulling, alleen is spijtig genoeg is de scheldedijk hier niet verlicht en dan is het gevaarlijk fietsen tegen bijna 30km/u. Ik heb een felle ledverlichting, maar dat is toch meer om gezien te worden ipv te zien waar ik rijd. Ik fiets zelf een drietal keer per week (maar in de donkere dagen dus niet). Zo haal ik een 120km per week.
Maximum dat ik al gereden heb is 112km tijdens de fietsdodentocht.
Morgen in ieder geval weer een intervalloopje op het programma :P
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10

sporterkertje

Berichtdoor sporterkertje » 10 Feb 2013, 21:04

Dannieke schreef:Niks mis met fietsen aan 17km/u hé. Met een standaard fiets ligt mijn snelheid ook een pak lager. :P

Hey Dannieke,

Misschien kunnen we beter onze ervaringen over het fietsen delen op de forum van
www.fiets-info.be
en zo komen er misschien nog meer fietsers aanmelden om ervaringen te delen, zoals hier bij start to run gebeurd. :D
Voor fietsers door fietsers.
En dan kunnen we deze forum behouden voor onze loop-ervaringen, zo kan er geen verwarring ontstaan. :?

Fijne sportgroetjes , xx

Dannieke

Berichtdoor Dannieke » 12 Feb 2013, 21:35

Doen we ;)

test1971

Berichtdoor test1971 » 04 Apr 2013, 10:06

Mooie website

Terug naar “Website”