wil graag leren lopen

Alle nieuwe leden stel je snel even voor hier.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
hopeloos
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2009, 14:24

wil graag leren lopen

Bericht door hopeloos »

hoy, ik ben bijna 47jaar, heb nog nooit(zelfs tijdens mijn schooltijd niet) kunnen lopen want na 1min al ben ik einde adem, mijn keel snoert toe en ben bekaf!! graag zou ik start to run willen proberen want wil 10kg afvallen! zou mij dat lukken met het startersschema? Ik voel mij toch een hopeloos geval hoor! :(
Dries STR
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:27
Contacteer:

Re: wil graag leren lopen

Bericht door Dries STR »

Hey hopeloos, en welkom op het forum!
Wel allereerst, gaat het erom dat je op z'n minst probeert aan je conditie & gezondheid te werken door bvb. aan lopen te doen!

In het begin is dit echt geen lachertje voor de meeste mensen, maar Rome is ook niet in één dag gebouwd! :-)
Volhouden is de boodschap! - Het beginschema is een hulpmiddel om je op weg te helpen met lopen.

Mocht het schema toch iets te snel voor je gaan kan je uiteraard de laatste week (uit het schema) gewoon opnieuw doen, tot dit wel vlotter begint te gaan.
Je maakt zo eigenlijk een 'persoonlijk' schema, om aan je conditie te werken!

Alles hangt ervan af, hoever je zelf bereid bent te gaan, en hoe hard je daar voor wil werken :-)

Maar wij wensen je alvast heel veel succes! ;-)
Jan
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 sep 2009, 09:44
Locatie: Wijchmaal (Peer)

Re: wil graag leren lopen

Bericht door Jan »

Hopeloos

Je moet niet verwachten door te gaan lopen dat de kilo's er zullen afvliegen. Ik ben nu een half jaartje aan het lopen. In die tijd ben ik een vijftal kilo kwijt geraakt. Maar dat is er pas vanaf beginnen gaan sinds ik ook mijn eet- en drinkgewoontes heb veranderd. Combinatievan lopen en letten op je eten, dan ben je vertrokken om echt wat aan je gewicht te doen. Lopen alleen helpt natuurlijk voor een goede conditie, een gezonder lichaam, sterkere spieren en pezen, gezonde buitenlucht... Maar als afvallen je hoofddoel is dan raad ik je aan om je ook goed te informeren over je voeding! Dan spreek ik niet over diëten, maar wel gezonder eten en meer gericht op je sport en je doelstellingen.

Succes en veel doorzettingsvermogen!!
Plaats reactie