pijn aan linkerenkel en -knie

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
kirstenvan
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2012, 19:41

pijn aan linkerenkel en -knie

Bericht door kirstenvan »

Hej iedereen!

Ik heb vandaag de 10de les gelopen van het STR programma. Voorheen, met mijn oude loopschoenen, had ik nooit pijn. Maar omdat ik een geschiedenis heb van rug- en heuppijn bij het lopen, wou ik toch aangepaste schoenen hebben om ook in de toekomst bij langer lopen pijn te voorkomen. Ik heb in de sportwinkel advies gevraagd over welke schoenen het best bij mij zouden passen. Ik moest eerst op een plaat gaan staan waaruit bleek dat ik licht proneer. De verkoper raadde mij aan dat de Nike Lunarglide+3 het beste was voor mij. Maar sinds ik met deze nieuwe schoenen loop (vandaag en eergisteren) heb ik pijn aan mijn enkel, wat doortrekt naar mijn knie. Komt dit omdat de schoenen nog ingelopen moeten worden? Of heb ik de foute schoenen gekocht?
De pijn aan mijn gewrichten komt niet van overgewicht, ik ben 1m76 en weeg 58kg.
Al bedankt!

Groetjes,
kirsten
eriks
Berichten: 412
Lid geworden op: 23 jun 2011, 08:30
Locatie: Helchteren

Re: pijn aan linkerenkel en -knie

Bericht door eriks »

Ik zou terug naar de verkoper van uw schoentjes gaan en daar de klacht bespreken.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: pijn aan linkerenkel en -knie

Bericht door Hellothere »

Bekijk het eerst nog even.

Toen ik de eerste keer met een anti-pronatieschoen liep (ik heb een flinke correctie nodig) had ik ook het gevoel dat het allemaal wrong en ongemakkelijk zat.

Maar ik had wel geen echte kwetsuren meer, en inmiddels ben ik het gewend. Meer zelfs kan niet meer zonder mijn huidige schoentjes, en heb net mijn derde paar van hetzelfde model in gebruik genomen.

Dus kijk het nog een paar keer aan. Blijf je echt last hebben, dan inderdaad terug met de schoenen naar het runningcenter. De meeste loopschoenen kunnen nog bijgecorrigeerd worden.

succes.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: pijn aan linkerenkel en -knie

Bericht door bloem »

Nieuwe schoenen geleidelijk aan inlopen !
'k Weet natuurlijk niet of de pijn aan je nieuwe schoenen zou liggen, maar dat 'inlopen' is hier in huis zowiezo gouden regel. Eerste keer 'n kort loopje, volgende trainingen terug oude schoenen, dan weer een keertje de nieuwe, weer enkele keren oude... rustig gewennen... en mijn nieuwkes waren dan nog 'exact' dezelfde (nieuwer type wel) als de oude...
Plaats reactie