Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
M Kactus
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2011, 14:55

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door M Kactus »

Ik doe het met een paar apps op m'n ipod. Eerst met een gewone chronometer, maar eerst die intervallen vanbuiten leren, lag me niet erg. Nu gebruik ik UltraTimer, een geweldige app die op de achtergrond kan draaien. Op voorhand je intervallen klaarzetten en je kunt tegelijk muziek spelen en de Nike+ App open hebben staan. Ik kan niet meer zonder.
yannickjee
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2012, 20:40

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door yannickjee »

Ik meet alles ook op mijn ipod touch :)
didi
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2011, 20:10

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door didi »

Voor tijdsmetingen,afstanden,hartslag e.d. gebruik ik de Garmin forerunner 405....een uitstekend sporthorloge...bovendien kan je nadien je gelopen traject herbekijken op de pc;alsook je gegevens bijhouden...
zuske
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:31

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door zuske »

ik heb ook wel zin om eraan te beginnen. eindelijk kunnen lopen met evi
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Dragonix »

didi schreef:Voor tijdsmetingen,afstanden,hartslag e.d. gebruik ik de Garmin forerunner 405....een uitstekend sporthorloge...bovendien kan je nadien je gelopen traject herbekijken op de pc;alsook je gegevens bijhouden...
Ik ben van plan om de Garmin Forerunner 410 aan te kopen, enkel de touch bezel houdt me wat tegen..
Heeft de 405 dit ook?

Of de Garmin Forerunner 110..


na het lezen van enkele reviews, denk ik dat het toch de forerunner 110 gaat worden ;)
Zal hem eens gaan bestellen op CoolBlue :p morgen in huis en normaal gezien kan ik hem dan meteen uittesten aangezien het morgen weer een loopdag is :D
Laatst gewijzigd door Dragonix op 19 jun 2012, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
marcelleken
Berichten: 132
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:59

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door marcelleken »

Dragonix schreef: Ik ben van plan om de Garmin Forerunner 410 aan te kopen, enkel de touch bezel houdt me wat tegen..
Heeft de 405 dit ook?

Of de Garmin Forerunner 110..


na het lezen van enkele reviews, denk ik dat het toch de forerunner 110 gaat worden ;)
Zal hem eens gaan bestellen op CoolBlue :p morgen in huis en normaal gezien kan ik hem dan meteen uittesten aangezien het morgen weer een loopdag is :D
Ik weet niet of je je Forerunner 110 reeds besteld hebt, maar bij ASAdventure (nooit gedacht dat ik deze winkel hier nog zou promoten ;-) ) staat ie aan €139, toch €20 goedkoper dan bij Coolblue. Natuurlijk krijg je voor die €159 bij Coolblue je hartslagmeter meestal de volgende dag al in de bus, dus je moet er niet meer de baan voor op (ik weet niet of er een ASAdventure in je buurt is?).

En niet dat ik je van je keuze wil afhelpen, maar ik persoonlijk zou iets meer uitgeven en voor de Forerunner 210 gaan. Deze is bijna identiek aan de 110, maar kan toch een aantal interessante dingen meer (deze heb ik via copy-paste van een andere online webwinkel):

Forerunner 110 serie
Wij hebben de Forerunner 110 uit ons assortiment gehaald. De 110 is ruimschoots achterhaald door de Forerunner 210 en heeft ons inziens de volgende nadelen ten opzichte van de Forerunner 210:

•De Forerunner 110 heeft geen weergave van de actuele snelheid, slechts een voortschrijdend gemiddelde van de snelheid. Door deze afvlakking heeft u zelden de juiste snelheid in beeld.
•De forerunner 110 wordt geleverd met een harde conventionele borstband. Alle andere nieuwe Garmin hartslagmeters worden uitgevoerd met de Premium soft belt.


Trouwens, wat hierboven zelfs niet vermeld wordt, maar volgens mij ook wel belangrijk is om te vermelden: de 110 doet geen intervaltrainingen, terwijl de 210 wel de mogelijkheid biedt om deze in te stellen (weliswaar enkel op het horloge zelf, dus complexe workouts gaan lastig worden, maar het is toch al iets). Ok, de 210 kost wel al snel zo'n €200, maar 't loont misschien wel de moeite om die meerkost te doen?

Ik maak uit je vorige post trouwens op dat je eerst graag de 410 zou gekozen hebben, maar dat je wat twijfelt aan de 'touch bezel'? Ik heb zelf geen ervaring met die 'touch bezel' (heb een 310XT, ook met goede 'ouderwetse' knoppen), maar ik lees toch dikwijls op fora dat de meesten er totaal geen problemen mee hebben. En je moet ook wel weten dat, afgezien van de 'toch bezel', de 110 en 410 toch twee totaal andere modellen zijn, vooral van mogelijkheden (de 410 kan een stuk meer, natuurlijk is de vraag of je al die opties wel hoeft te hebben). En als de prijs van de 410 ook een probleem zou zijn: op amazon.co.uk staat hij momenteel zeer interessant geprijsd (heb op een ander forum gelezen dat iemand hem daar besteld heeft, en maar €180 incl. verzending heeft betaald).
Laatst gewijzigd door marcelleken op 21 jun 2012, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Dragonix »

marcelleken, why didn't told you me this earlier :o , nene grapje ;)
Ivm de 410, had ik ook zien staan maar de touch bezel spreekt me echt niet aan :oops: .. En om dan het voordeel van de twijfel te geven en die aankopen en nadien te ontdekken dat het echt niet mijn ding is, vind ik het dan een beetje jammer van het geld.. Ik ben niet zo'n touch gedoe kerel :D Zelf heb ik wel een (eigenlijk 2..) smarthphones, maar ik ben zeer sterk aan het twijfelen om 1 er van te verkopen en zo'n simpele gsm te kopen :p (de andere is van het werk, dus kan ik niet verkopen)

Ik heb ondertussen de 110 al besteld en had deze normaal gisteren moeten kunnen getest hebben, maar het zal pas voor vandaag zijn (hopelijk).
Het klinkt misschien een beetje stom, maar ik wou niet al te veel geld uitgegeven (159 tgo 200 is geen al te groot verschil, maar toch..:?:) voor een eerste sporthorloge en trust me ;) ik heb genoeg reviews gelezen, maar voor nu biedt het voor mij persoonlijk genoeg!
De vraag is, hoelang blijft het genoeg :D haha!

Wanneer ik dit horloge getest heb, zal ik mijn bevindingen erover posten, maar wat voor mij persoonlijk goed/slecht is, wilt dat niet perse zeggen dat het voor anderen ook zo is he.
Ik hou jullie op de hoogte!
Laatst gewijzigd door Dragonix op 21 jun 2012, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
marcelleken
Berichten: 132
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:59

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door marcelleken »

Dragonix schreef:marcelleken, why didn't told you me this earlier :o , nene grapje ;)
Ivm de 410, had ik ook zien staan maar de touch bezel spreekt me echt niet aan :oops: .. En om dan het voordeel van de twijfel te geven en die aankopen en nadien te ontdekken dat het echt niet mijn ding is, vind ik het dan een beetje jammer van het geld.. Ik ben niet zo'n touch gedoe kerel :D Zelf heb ik wel een (eigenlijk 2..) smarthphones, maar ik ben zeer sterk aan het twijfelen om 1 er van te verkopen en zo'n simpele gsm te kopen :p (de andere is van het werk, dus kan ik niet verkopen)

Ik heb ondertussen de 110 al besteld en had deze normaal gisteren moeten kunnen getest hebben, maar het zal pas voor vandaag zijn (hopelijk).
Het klinkt misschien een beetje stom, maar ik wou niet al te veel geld uitgegeven (159 tgo 200 is geen al te groot verschil, maar toch..:?:) voor een eerste sporthorloge en trust me ;) ik heb genoeg reviews gelezen, maar voor nu biedt het voor mij persoonlijk genoeg!
De vraag is, hoelang blijft het genoeg :D haha!

Wanneer ik dit horloge getest heb, zal ik mijn bevindingen erover posten, maar wat voor mij persoonlijk goed/slecht is, wilt dat niet perse zeggen dat het voor anderen ook zo is he.
Ik hou jullie op de hoogte!
Oeps, ik dacht al dat ik te laat ging zijn ;-) Dat wil nu trouwens juist lukken dat ik mijn bericht nog even was aan het 'editen' terwijl jij hier al een reply hebt geschreven ('k moet inderdaad maar wat rapper zijn, duurt bij mij altijd wel even eer ik alles dat in mijn koppeke zit deftig heb getypt ;-) )

Pas op, ik wil die 110 zeker niet afbreken hoor. Uiteindelijk bevat die dezelfde componenten (batterij, GPS-chip...) als de 210, dus hij gaat je route, snelheid, hartslag,... even accuraat registreren. Hij zal zeker zijn werk doen, daar twijfel ik niet aan. Niet iedereen hoeft al die opties, en het maakt het soms alleen maar ingewikkelder.

Ik zat zelf ook heel lang te twijfelen: dacht eerst voor de 210 te gaan, ook een beetje omdat ik twijfelde aan de 'touch bezel' van de 410. Maar toen ik dan las dat de 410 toch wel nog een niveau hoger staat qua mogelijkheden (op de computer programmeerbare intevaltrainingen, 'courses', mogelijkheid tot koppelen van fietssnelheid/cadanssensoren...), stond ik op het punt om toch daar voor te gaan. Tot ik op een bepaalde online shop de 310XT zag staan aan de prijs van de 410, dan was de keuze snel gemaakt (310Xt is ook nog eens beter waterbestendig, heeft langere batterijduur, én klassieke knoppen ;-) ).

Succes met je aanschaf! Ben zeker benieuwd naar je bevindingen, maar twijfel er niet aan dat je er veel plezier zal aan beleven (is altijd leuk om na een run de horloge aan de computer te koppelen, om de grafiekjes te zien ;-)) !
Laatst gewijzigd door marcelleken op 21 jun 2012, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Dragonix »

Geen probleem hoor ;) was maar een grapje!

Inderdaad, de grafiekjes vind ik ook altijd zeer leuk :D
Ben benieuwd wat het allemaal gaat geven, maar de volgende keer dat ik ga lopen is morgen (pas).
Dus voor een de grafiekjes zullen we moeten wachten tot morgen :D haha
Gebruikersavatar
Schildje
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 jul 2012, 15:41

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Schildje »

Mijn man loopt ook met een Garmin forerunner.
Als beginner loop ik nog zonder hartslagmeter en track ik via Endomondo via mijn iPhone. Heel motiverend die statistiekjes die tonen hoe je vooruit gaat :mrgreen: . Heb mezelf voorgenomen eens ik de 0>5km heb uitgelopen ik ook met hartslagmeter ga trainen.
14/6/2012 start S2R - einde S2R 5/9/2012 - einde KR end 2012
Getest via Energy Lab en loop nu verder met hun schema's
26/5/2013 20km Bxl 2:11 met 'tussenstopje' 15km door Brugge 1:37
Next 1/2 marathon Bxl en dan ? Verder voor 1ste marathon Bxl okt 2014 ? We'll see
[color=#FF0040][size=150]LOOP ZE ![/size][/color]
Plaats reactie