Welk programma nu

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
lucvdr
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2018, 12:43

Welk programma nu

Bericht door lucvdr »

hallo, ik heb zonet succesvol het loopschema "Start 2 Run (10 weken)" afgewerkt. Ik wil graag mijn grenzen nog wat meer verleggen en vraag me af welk programma ik nu dien te volgen? "5 km gevorderden" of "7,5 km beginners"?
Dank voor de info alvast
luc
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Welk programma nu

Bericht door Hellothere »

Hangt een beetje van je doelstelling af. Als je wil focussen op snelheid, dan is de 5K gevorderden een goede optie, door de intervallen ga je kracht kweken, en dus ook snelheid winnen. Heb het schema even bekeken (ik ben nog een S2R'er van de oude stempel waar je enkel de "Start-to-run 5K" had, en de "Keep Running 10K" :D .

Het schema 5K gevorderden lijkt mij toch behoorlijk pittig, en het verdient dus wel aanbeveling dat je 5K al redelijk comfortabel loopt vooraleer je daaraan begint. Over het algemeen wordt aangeraden eerst de afstand comfortabel op te bouwen, en vervolgens voor de snelheid te gaan.
Plaats reactie