eerste keer ten miles

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

eerste keer ten miles

Bericht door M_N_M »

Wave 3 zijn idd de ‘traagste’. In wave 2 zitten pacers van 1u20 tot 1u40 dus daar zullen de meeste lopers ook wel in finishen zou ik denken. Bij wave 3 heb je tragere pacers.
Wat is je doel? Bij wave 3 lopen kan mentaal (je bent ver van de laatste) als fysiek (in groep lopen) wel voordeel geven.

Als de 8 al vermoeiend waren, kan je echt NIET beter doen dan rusten. Enkel nog een kort toertje op lage hartslag volstaat.. met nog een lange te doen win je niets, enkel extra vermoeidheid.

Succes!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: eerste keer ten miles

Bericht door Dummie »

Uitlopen! :D Binnen de 2u had ik gehoopt. Ik denk dat mentaal wave3 ook beter zou zijn voor mij, maar als ik vroeger kan starten, ben ik ook vroeger binnen. :D Ik denk er nog even over na... :)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: eerste keer ten miles

Bericht door Hellothere »

Hoe dan ook, nogmaals succes.
Ik weet niet of je afgelopen weekend die 8 km hebt gelopen, maar het kan een goede indicatie zijn.
Wel niet vergeten dat je na 8 km, voor wat betreft de 10 miles nog maar net in de helft zit.

Verder kan ik alleen maar herhalen dat doseren de boodschap is, zeker met de waaslandtunnel op het einde.

Zoals reeds eerder gemeld, starten de tragere pacers in wave 3, dus als je in Wave2 start, zal je het tempo zelf moeten opvolgen.
Ik lees ook dat je start met anderen die een streeftijd hebben van 1:30 (lees 10.7 km/u oftewel een kleine 6 min/km).

Hiet is het zeker belangrijk je niet te laten meeslepen door anderen, want dan verbrand je waarschijnlijk alles al tijdens de eerste kilometers.
Je eigen comfortabele tempo lopen (wat betekent hartslag en tempo) onder controle houden blijft de boodschap.

voor de snellere lopers geef je dus best de boodschap "ga maar al, ik kom wel".

En verder, niet teveel piekeren, gewoon gaan.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: eerste keer ten miles

Bericht door M_N_M »

ik zou met doeltijd < 2u ook gaan voor wave 3, je gaat véél gemotiveerder zijn als je in de massa blijft.
Verdeling per wave:
Wave 1 - tempomakers voor 1u10 en 1u20
Wave 2 - tempomakers voor 1u20, 1u30 en 1u40
Wave 3 - tempomakers voor 1u20, 1u30, 1u40, 1u50, 2u00 en 2u15
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: eerste keer ten miles

Bericht door Dummie »

Ik ga best in wave3 starten ja... Ben net terug van een 5km loopje en ik wist wel van de warmte. Zondag gaat het ook vrij warm zijn, dus heel rustig starten dan maar. Ik ga er idd niet te veel meer over piekeren en nu rusten.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: eerste keer ten miles

Bericht door M_N_M »

Krijg toch ook wat stress.. Weersvoorspelling 24° pffff.

Gisteren nog 6km tempo gelopen (zone 3) aan 4:46min/km. Volgens de persoon die mijn trainingsschema gemaakt heeft zou ik de eerste 8-9km in zone 3 moeten lopen (= rond dat tempo) en dan versnellen maar dat zie ik toch niet zitten..
Ik ga voor <1u30, dat is een tempo van rond de 5:30/km wat al meer dan voldoende zal zijn in die warmte.
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: eerste keer ten miles

Bericht door Dummie »

Ik heb het overleefd, maar het was een zwaar. Maar ik heb mij niet geforceerd. Ik was al zo onzeker en om dan in die hitte te lopen, ik wilde tenminste in 1 stuk aankomen. :D Initieel volgde ik de pacer van 2u, maar op 5km moest ik die lossen. Dat stuk op de autostrade omhoog in die loden hitte was om kapot te gaan. En ik dacht toen: "Lap, we zijn vertrokken voor een wandeling van ten miles." :D Maar achteraf hoorde ik dan van véél mensen die het daar moeilijk hadden. Ik heb toen niet meer nagedacht (er waren natuurlijk nog mensen aan het wandelen, dat hielp wel) en geprobeerd zo rustig mogelijk te worden. (Ik was al een week op voorhand aan het stressen. :roll: ) Vanaf 8-9km vond ik wel precies een tweede adem. Toen is het ook heel hard beginnen waaien, dat deed wel deugd. :) En toen heb ik er meer van kunnen genieten. De beruchte konijnenpijp viel achteraf gezien wel mee. Het was meer naar beneden, dan naar boven. Heb het grootste stuk gelopen, maar dan beslist op het einde een stukje te wandelen omdat ik al lopend buiten wilde komen. :D (Heel veel mensen hebben daar gewoon gestapt, ik had nooit gedacht om ooit zoveel mensen te kunnen inhalen. :D ) En dan had ik verbazingwekkend genoeg nog genoeg energie om op een deftige manier over de finish te komen. Gefinisht in 2u09... Gezien de omstandigheden toch tevreden dat ik hem op deze manier wel heb kunnen uitlopen. Mijn vriend en mijn broer hebben ook moeten wandelen en zijn ook veel later dan hun geschatte tijd aangekomen, maar in deze omstandigheden moest je gewoon je ambitie bijstellen.

Volgend jaar hopelijk terug en dan is er dus veel ruimte voor progressie. :lol: Denk dat mijn voorbereiding wel ok was. Beetje meer op snelheid trainen, maar ik denk dat ik wel goed voorbereid was op de warmte, voor zover dat kon. Veel gedronken, ook enkele dagen op voorhand, weken geen alcohol, gezond gegeten en zelfs bietensap gedronken! Maar ik zou het zo opnieuw doen...
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: eerste keer ten miles

Bericht door Hellothere »

Oei, verslagje nog eens gepost zie ik.
Bij deze dus nogmaals ... dikke proficiat, je mag terrecht trots zijn op jezelf, zeker met de omstandigheiden (lees te warm).
Plaats reactie