Dagboekje van Jeroen

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

J.G. schreef: maar blijf hier nu hangen op die 90...zou zo graag naar die 80 gaan...
Hier hetzelfde probleem :evil:
Maar het lopen gaat toch goed, en wanneer je loopt aan een tempo waarbij je je goed bij voelt heb je geen HR dictatuur nodig. Ik gebruik hem alleen ter informatie maar ik heb dan ook geen wedstrijdmodus meer. sedert mijn blessures heb ik besloten om alleen maar recreatief te lopen, misschien daarom ook dat de kilo's er niet af willen (en het eten ook :mrgreen: ).
Inhale the future. Exhale the past.
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door Woepi »

Mja. Persoonlijk vind ik trainen in die lage hartslagzones goed hoor. Kwestie van de looptechniek in slowmotion bij te schaven. Bijvoorbeeld lopen met de ellebogen tegen de zij als het ware in een smalle luchttunnel ipv helikopterbewegingen. Alhoewel dit in wedstrijden de beste aanvalstechniek is om een paar concurrenten weg te maaien.
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door martmarbus »

:lol: :lol:
Ja, bij de start is het soms even maaien.
Wil je bij het lopen je kilo's kwijtraken, zorg er dan voor dat je meer vet verbrand. Dan zal je bij een zone 3,4 langer moeten gaan lopen.
Je hoeft niet sneller te lopen want daarmee verbrand je minder snel vetten.
Laatst gewijzigd door martmarbus op 21 okt 2017, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Vandaag nog eens gaan lopen. Was van 12 okt geleden. Toch klein kwaaltje gehad. Steeds stekende pijn achteraan binnenkant schouderblad. Zelfs pijn op dagen dat ik niet liep dus maar extra rust genomen.
Vandaag 6km en geprobeerd om mijn HS op 135 gemiddeld te houden...mijn god is dat traag [emoji4]
Maar als ik een hoop volk moet geloven zou dat alleen maar bevorderlijk zijn op termijn dus bij deze ....

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door martmarbus »

Natuurlijk is het ook weel eens goed om te pieken, maar dat kan je het beste gedoseerd doen.
Dus bijvoorbeeld van de 2 of 3 loopje in de weel 1 knallen en de rest 80% of zelfs lager.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

martmarbus schreef:Natuurlijk is het ook weel eens goed om te pieken, maar dat kan je het beste gedoseerd doen.
Dus bijvoorbeeld van de 2 of 3 loopje in de weel 1 knallen en de rest 80% of zelfs lager.
Vanaf nu kunnen we af en toe eens knallen [emoji4]
Vandaag inspanningstest gedaan onder begeleiding met tussentijds lactaatmeting.
Test is goed verlopen, exacte resultaten en trainingsschema volgen nog maar er zullen zeker intervaltrainingen aankomen.
En ik was redelijk kapot aan de meet moet ik zeggen [emoji4] ik heb zelf ooit een inspanningstest gedaan en toen kwam mijn max aan 175, nu aan 185 dus toch pak dieper gegaan..
Paar goede richtlijnen al meegekregen voor de toekomst ivm met trainingen, juiste schema's komen er nog aan dus we kunnen beginnen opbouwen [emoji4]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door martmarbus »

Schitterend gedaan.
U mag, wat mij betreft, door naar de volgende ronde.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

martmarbus schreef:Schitterend gedaan.
U mag, wat mij betreft, door naar de volgende ronde.
Dankuwel :-)
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Vorige week na de inspanningstest niet meer gaan lopen wegens de terugkerende pijn in mijn nek/schouder, dus maar eens mee naar de huisarts geweest. Bleek toch een kleine verrekking te zijn dus weekje wat rustig aan gedaan en goed verzorgd.
Gisteren waren de klachten weg dus ik dacht ik ga nog eens wat doen. :-)
Mijn zoon van 10 had onlangs een mtb gekregen van iemand, die heb ik helemaal in orde gezet en hij wou gisteren met mij een toertje gaan doen. Er was een VTT in de buurt dus hebben we samen de kids toer gereden van 18km en hij vond het geweldig. (ik trouwens ook want ik ben altijd een fervent mtb'er geweest en het was heeeeeeeel lang geleden :-) )
's Morgens toch maar mijn HS band aangedaan om eens te kijken hoe mijn conditie op de fiets momenteel is na een paar maanden te lopen en ik moet zeggen, het verbaasde me toch. (positief dan wel).
Mijn hs was tijdens de toertocht altijd rond de 100 en is nooit boven de 125 geweest, weliswaar lag het tempo niet super hoog met de zoon erbij maar om nu te zeggen dat we stilstonden was het ook niet, denk een gemiddelde van rond de 18km per uur (was de garmin weer vergeten af te zetten wegens ineens een frisse duvel die voor mijn neus gezet werd na aankomst dus helemaal de kluts kwijt).
Dus het lopen heeft wel een mooi effect op mijn algemene conditie :-)
Volgende zondag ga ik nog eens alleen een toertocht rijden dus 45km vlammen, ben wel eens benieuwd wat mijn hs meter dan gaat zeggen :-)
Gisterenavond ben ik nog een klein toertje gaan lopen (4,5km) samen met mijn vriendin, die loopt absoluut niet graag dus zij had haar inlineskates aangetrokken.
Morgen komt mijn verjaardagscadeau ook aan, een nieuwe speelgoedje rond mijn pols, de m430 van polar. dus die gaan we uitgebreid testen deze week :-)
Ik wil nog wel een extra hartslagband bijkopen maar ik vind eigenlijk weinig info terug op het internet over compatibele banden voor die m430. Ik wil geen 80 euro uitgeven aan een H10 van polar dus ik was aan het kijken voor een andere (goedkopere) band. Nu kwam ik terecht bij de Wahoo tickr band. Die krijgen goede reviews en komen rond de 50 euro. Maar is deze compatibel met de polar m430? ik vind het niet echt terug, ik dacht dat de polar gebruik maakte van bluetooth smart banden dus ik zou denken dat het wel zal lukken met de wahoo...of heeft iemand hier nog wat meer info over?

Gr en tot één van de volgende :-)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

De conditie gaat dus de goede kant op :P . Met die HS band kan ik je niet helpen, ik heb de Polar M400 en daar zat standaard een band bij.
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie