Dagboekje van Jeroen

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

S2r Les zes vandaag, geen problemen gehad :-) ideaal loopweer nu, niet te warm.. Beetje regenachtig.
Wel mijn garmin pas afgezet toen ik al thuis was dus gegevens kloppen niet helemaal :-)
Ik moet me echt bedwingen om niet door te lopen ipv het s2r schema te volgen.. Dit heb ik elke keer ik ermee begin, geen geduld maar ik ga het toch eens proberen te volgen nu, beetje rustiger opbouwenAfbeeldingAfbeelding

Verstuur vanaf mijn versleten Huawei beldoos met Tapatalk
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door martmarbus »

Je loopt geweldig.
Denk niet aan snelheid of tijd.
Alles op zijn tijd.
Denk nu niet wat gaat het allemaal gemakkelijk.
Het zware komt nog.
Succes
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door Hellothere »

Denk dat je al een iets tè fors tempo loopt.
Gemiddeld 7.6 km/u, bewogen is fors voor een STR 6 .

Anderzijds ziet de hartslag er ok uit.
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Hellothere schreef:Denk dat je al een iets tè fors tempo loopt.
Gemiddeld 7.6 km/u, bewogen is fors voor een STR 6 .

Anderzijds ziet de hartslag er ok uit.
Ik kijk onderweg niet naar mijn snelheid of hartslag , ik loop echt wel op gevoel. als ik loop zit ik denk rond de 6/6,5 min/km en de wandelminuten wandel ik ook wel echt stevig door hoor :-)
Maar idd, de hartslag zit wel goed dus..en elke dag is een andere dus er zullen nog genoeg dagen komen dat ik met moeite 8km/u haal, dat had ik de vorige keer ook tijdens het lopen.
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Paar dagen geen tijd gehad om te posten, druk druk..
Wel gaan lopen, donderdag 14/08 les 7 van s2r en gisteren les 8, het weekend niet gelopen spijtig genoeg, had beetje rugproblemen door het werk en maar een paar dagen extra rust genomen.
Donderdag ging wat moeizamer, het was ook een beetje warmer toen ik ben gaan lopen en dat merk je wel maar al bij al ging het vlotjes.
Les 8 gisteren ging heel goed zelfs, had net er voor een wandeling gedaan met de vriendin van een km of 4 en daarna mijn toertje gelopen.Vriendin loopt absoluut niet graag maar gaat heel graag wandelen dus af en toe doe ik een wandeling én mijn s2r op één dag maar dat lukt prima.
Heb samen met mijn vriendin ook al een paar keer dodentocht gedaan, dit jaar wegens omstandigheden moeten passen maar 2018 doe ik zeker terug mee. Als het lopen tegen dan nog steeds goed gaat dan ga ik proberen om het begin vd dodentocht (plusminus 20k) te lopen, dan ben ik uit de drukte uit want dat vind ik het ergste aan de dodentocht elk jaar, het drummen in het begin. Vrienden van mij die lopen elk jaar de dodentocht voor een groot stuk en zeggen dat alles dan veel relaxter is.
Morgen les 9 lopen, ik zie er al naar uit :-)

Grtjs
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door martmarbus »

Je bent in elk geval lekker bezig.
En of je nou 3, 2 of 1X per week loopt, wandelen is bij stevig doorstappen zone 1 lopen. En dat is weer goed voor de beenspieren.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Gisteren les 9 van s2r.
Ik was net vertrokken en ineens door dat ik geen hartslagband aanhad, dus geen hs gegevens.. Maar maakt niet echt uit :-)
Lopen ging vlot, net zoals de vorige lessen. Ik heb nog geen baaldag gehad maar we zijn nog maar aan les 9 dus..
Volgende lessen zijn gepland voor di, do en za.. En vanaf dan zullen de lessen al wel iets pittiger worden zeker :-)

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn versleten Huawei beldoos met Tapatalk
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door Luke666 »

Je komt er wel hé.. Eerste lessen zijn meer wandelen dan lopen.. ;)
Geniet van je runs deze week..!!
Run Babby Run... :lol:
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

S2r les 10 vandaag gelopen, weer eerst een wandeling gedaan met vriendin en kindjes omdat mijn eten nog niet gezakt was, en met een volle maag lopen....
Lopen ging lekker, rond 20u gelopen en dqn voornamelijk in het bos dus aangenaam.
Ik heb momenteel weer het gevoel dat ik de volle 5k volledig kan lopen, daar gaat het meestal mis bij mij,... de vorige keren ben ik ook ergens in de helft van de s2r lessen ineens beginnen doorlopen omdat ik voelde dat ik het wel kon...zal.het nu maar wat rustiger aan doen :-)
Hartslag en tempo is wel in orde.. Lopende stukken doe ik rond de 6min/km en dat kan ik probleemloos aan, hartslag gaat allesbehalve de hoogte in en zakt terug mooi tijdens het wandelen.
Was van 20 augustus net één jaar gestopt met roken en dat merk ik nu wel amai.. Veel lucht, ik kan het alle rokers aanraden om een keertje door te bijten en voorgoed ermee te stoppen.
Tot de volgende, grtjs :-)


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn versleten Huawei beldoos met Tapatalk
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Vandaag les 12 van s2r, ben eens voor de verandering 's morgens gaan lopen.. Dat is mijn ding echt niet [emoji4] doe mij maar' s avonds.
Gevoel zit nog steeds goed, al moet ik zeggen dat ik de eerste km wel wat last heb van mijn knieën, niet echt pijn maar beetje stram gevoel. Misschien eens een dagje extra rust inlassen of eens een rustig fietstochtje doen in de plaats. Wil zeker geen kwetsuren oplopen.
Ik ben nog steeds aan het diëten ook, vanaf de dag dat ik met s2r begonnen ben.
Mijn gewicht zat op 96,5 maar ik ben sindsdien niet meer op een weegschaal gaan staan, dat doe ik op 1 sept pas [emoji6]
Gr en tot de volgende
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn versleten Huawei beldoos met Tapatalk
Plaats reactie