Inschrijvingsgeld stratenlopen

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Inschrijvingsgeld stratenlopen

Bericht door Woepi »

Wie vindt het inschrijvingsgeld voor wegwedstrijden en stratenlopen ook te hoog? Ik was van plan aan een 10-tal deel te nemen dit jaar. Maar onder de 6 euro vind ik er geen. Ik volg stratenlopen.be maar vind de prijzen ook al aan de hoge kant. Bestaan er eventueel wegwedstrijden/stratenlopen zonder prijzen (aandenken, tshirts, duvels ..)? Tien jaar geleden dacht ik toch slechts 2 euro te hebben betaald, maar nu is het inschrijvingsgeld van meeste stratenlopen toch echt wel zeer duur.
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Inschrijvingsgeld stratenlopen

Bericht door M_N_M »

Mja je kan 6eur toch niet echt duur noemen. Volgens mij heb ik nog nooit meer dan 10eur betaald op een stratenloop en je krijgt toch meestal iets terug ook (goodie bag, fles drank, tshirt, aandenken,.. oid) dus te duur vind ik het zeker niet. Grootschalige evenementen (10miles antwerpen/20km bxl,..) en obstacle runs zijn wat anders maar een gewone stratenloop heb ik geen klagen van ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Inschrijvingsgeld stratenlopen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Tja, wat is duur? Ik betaal nooit meer dan 10 € en probeer zoveel mogelijk om wedstrijden te lopen die verbonden zijn aan goede doelen, zo heb het gevoel dat ik toch nog iets steun met mijn inschrijvingsgeld :P .
In 10 jaar is er dus veel verandert, het leven is duurder geworden en het organiseren van stratenlopen ook, velen kunnen niet meer zonder grote sponsors en dankzij deze krijgen we dan ook soms een mooie goodie bag al is die in vergelijking met vorig jaar ook al minder geworden.
In de eerste plaats loop ik nog altijd voor mijn plezier en verandering van locatie is leuk en moet ik daarvoor 6 € betalen dan doe ik dat graag, in een cafetaria twee koffies bestellen kost meer en je hebt er dan zelfs geen pannenkoek of wafel bij :mrgreen:
Inhale the future. Exhale the past.
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Re: Inschrijvingsgeld stratenlopen

Bericht door Woepi »

Dus 6€ is het minimum? MTB-tochten is rond de 5€. Idem wielertoeristen. Dan zou je denken dat er voor lopers minder kosten zijn aan seingevers en straatafzettingen.
Qua sponsering, meen ik dat dat hetzelfde is. Het zit hem dus in die goodiebags zou je denken? Lok je daar meer deelnemers mee?
(De kerstcorrida's en massaevenementen buiten beschouwing gelaten (ieder zot zijn eigen meug :roll: )).
Veldlopen zijn gratis en pistewedstrijden rond de 1,5€ mits aangesloten bij de VAL, en ik denk dat ik het daar bij zal houden. Ik had nochtans graag meegelopen bij een aantal wegcriteriums.
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Inschrijvingsgeld stratenlopen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Als je echt graag meeloopt dan zou 6 € geen probleem mogen zijn, veel succes in alles wat je nog doet :P
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie