Dagboek van een beginnend loper

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door martmarbus »

Je bent erg goed bezig.
Onthoud dit maar. "Wanneer je moe bent, dan ben je op de helft!"
Nu lekker naar de 16km toe trainen.
Niet overhaasten maar wel vooruitgang boeken.
Succes
Laatst gewijzigd door martmarbus op 15 jan 2018, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Veel succes met al je doelstellingen in 2018 ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Bedankt, heren! ;)

Ik ben vandaag nieuwe schoenen gaan halen, terug Asics. Ik wilde een loopje van 10km gaan doen, maar ben moeten stoppen op 7km omdat de schoenen wat pijn deden. Ik vermoed dat dit normaal is? Ik weet niet meer hoe het gegaan is bij mijn vorig paar, maar toen liep ik zo "ver" nog niet. :D
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Voor de volledigheid mijn verslag van mijn eerste ten miles in mijn dagboekje posten. :D

Ik heb het overleefd, maar het was een zwaar. Maar ik heb mij niet geforceerd. Ik was al zo onzeker en om dan in die hitte te lopen, ik wilde tenminste in 1 stuk aankomen. :D Initieel volgde ik de pacer van 2u, maar op 5km moest ik die lossen. Dat stuk op de autostrade omhoog in die loden hitte was om kapot te gaan. En ik dacht toen: "Lap, we zijn vertrokken voor een wandeling van ten miles." :D Maar achteraf hoorde ik dan van véél mensen die het daar moeilijk hadden. Ik heb toen niet meer nagedacht (er waren natuurlijk nog mensen aan het wandelen, dat hielp wel) en geprobeerd zo rustig mogelijk te worden. (Ik was al een week op voorhand aan het stressen. :roll: ) Vanaf 8-9km vond ik wel precies een tweede adem. Toen is het ook heel hard beginnen waaien, dat deed wel deugd. :) En toen heb ik er meer van kunnen genieten. De beruchte konijnenpijp viel achteraf gezien wel mee. Het was meer naar beneden, dan naar boven. Heb het grootste stuk gelopen, maar dan beslist op het einde een stukje te wandelen omdat ik al lopend buiten wilde komen. :D (Heel veel mensen hebben daar gewoon gestapt, ik had nooit gedacht om ooit zoveel mensen te kunnen inhalen. :D ) En dan had ik verbazingwekkend genoeg nog genoeg energie om op een deftige manier over de finish te komen. Gefinisht in 2u09... Gezien de omstandigheden toch tevreden dat ik hem op deze manier wel heb kunnen uitlopen. Mijn vriend en mijn broer hebben ook moeten wandelen en zijn ook veel later dan hun geschatte tijd aangekomen, maar in deze omstandigheden moest je gewoon je ambitie bijstellen.

Volgend jaar hopelijk terug en dan is er dus veel ruimte voor progressie. :lol: Denk dat mijn voorbereiding wel ok was. Beetje meer op snelheid trainen, maar ik denk dat ik wel goed voorbereid was op de warmte, voor zover dat kon. Veel gedronken, ook enkele dagen op voorhand, weken geen alcohol, gezond gegeten en zelfs bietensap gedronken! Maar ik zou het zo opnieuw doen...
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door M_N_M »

Dat stukje autostrade in het begin was idd redelijk pittig (vooral door de zon die insloeg als een bom icm de helling) maar zat toen nog fris en toch vrij stevig tempo kunnen aanhouden.
Ik heb mijn doeltijd (1u28) ook niet gehaald maar heb me achteraf gezien toch te hard gespaard voor die konijnenpijp. Zoals je zelf zei was die nu niet zo heavy, véél meer naar beneden dan naar omhoog.
Waarschijnlijk zal die natuurlijk wel zwaar aanvoelen als je het stuk ervoor je niet gespaard hebt en dit de finale beklimming is als je al vrij dood zit.

Je mag terecht trost zijn op jezelf dat je het gehaald hebt, het was geen eenvoudige in die warmte en dat bewijst het aantal incidenten die er waren.
Dikke proficiat dus aan alle finishers!

Btw: heb jij last gehad van die "versmalling" in de tunnel die ze bewust gedaan hebben om te vertragen? Ik heb het ergens gelezen maar heb er niets van gemerkt en heb eigenlijk nooit moeten stappen ( bij de derde drankpost vroegen ze dit wel omdat alle ambulances "op" waren maar wandelen kan ik thuis ook dus heb gewoon verder gelopen :lol: )
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Ik heb gezien dat ze het ergens precies smaller hadden gemaakt, maar ik zat toen net in een stuk met weinig volk. En ze riepen op een gegeven moment ook: "Stoppen met lopen, de tunnel zit vast!" Dat vond ik heel raar, maar ik heb er niks van gemerkt. Wel wat vertraagd toen en rustigaan de tunnel in gegaan. Het was wel druk in de tunnel omdat het toen meer op een grote wandeling leek, dan op een loopevent. :D
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door martmarbus »

Gefeliciteerd. Bij warm weer vind ik het altijd zwaar lopen. Ipv elke 5km drinken verkort ik dat naar iedere 2,5 km drinken. (Slokjes)
Daarmee blijft het vocht en zoutgehalte op peil.
Ik neem altijd isotone als drank mee.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Hellothere »

Heelo goed gedaan dummie, je mag terrecht trots zijn op jezelf.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Dikke proficiat :P
Inhale the future. Exhale the past.
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Dankjullie wel! Toch veel gehad een de raadgevingen hier, want ik denk dat mijn voorbereiding uiteindelijk wel ok was...
Plaats reactie