De weg naar snelle tijden

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door M_N_M »

ziet er erg mooi uit!!
DHRunner86
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2016, 11:37

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door DHRunner86 »

Zo... de eerste wedstrijd over 15 kilometer zit erop! Paar weken terug een reserveplekje bemachtigd in het business team van mijn bedrijf voor de Zevenheuvelenloop in Nijmegen.De voorspellingen in de week voorafgaand aan de wedstrijd waren niet best; veel regen, wind, en zelfs kans op de eerste najaarsstorm. Het leek in de ochtend ook zo te worden. Onderweg in de auto heel veel regen en harde rukwinden. Eenmaal aangekomen leek het droog te worden. Even een bakkie gedaan met vrouw en kind, die lekker een dagje naar een indoor speeltuin gingen.

Uurtje of 12 maar richting het verzamelpunt voor mijn team gegaan en daar nog even gekletst en een bakkie gedaan. Afgesproken om toch maar met z'n allen richting hetzelfde startvak te gaan (we hadden op basis van opgegeven tijd allemaal een ander startvak aangewezen gekregen). Op de harde wind na was het weer opgeknapt en prima om te lopen. Klein stukje warmlopen richting ons startvak, daar hebben we nog een kleine 10 minuten moeten wachten en toen mochten we los.

Vanaf het begin meteen mijn eigen tempo proberen te pakken en de rest van het team niet meer gezien tot na de finish. Het begin ging gemakkelijk, de heuvels vielen ontzettend mee. Eerste 5 kilometer gingen in 23:42. Richting de helft werden de klimmetjes toch wat zwaarder en zeker het laatste klimmetje rond kilometer 10 was pittig. Wetende dat de laatste kilometers allemaal vals plat naar beneden gingen toch maar tempo blijven maken. Tweede 5 kilometer gingen in 23:23. Laatste kilometers kreeg ik het zwaar. Vlak voor het 13 kilometerpunt kwam een teamgenoot even naast me lopen en dat gaf weer wat kracht om de laatste 2 kilometers er nog vol voor te gaan. Laatste 5 kilometer gingen uiteindelijk in 22:37, wat resulteerde in een eindtijd van 1:09:42. Mijn doelstelling vooraf was om onder de 1:12 te lopen. Uiteindelijk net onder de 1:10 gebleven, dus zeer tevreden!

Erg mooi parcours, helaas was het wel heel erg druk (kan ook niet anders met ~23.000 deelnemers). Redelijk vaak net even in moeten houden, veel moeten slalommen op sommige stukken. Mede ook omdat we hadden besloten gezamenlijk in 1 startvak te starten, dit was een startvak met langzamere lopers. Afijn, lekker gelopen, ruim onder de doelstelling, en de spierpijn valt me mee! Nu op naar de Bruggenloop in Rotterdam over 3 weken, ook 15 kilometer.

Logje van de wedstrijd: Zevenheuvelenloop
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door M_N_M »

dat is een erg mooi tempo dat je gelopen hebt, proficiat!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door martmarbus »

Heel mooi neergezet.
Gefeliciteerd
Eens kijken of ik het volgend jaar kan lopen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door BlackScorpion »

Wat een tempo!
Zeker dat je niet met de fiets was?
;)
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door Nico_de_Jong »

Nette tijd.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
DHRunner86
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2016, 11:37

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door DHRunner86 »

Maar weer eens een berichtje van mijn kant. Gisteren de Bruggenloop Rotterdam gedaan. Drie week geleden mijn eerste wedstrijd over 15 km gelopen over de 7 heuvelen. Gisteren dan mijn tweede.

Na de 7 heuvelenloop heb ik 2 weken niet kunnen lopen vanwege een lichte blessure. Slechte voorbereiding dus. Samen met een lichte verkoudheid met niet heel veel vertrouwen naar Rotterdam afgereisd.
Eerste kilometers zoekend naar een lekker tempo, en dat bleek rond de 4:30 te zijn. Het ging heerlijk en de kilometers kabbelden voorbij. Met enige moeite de Brienenoordbrug beklommen, de laatste kilometers gingen dan ook wat moeizamer, maar toch het tempo "redelijk gemakkelijk" vast kunnen blijven houden.

Officiele eindtijd 1:07:35, dik 2 minuten sneller dan 3 week geleden! Supertevreden met een dik pr. (Logje)

Helaas nu wel een pijntje in mijn linkervoet (zijkant buitenkant) (na de 7 heuvelen exact dezelfde blessure, maar dan de andere voet). Ik vermoed dat dit aan mijn schoenen ligt. Toen ik begon met hardlopen heb ik deze voor 5 tientjes aangeschaft na ze alleen te passen (zonder testen o.i.d.) Binnenkort eens kijken voor betere schoenen in een echte hardloopwinkel.

Voorlopig weer even een weekje of anderhalf rust en dan verder uitbouwen naar de halve marathon van de cpc (12 maart) en zien of ik die in hetzelfde tempo kan lopen (richting een tijd van 1:35). Zou een mooi debuut zijn op de halve marathon.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

15 km gelopen in 1:07:35, mooi resultaat, daar kan ik alleen maar van dromen, proficiat met je pr ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door martmarbus »

Me to. Jeetje wat een tempo.
Schitterend
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
DHRunner86
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2016, 11:37

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door DHRunner86 »

Na mijn onverwacht goede Bruggenloop van vorige week zondag wil ik nu gericht gaan trainen richting mijn eerst halve marathon op de CPC. Bruggenloop ging in 4:30/km. Ik wil graag ditzelfde tempo aan gaan houden in maart, zodat ik net onder de 1:35 uitkom.

Idee is om 3x per week te gaan trainen (1x langezame duurloop, 1x tempoloop en 1x intervaltraining). Nu vraag of ik mij wat de juiste afstanden/tempo's zijn.

Langzame duurloop wil ik langzaam uitbreiden tot 18-19 kilometer. De tempoloop wil ik afwisselend rond de 8/10/12 kilometer doen. Loop ik die dan in HM-tempo, ietsje sneller, of ietsje langzamer.

Wat zijn lekkere intervals voor de halve marathon of is het handig om daarin ook af te wisselen? 200/400/800/1000tjes, en wat voor tempo's moet ik dan aan denken?
Plaats reactie