De weg naar snelle tijden

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
DHRunner86
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2016, 11:37

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door DHRunner86 »

Al een tijdje geen update gepost hier, bij dezen! In augustus vrij veel gelopen. Begin september echter de sleutel van ons nieuwe (klus)huis gekregen en vandaar dat ik niet heel veel tijd vrij heb kunnen maken om te lopen (max 1-2 keer per week). Gelukkig lijkt dat weinig invloed te hebben op de conditie/loopsnelheid. Eergisteren mijn langst gelopen afstand behaald met een loopje van 15 km (en tegen een mooie snelheid). Laatste kilometers wel zwaar gehad, maar de benen voelen prima anderhalve dag later (logje).

Hopelijk over een week of 3-4 volledig klaar met het huis en dan weer strucureel 3x in de week gaan trainen. Voorlopig doel is om in maart de halve marathon op de CPC in Den Haag te gaan lopen. Streeftijd zal afhankelijk van hoe de trainingen en progressie verlopen tussen de 1:35 en 1:40 worden.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door M_N_M »

wow, stevig tempo hoor!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door zoefje »

Ook al zo;n snelle loper!! Dat zijn pittige tijden die je voor ogen hebt, maar zeg niet dat ze niet haalbaar zijn voor je hoor. ;)
Lekker aan het klussen geweest dus, en dat in de warmte van afgelopen zomer, bouw je ook spierkracht mee op. ;)
De 10 mijl bereikt!!! :D
DHRunner86
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2016, 11:37

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door DHRunner86 »

Altijd de lat hoog leggen!

Ik heb me inmiddels ingeschreven voor wat wedstrijden. 6 november hoop ik de Laan van Meerdervoort Loop te gaan lopen (onder voorbehoud dat het huis dan zo goed als af is). DIt is een 10 km-wedstrijd, onder andere door de duinen en de laatste kilometers over het strand. Ik verwacht hier zeker geen toptijd te lopen, maar ik hoop hier een goede indicatie te krijgen van mijn mogelijkheden.

Dan ga ik waarschijnlijk 11 december de DSW Bruggenloop in Rotterdam lopen (15 km). Hier hoop ik een goede tijd neer te zetten, zodat ik bij de CPC in het startvak voor <1:40 mag starten. In maart wil ik vervolgens op de CPC mijn eerste halve marathon gaan doen.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door martmarbus »

Altijd doelen hebben, dat is een gezond iets.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door Nico_de_Jong »

Altijd een doel hebben kan gezond zijn laat je echter niet leiden door je doel.
Blessures liggen dan op de loer

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
DHRunner86
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2016, 11:37

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door DHRunner86 »

Toch nog flink aan het verbouwen, dus weinig tijd om te trainen. Inmiddels wel een plekje bemachtigd in het business team van mijn bedrijf voor de Zevenheuvelenloop. Daar maar naartoe gaan trainen!
DHRunner86
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2016, 11:37

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door DHRunner86 »

Zo, afgelopen weekend eindelijk helemaal over naar ons nieuwe huis, na 2 maanden klussen. Nog een klein beetje opruimen en de laatste kleine dingetjes afklussen, maar dan zijn we er! Als het goed is vanaf nu weer met wat meer regelmaat gaan trainen!

Maar goed ook, want over een kleine 2 weken staat de Zevenheuvelenloop op het programma en in december de Bruggenloop in Rotterdam. Vanaf dan waarschijnlijk volop trainen voor mijn eerste halve marathon. Afgelopen week nog een heerlijke 10km gelopen in de avond. De snelste tijden komen wanneer je het minst verwacht. Ondanks het weinige trainen (max 1x in de week) weer bijna een minuut van mijn PR gelopen. Staat nu dus op 43:57 (log: 10km pr).

Binnenkort ook maar eens gaan nadenken over een gestructureerder trainingsschema (langzame duurloopjes erin, wat ik echt heel lastig vind) en intervaltrainingen (ook nog nooit gedaan). Kijken hoeveel winst we gaan halen uit afwisselend en regelmatig trainen.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Mooi gedaan :P . Succes met de nieuwe woonst en met jouw doelstellingen.
Inhale the future. Exhale the past.
DHRunner86
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2016, 11:37

Re: De weg naar snelle tijden

Bericht door DHRunner86 »

Dinsdag voor het eerst eens een poging tot intervallen gedaan om wat variatie in de training te brengen. Geen idee of het kwa lengte/snelheid een goede training is geweest. Denk dat ik kwa hartslag nog wel iets te hoog heb gezeten in de stukjes rust. Ben gegaan voor 1 km inlopen, daarna 6x 500 meter met elke keer 500 meter rust. Daarna nog een kilometer uitgelopen.

500tjes gingen in 2:04 2:01 2:00 1:59 1:58 1:59: Intervaltraining
Plaats reactie