Eerste weekje STR zit erop

Alle nieuwe leden stel je snel even voor hier.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Annekedo
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2016, 20:00

Eerste weekje STR zit erop

Bericht door Annekedo »

Hallo allemaal,
Ik ben Anneke. Vorige week was mijn eerste weekje lopen. Ik moet er wel eerlijk aan toevoegen dat ik de hele week het loopschema van dag 1 heb gelopen. Ook deze week zal het voor mij bij schema dag 1 blijven. Sinds enkele jaren heb ik fibromyalgie en mijn lichaam heeft tijd nodig om beweging op te bouwen. 3 jaar geleden kon ik soms amper de trap op, dankzij een fantastische kinesist ging het ( eerst veel slechter) en dan stilletjes stapje voor stapje beter. Ondertussen kan ik weer 2 dagen in de week gaan werken, kleine stukjes fietsen, dagelijks wandelen met de hond en nu is de volgende uitdaging:start to run. Het is zwaar maar ik geniet van iedere minuut die ik loop. Vandaag heb ik voor het eerst 3min na elkaar kunnen lopen, blinken van trots doe ik ☺️. Het zal allemaal wat langer duren maar ik geniet ervan samen met Pippa onze hond want zij gaat lekker mee lopen. Toen ik de diagnose kreeg zeiden ze dat ik er zou moeten mee leren leven, dat is voor mij echt geen optie!
Fibromyalgie wil niet zeggen dat je de rest van je leven in de zetel moet zitten, magnesium slikken en in een depressie terecht moet komen. ik heb geleerd naar mijn lichaam te luisteren en heel traag, vooral heel traag, mijn grens te verleggen. Waar een wil is , is voor mij een weg.
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Eerste weekje STR zit erop

Bericht door Saskia1982 »

Wat een verhaal,diep respect voor je doorzettingsvermogen!
En inderdaad gewoon heel rustig de tijd nemen, heel knap dat je al zo bezig bent :D
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Eerste weekje STR zit erop

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Amaai, hier ook diep respect. Elke seconde dat je meer loopt is een overwinning waar je trots over mag zijn ;) . Kijk niet naar diegenen die kilometers afmalen alsof het niks is, doe gewoon jouw ding want zo te zien ben je daar goed in. Veel succes verder en hou ons op de hoogte ;) .
Annekedo schreef:Waar een wil is , is voor mij een weg.
Thats the spirit :P
Inhale the future. Exhale the past.
Annekedo
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2016, 20:00

Re: Eerste weekje STR zit erop

Bericht door Annekedo »

Bedankt allebei! Het gaat er voor mij niet echt om hoever ik loop. Als ik maar loop . Denk nie dat de marathon er inzit voor mij :lol:. Zullen vast wel mensen zijn die er veel erger aan toe zijn dan ik en veel straffere prestaties neerzetten op allerlei gebieden! Ik ben gewoon gelukkig met ieder stapje dat ik zet.
Bedankt voor de symphatieke reactie
Lowies
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2016, 12:13

Re: Eerste weekje STR zit erop

Bericht door Lowies »

Hallo, Ik vroeg me af hoe het intussen gaat met het lopen? Ik heb namelijk ook fibromyalgie en ben vorige week beginnen lopen met STR. Ik heb jaren vanalles geprobeerd om in beweging te blijven. Een beetje hetzelfde zoals jij. De pijn gooit altijd roet in het eten. Ik neem wel medicatie, waardoor ik min of meer kan functioneren. Ik werk halftijds.
Maar ik wou al heel lang eens lopen en ben er dus toch maar aan begonnen. Ik heb nu het eerste lesje 2 keer gedaan. Mijn bevindingen zijn dat ik tijdens het lopen geen last heb, het lopen gaat goed. Maar nadien... De eerste keer was heel zwaar. Ik heb ook de fout gemaakt niet direct te rusten, maar nog een hele drukke dag gehad met veel rondlopen, enz... Dit was niet goed, heb zoveel pijn gehad. Kon niet slapen van de pijn... Na de tweede keer lopen heb ik het anders aangepakt en heb 's avonds gelopen en dan gerust. Ik had nadien minder last, maar toch nog veel pijn in de rug. Geen idee of ik het zal volhouden. Maar heb goede moed! Daarom zou ik graag weten hoe het verder met jou gegaan is.
Groetjes
Plaats reactie