Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Het meer lopen ging niet zo goed gisteren.

Weer buiten na het werk (ik ben te lui om om 5 uur op te staan om voor het werk te lopen en s'avonds 2 uur na het eten (= 9 uur) plak ik in mijn zetel naar goede gewoonte en aangezien ik om 10 uur ga slapen lijkt mij zo laat lopen ook niet aan te raden). Weer 25 graden, maar deze keer met zon ipv wolken.

Het begon al 'goed': ik leek mijn benen niet te kunnen opheffen, zo sloom en log dat ik mij voelde! De rest van de run beterde dat niet echt, de warmte had me in zijn greep. Mijn ademhaling was ook niet om over naar huis te schrijven, onregelmatig en bij tijden wat te snel. Ik nam elke 5 tot 10 minuten een klein slokje water, maar dat leek niet te helpen. Mijn doel was om 35 minuten te lopen, maar op 30 minuten heb ik het voor bekeken gehouden.

Soit, ondanks dat het loopje niet zo leuk was, zijn het toch maar weer 30 minuten die in de benen zitten.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Tja, ik haatte het ook om in de warmte te lopen :evil:
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Jij bent nog voor de 30minuten gegaan. Ik zit alweer een week op het strafbankje met mijn knie.
Dus ben jij beteraf.
Dinsdag ga ik weer bij de fysiotherapeut langs.
Ik vermoed dat het de meniscus is.
Maar onthoudt...... I'll be back. :lol:
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

martmarbus schreef: 12 jun 2021, 14:28 I'll be back.
No doubt :mrgreen:
Inhale the future. Exhale the past.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Oh my... ik ben een beetje stout geweest en heb me niet gehouden aan de 10% regel, sorry.
Peeps, don't do this at home!!

Zaterdag opgestaan om 6 uur om naar zee te rijden voor het weekend. Om 8:30 waren we er, uitpakken enzo. Maar het weer was ideaal loopweer, volledig bewolkt en 16/17 graden en ik had vrijdag niet gelopen (rustdag). Dus om 9 uur looptenue aan en gaan met die banaan. Terug op mijn 'nieuwe' route, die niet zo nieuw meer is. De hoofdbaan volgen tot na de Aldi, oversteken en langs de jachthaven, het gravel duinenpad op en de brug over richting polders en de polders in.

Mijn langste run to-date was 70 minuten / 8 km en ik wilde dat evenaren. Maar op 7 kilometer kwam er zo een gek stemmetje in mijn hoofd dat zei 'sèg, weet je, 10 kilometer, dat is maar 3 kilometer meer dan waar je nu bent hoor, helemaal niet zo veel'. Hmm... ja maar dat zou ook betekenen nog 30 à 40 minuten langer lopen... Maar toch... gek stemmetje, je hebt gelijk, we gaan het gewoon proberen!

8 kilometer kwam en liep ik voorbij en ook tot de 9 had ik eigenlijk geen problemen. Na de 9 kilometer begonnen de beentjes wel wat moe te worden, maar wat is nu 1 kilometer nog?? Gewoon gaan met die banaan en echt vreemd, maar mijn gemiddelde snelheid werd over heel het loopje heen elke kilometer sneller, scary! De 10 kilometer kwam, maar omdat ik op veelvouden van 5 minuten loop, ben ik nog doorgelopen tot ik aan 85 minuten (1u25) zat en heb ik afgetikt op 10,380 kilometer.

Toen ik stopte vloog er spontaan een '10 KILOMETER BITCH!!' uit mijn mond met een klein huppeltje.

Ja, ik heb mijn eerste 10 kilometer in de beentjes! Heb me spontaan een 10 km medaille getrakteerd van VirtueelNL en een chocomelkje gedronken. Net toen ik gedaan had, begon de zon door de wolken te komen en werd het weer warmer, dus perfecte timing.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Gefeliciteerd. Nu je de 10km hebt gelopen behoor je tot de echte middellange afstand lopers.
Geweldig gedaan.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 14 jun 2021, 11:50Toen ik stopte vloog er spontaan een '10 KILOMETER BITCH!!' uit mijn mond met een klein huppeltje.
Way to go !!! :geek: :geek: :geek:
Nu wel het slechte nieuws : nu je aan die 10 km zit, mag je het eigenlijk niet meer doen met minder :lol: :lol: :lol: .
Natuurlijk rekening houdende met 1 van de belangrijkste regels bij het lopen : Luisteren naar je lichaam (lees niks forceren).

Op naar de volgende 10K .
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

martmarbus schreef: 14 jun 2021, 13:16 Gefeliciteerd. Nu je de 10km hebt gelopen behoor je tot de echte middellange afstand lopers.
Geweldig gedaan.
Merci :D
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Hellothere schreef: 14 jun 2021, 13:38
BlackScorpion schreef: 14 jun 2021, 11:50Toen ik stopte vloog er spontaan een '10 KILOMETER BITCH!!' uit mijn mond met een klein huppeltje.
Way to go !!! :geek: :geek: :geek:
Nu wel het slechte nieuws : nu je aan die 10 km zit, mag je het eigenlijk niet meer doen met minder :lol: :lol: :lol: .
Merci en euh... euh... help? :?

Ik zou graag willen doorgaan naar de 10 mijl. Maar dat zal niet voor direct zijn. Nu eerst wat gewoon verder doen zoals altijd, misschien de weekloopjes stilletjes aan wat langer maken tot 5 km (45 minuten) ofzo. En misschien proberen om op zijn minst elke maand een 10 km te doen. Zoiets zit nu in mijn hoofd en eens ik wat geconsolideerd heb, kan ik misschien stilletjes aan mijn lange loopjes opnieuw gaan verlengen...
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Je kan je nog inschrijven voor de Dam tot Damloop 2021.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie