Dagboek - hoe mezelf motiveren?!

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
ElkeJG
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 apr 2014, 18:16

Dagboek - hoe mezelf motiveren?!

Bericht door ElkeJG »

Al een paar weken bezig aan het start to run programma. Nu het wat kouder en natter begint te worden is de motivatie soms ver zoek. Daarom dat ik gestart ben met op dit forum te schrijven. Zodat anderen me mee kunnen motiveren.

Vrijdag 8/1/16 (les 11): ik kom thuis van het werk. Het is licht aan het regenen. Lopen of niet lopen. Dilemma dilemma. Het sportief engeltje op mijn schouder wint en ik vlieg deze les door

Zondag 10/1/16 (les 12): wat een hectische dag. Eerst mijn kerstboom afgebroken, dan bezoek, ondertussen soep maken. Mijn bezoek blijft iets langer als gedacht en ik moet nog brood maken. Om 19u riekt mijn keuken naar brood en is de afwas gedaan. Lopen of niet lopen. Ik stuur een bericht naar een vriendin. Zij stuurt direct LOPEN, wat we dan ook maar ineens doen. Eerste paar minuten vielen tegen, maar zo blij dat ik het toch gedaan heb.

Dinsdag 12/1/16 (les 13): onderweg naar huis van het werk is het aan het gieten. Dat belooft als ik ga lopen. Maar wonder boven wonder is het droog als ik thuiskom. Dus direct omgekleed en vertrokken. Heel de weg droog gebleven. De laatste minuut begon het te druppelen. Toen ik binnen was te gieten. Super trots op mezelf dat ik geweest ben en de weergoden heel dankbaar dat ze het even hebben doen stoppen met regenen :D
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Dagboek - hoe mezelf motiveren?!

Bericht door sporterkertje »

Zeker dat je supper trots mag zijn en het is de voldoening na het lopen die de kers op de taart maakt.
Genieten en nagenieten mmmmmm

In verband met de regen.......
Als je loopt word je nat van het zweet, met de regen word je ook nat........veel verschil is er niet......en een douche of een bad nadien dat geef je ook weer een vorm van voldoening.

Ik kan niet wachten en wou al dat het morgen is, dan kan ik mijn les 14 doen.

Veel succes met het lopen en HOP MET DE GEIT, GAAN MET DIE BANAAN, den donderdag weer of geen weer we lopen telkens weer :D
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek - hoe mezelf motiveren?!

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Je bent goed bezig, eigenlijk is er maar één oplossing voor je dilemma's.....LOPEN :mrgreen:
Inhale the future. Exhale the past.
ElkeJG
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 apr 2014, 18:16

Re: Dagboek - hoe mezelf motiveren?!

Bericht door ElkeJG »

Succes met les 14.
Donderdag staat er geen lopen op de schema. Is pas voor zaterdag. Op donderdag ga ik naar de yoga. Al die gebruikte spieren wat stretchen :P
ElkeJG
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 apr 2014, 18:16

Re: Dagboek - hoe mezelf motiveren?!

Bericht door ElkeJG »

Succes met les 14 vandaag!
Donderdag staat er geen lopen op mijn loopschema. Op donderdag ga ik naar de yoga. Al die gebruikte spieren stretchen.

Dat de oplossing van het dilemma lopen is weet ik wel, maar soms wil de goesting en benen niet mee :P
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Re: Dagboek - hoe mezelf motiveren?!

Bericht door keet »

Gewoon niet over nadenken. Als evy zegt lopen, dan loop je!
Soms zet ik voordat ik ga lopen alvast het programma aan om in de stemming te komen
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: Dagboek - hoe mezelf motiveren?!

Bericht door Bubbels** »

Je moet gewoon de ganse dag denken "vanavond ga ik lopen". Dan zit het zo hard in je hoofd dat je niet anders kan, al is het aan het gieten :lol:
Anders kun je overal een excuus van gaan maken: te koud, te warm, te nat, teveel wind,... Gewoon gaan en genieten, eens je die 5km rent kun je er niet meer zonder ;)
ElkeJG
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 apr 2014, 18:16

Re: Dagboek - hoe mezelf motiveren?!

Bericht door ElkeJG »

Bubbels** schreef:Je moet gewoon de ganse dag denken "vanavond ga ik lopen". Dan zit het zo hard in je hoofd dat je niet anders kan, al is het aan het gieten :lol:
Anders kun je overal een excuus van gaan maken: te koud, te warm, te nat, teveel wind,... Gewoon gaan en genieten, eens je die 5km rent kun je er niet meer zonder ;)
Vandaag ging ik je tip uitproberen. 's Morgens in de auto een paar keer de zin gezegd. 's Avonds terug in de auto tot de realisatie gekomen dat ik er niet meer aan gedacht had omdat het zo een hectische dag op het werk was.
Ik weet niet of de zin werkt, maar ik ben toch gaan lopen vandaag. Les 14 achter de rug.

Ik denk wel dat de motivatie vandaag meer was dat ik zaterdag niet was gaan lopen en om de hectische dag een beetje te laten zinken.

Hop hop naar les 15 :)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek - hoe mezelf motiveren?!

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

ElkeJG schreef:Hop hop naar les 15
Thats the spirit 8-)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek - hoe mezelf motiveren?!

Bericht door martmarbus »

Running....... It's a wat of life.
Ja. Lopen zou eigenlijk een gewoonte moeten zijn.
Als nu denkt dat je morgen gaat lopen, leg dan nu je snelle pak al klaar. En wel op een plek waar je het ziet liggen. Bijv, op de tafel zodat je het ziet liggen wanneer je thuis komt.
Kijk misschien wat vaker op het forum of op fb hrdlpn. (is een hardloopgroep. Best leuk om te volgen)
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie