Dagboek van een tettergat :D

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door martmarbus »

Heel goed gedaan.
Ik denk dat bij meeste S2Rers het omslagpunt bij les 25 ligt.
Nu je zo gemakkelijk gaat lopen zal je het gevoel krijgen dat je aan een half uurtje te weinig heb en je de les nogmaals achter de les plakt, om zo naar een uur lopen gaat.
Geloof me..... U bent verslaafd aan het worden.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door Isabelle B »

Echt waar? :)
Wat ben ik blij dat ik dan heb doorgezet!
Ik dacht dat het misschien kwam omdat het minder warm was en daarom gemakkelijker maar uiteindelijk liep ik niet eens vlak en zelfs dat was geen punt. Anders stippel ik wel eens mijn route zo uit dat ik zelfs eerder wat dalend loop en tijdens de stapminuten terug omhoog ga. Of niet terug naar mijn beginpunt loop en dus na mijn training dan nog een flinke opwaartse wandeling moet maken.
Ik liep twee maal de ronde die ik in het begin 1 keer liep en dan nog een stuk erbij. Dat was fun. Gewoon tweemaal wat ik in het begin maar 1 x kon (met vermoeidheid en aftellen en alles erbij).
Nog 1 keer slapen en het is morgen 8-)
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door martmarbus »

Echte hardlopers zijn diehards. Die stoppen niet als zij moe worden. Want zij weten dat als moe wordt, je op de helft bent.
En jij behoort ook onder de categorie diehards.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door Isabelle B »

Lol, ik denk ook vaak 'jeej! Op de helft!'
Maar de laatste keer dus niet. Toen was 't 'O, al op de helft??'
Of ik een diehard ben, laat ik in het midden :lol: (soms ben ik een plantrekker... sssssssst)
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door Isabelle B »

:D
Les 26 (13-2-13-2-8-1)
39 min - 6,14 km - 9,4 km/u

Amai mijn conditie is erop vooruit gegaan!
Of het is omdat het minder warm is. Vandaag was trouwens een regenlesje dat slecht startte. Ik zet de feedback per minuut zodat ik mezelf wat ik de gaten kan houden. Mijn start verliep wat stijfjes, ik had de indruk dat ik slecht vooruit ging maar bij de eerste feedback hoorde ik dat ik 10,8 liep. Even een versnelling lager, dan nog eentje. Natuurlijk raakte ik snel buiten adem op die manier. Eens ik op tempo was, ging het beter. Gelukkig. De wandelminuten zijn vervelend maar ik weet niet of ik al lang aan één stuk kan lopen dus ik volg netjes het schema. Bij de tweede reeks van 13 min ging het makkelijker maar bij die van 8 min begon mijn rechterkuit op te spelen. Kort daarna ook mijn linker. Ik heb goed opgelet, het is vermoeidheid. Wat gestretcht en intussen lig ik gelijk een geblesseerde met twee ijskompressen rond de kuiten languit in de zetel :mrgreen:
Straks een waaaaaarme douche en verder genieten van de avond. Ik heb opeens geen schrik meer voor langere looptijden.
Wel heb ik de indruk dat twee dagen rust beter zijn voor mijn kuiten dan 1 rustdag tussen trainingen. Maar dan loop ik niet drie x per week. Dilemma.
Vorig lesje was ZO leuk lopen na twee dagen rust... Toeval misschien. Ik ga nu twee dagen rusten en maandag opnieuw lopen.
Daarna start de laatste reeks van 3 en dan ben ik doorheen het eerste programma... Jeetje... Dan heb ik mijn eerste doelstelling bereikt :shock:
Nog 4 lesjes... Spannend hé! 8-)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Inderdaad, spannend, maar jou kennende gaat dat zeker goed komen :)
Inhale the future. Exhale the past.
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door Isabelle B »

Les 27
39 min - 6,23 km - 9,5 km/u

Zo'n lesje waar in se niets te beleven viel. Geen regen, geen huppelende konijnen, niets. Ik startte niet eens te snel. Toch was het lastiger dan de vorige twee lessen. Het is bij deze bewezen: een nacht van 4u slaap bevordert de prestaties niet echt. Ik pufte als een stoomlocomotief en mijn kuit had het lastig. Ik lachte niet op het einde van de les maar zuchtte even diep "hehe, klaaaaaar!" Ik heb ook gen halve stap gelopen tijdens mijn wandelminuut :mrgreen:

Het zit er bijna op, deze week ga ik een half uur in één stuk moeten lopen.
Eerst nog een les 15-2-15-2-5-1 en dan is 't van dat.zo raar. In plaats van mij eerst 20 min te laten lopen en dan 25 of zo. Ben nieuwsgierig of ik het wel haal...
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek van een tettergat :D

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Tuuuuuurlijk ga je dat halen :P
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie