Het kleine dagboekje

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Het kleine dagboekje

Bericht door Ibrahiem »

Liefste dagboek,
We zijn vandaag donderdag 05/11/2015 en hier ben ik terug, ik weet dat we elkaar ongeveer een 40jaar niet meer gezien hebben. Toen waren we dikke vrienden voor enkele dagen :mrgreen:
Waar is de tijd hé van dagboeken en die starttekst, nu ben ik geen echte verteller en met de km dat in nu loop is er weinig te vertellen. Die grote 3 à 4 km zijn ook snel gedaan, bij jullie zal dat starten zijn en direct terug stoppen.. maar alles heeft een begin. Dus ik zal proberen om hier regelmatig iets te schrijven toch zoals gezegd ben ik geen grote schrijver maar meer een humorist..

Gisteren had ik nog een klein stijf gevoel in de rechter knie, maar ik wil niet stilvallen en mezelf kennende, ben ik daar nogal vatbaar voor.
Dus had ik besloten om eens ergens anders te gaan lopen, een andere menu doet eten zeggen ze, dus daar heb ik voldoende ervaring in.
Het begin was een beetje stram in de benen maar na enkele minuten ging het vlotjes, toch heb ik geprobeerd om niet te snel te gaan. ( dus een slak die de rem opzet ;) )
Dit was een goede ervaring en tijdens de verplichte wandelpauze was ik helemaal niet buiten adem of moe. Dit geeft me motivatie om misschien toch langer te gaan lopen, waarschijnlijk zal ik morgen een extra training overslaan en een 3 minuten extra lopen.. we zien wel wat mijn knie zegt.

Momenteel aan de 10' + 2' + 10' + 2' + 8' - 1'
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door martmarbus »

Dat start en stop in 3 km zit er bij mij ook nog niet in.
Na 3km ben ik pas lekker op dreef. Maar dat komt bij jou ook nog wel. Wacht maar af. (of beter gezegd... loop maar af)
het is helemaal niet erg als je een stukje wandelen in lopen omzet, maar houd er rekening mee dat dan wel je loop sessie 3x zo lan wordt, voordat je volgende wandelen er weer is.
Maar dat ondervind je zelf we.
Er komt nog een tijd dat je 1 les te weinig zult vinden en je maar weer een zelfde les er achteraan plakt. gewoon omdat je dan nog niet voldaan bent.
Maar dat gebeurt meestal bij les 20 of hoger.

Je bent al goed bezig Ibrahiem. Gaat zo door.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door NarN »

Tof om lezen dat het goed gaat. Van genieten en denk er aan, na les 30 terug met les 1, maar dan voor de 5 tot 10km...
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door Ibrahiem »

Ik had vandaag weinig tijd voor te lopen en werd een beetje nerveus, mijn gezin wilde dat ik morgen pas zou lopen.
Maar ik ben toch gegaan en heb eigenlijk gezondigd want ik heb 35 minuten aan 1 gelopen zonder de pauze, nadien was ik wel kapot en bij het stoppen precies even sterretjes gezien.
Waarschijnlijk een stomme inval en geen slimme zet ??
Maar ik ben er wel door gemotiveerd om vanaf nu, de volgende week al mijn trainingen op 35 min te zetten, waarschijnlijk zal het dan beter gaan.

Het begin was een beetje raar lopen, ze hebben hier een loopstukje gelegd naar het park zoals een soort fietspad maar dan in schors, het loopt zacht maar vermoeiend. Mijn eerste km was dan zeker even wennen aan de ondergrond, nadien een stukje langs de weg voor de oversteek naar het Naghtegalepark in de buurt en dit was terug een nieuwe omgeving voor mij, smalle lanen met verbindingen naar links en rechts, best leuk lopen voor de eerste keer. Misschien niet dagelijks voor mij. De omgeving door de bomen is steeds hetzelfde en zal eentonig worden. Na de eerste 15 min moest ik 2 minuten wandelen, toch die wilde ik erbij lopen, nadien terug die 15minuten om te lopen. Toen dacht ik, na 13 minuten heb ik een 1/2 uur dus even verder proberen. Op het einde wilde ik er dan ook 5 extra doen. Dus vandaag eigenlijk de laatste training gedaan van de zo gezegde 5 km, maar ik haalde 3.8 km :?
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door fann »

Start to run is dan ook niet bedoeld om 5 km in een half uur te lopen, maar wel om een half uur te leren lopen...

Pas op met je niet aan het schema houden. Conditioneel kan je dit waarschijnlijk wel aan maar je pezen en gewrichten moeten echt wel wennen aan die zware belasting en overdrijven is de kortste weg naar een blessure.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik denk ook dat Ibrahiem het een beetje aan het forceren is :( , toch opletten hoor en goed luisteren naar je lichaam.
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door Ibrahiem »

Klopt wel een beetje dat ik te snel wil gaan, het heeft waarschijnlijk te maken met dat ik in het begin, voor ik wilde lopen het schema bekeken heb. Daar zag ik die 30min reeds als een doel, dat zou en moest ik kunnen. Ook tijdens het lopen heb je die wandelmomenten en soms zie je dan andere lopers leuk verder gaan :cry: dus denk ik terug aan mijn 30min hé. Ik zal het kunnen... wat me sterk motiveerde om deze dan ook te gaan halen. Probleem is wel als ik een doel opleg, dan ga ik er ook 100% voor.. ook in mijn dagelijks leven, wat niet zegt dat het soms ook niet tegenvalt.
Dus ik ben super tevreden momenteel en leg even bewust geen verder doel op. Gewoon deze 35min volhouden

Momenteel heb ik na een nachtje slaap geen last of verschillend dan andere looptrainingen, toch de dag is jong, morgen ga ik het opnieuw doen..
Het zal tussen mijn oren gaan van " je kan het want je hebt het gedaan ", ik zal wel luisteren naar mijn lichaam;
Hopelijk ben ik niet hardhorig 8-)
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Het kleine dagboekje

Bericht door M_N_M »

Succes!

3.8km in 35' is (gelukkig) geen snelheidsrecord en zou toch aanraden om het voorlopig zo rustig te houden.

Aangezien je al een groot sruk van str geskipt hebt, zou ik de stappen in snelheid wel trachten te respecteren en heel rustig op te bouwen.

Als je nu te snel naar 5km in 30' gaat, zou dat toch wat te veel kunnen zijn voor je lichaam met blessures tot gevolg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door zoefje »

Geduld hebben en niet te hard van stapel lopen is ook topsport Ibrahim [emoji6]. En niet iedereen is daar goed in, sterker nog, ik denk dat heel veel van ons er niet zo goed in zijn [emoji56].

Maar ik snap je helemaal, de wil is zo sterk om je doel te halen, dat je soms gewoon te graag wil met als je niet oppast alle gevolgen van dien.

Maar je geniet goed van je lopen en je gaat met sprongen vooruit! Top!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door Bubbels** »

Ik ken je probleem... Ik ben ook begonnen met start to run en (als ik het me goed herinner) liep ik na les 22 al 5km aan 1 stuk.
Dan denk je bij jezelf "wauw, gaat lekker! Nu verder opbouwen in afstand" en niet veel later later liep ik voor het eerst 10km.
Allemaal fijn het moment zelf, maar nu sukkel ik al meer dan een maand met een liesblessuren en komt er van lopen niet veel in huis.
Puur van geen geduld te hebben om op te bouwen en mijn lichaam te laten wennen aan alle nieuwe schokken en dergelijke dat het moet ondergaan...
Doe het dus rustig aan, want als je uiteindelijk geblesseerd raakt door te snel te veel te willen, ga je jezelf écht voor de kop slaan.
Plaats reactie