Bubbels gaat ervoor

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Bubbels gaat ervoor

Bericht door Bubbels** »

Omdat ik toch maar het onderwerp "Wat hebben we vandaag gedaan" om de twee dagen vol spam, zal ik er maar eentje voor mezelf aanmaken :)
Vandaag liep ik ook voor het eerst een run app op mijn telefoon, dus het is een goed begin om dit ook netjes (voor mezelf) bij te kunnen houden.
Nu nog vinden hoe ik de gegevens op mijn pc krijg :p

Misschien eerst wat meer over mezelf?
Ik ben een jongedame van 26, heb altijd in periodes gesport. Paar maanden keihard ervoor gaan, door omstandigheden stoppen en dan een paar maand luieren.
Oorzaken? Sportpartner stopt ermee (zo is er een einde aan mijn squash periode gekomen, heel jammer want dat doe ik wel graag :( ), abonnement fitness verlopen en aangezien deze hier erg duur is het niet kunnen opbrengen om te vernieuwen, mijn nogal zeer uiteenlopende werkuren (vroegdienst, late dienst, nachtdienst soms allemaal in dezelfde week :shock: ),...
Ik zocht dus een sport die (relatief) goedkoop is, dicht bij huis uit te oefenen zodat ik niet telkens de moed hoef te verzamelen om mij tot aan de sportzaal te "slepen" en bovendien ook tijd verlies daardoor.
Start to run was voor mij dus de perfecte oplossing, op het detail van een meniscusoperatie een paar jaar geleden na.
Maar goed, volgens de kiné mocht ik na 6 maand alweer lopen en het is inmiddels 2,5 jaar.

Ik heb inmiddels les 14 afgewerkt, en alles gaat goed.
Ik merk al een hele verbetering in mijn conditie, na les 1 dacht ik nog "ik haal nooit het 5 minuten aan 1 stuk lopen", nu kom ik thuis en ben ik niet eens buiten adem :D
Vandaag tijdens het lopen wel wat pijn in mijn rechterenkel, als ik normaal stap voel ik het niet...
Moet wel zeggen dat ik overdag voornamelijk op hakken tussen de 7 en 12cm rond huppel, wat ook niet ideaal is voor de gewrichten.

Bij deze een samenvatting van de training vandaag:
Hartslag max 165
Hartslag gem 141
Duur 31'26''
Afstand 4.32km
Tempo 7:16min/km

Geen idee of dit goede resultaten zijn voor een beginner :p Ik loop mijn eigen tempo, waar ik me goed bij voel en waarvan ik weet dat ik het volhoud.
Dat is voor mij het belangrijkste :)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Bubbels gaat ervoor

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

De resultaten zien er goed uit maar het belangrijkste is dat je er plezier aan beleeft :P , Je loopt je eigen tempo, goed zo, als je naar je lichaam luistert kan je niet veel verkeerd doen :) .
Veel succes verder en blijf ons op de hoogte houden ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Bubbels gaat ervoor

Bericht door M_N_M »

Ziet er goed uit! Volhouden en je zit zo aan 5km zonder pauze ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: Bubbels gaat ervoor

Bericht door JackoBond »

Goed bezig hoor bubbels, keep on running!

Ps: letterlijk huppelen op hakken lijkt me niet echt bevorderlijk voor je enkels :P
Even a bad run is better then no run at all!
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: Bubbels gaat ervoor

Bericht door Bubbels** »

Het is ook meer figuurlijk haha :p
Maar ik leg er wel een aantal km's per dag op af...

Vandaag een vrije dag, dus deze ochtend gaan lopen met volle moed :)
Opnieuw de training wat uitgebreid (les 15).
Na de 4L-3S-5L-3S-5L-3S-4L-3S nog 5L-3S-5L-3S-6L-3S gedaan.
Overzichtje:
Hartslag max:176
Hartslag gem:148
Duur: 55'01"
Afstand: 8.02km
Tempo: 6:51min/km
Calorieën: 429kcal

Het lopen gaat altijd beter 's morgens dan in de namiddag/avond na een vroege shift :mrgreen:
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Bubbels gaat ervoor

Bericht door NarN »

Mooi. Als je zo makkelijk er een stuk kan aanbreien zou je en les kunnen overslaan.
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: Bubbels gaat ervoor

Bericht door Bubbels** »

Dat zou ik inderdaad kunnen, maar ik ga gewoon 3x per week het programma volgen :)
Aangezien ik vrijdag al de derde les van deze week deed, en 2 dagen rust me tegensteken (ik wilde gisteren eigenlijk ook alweer gaan lopen :lol:) heb ik vandaag op mezelf een toerke gedaan.
Ik wilde eventjes kijken wat mijn lichaam en conditie al aankan, dus heb ik volgend schema gelopen: 10L - 3S - 10L - 3S - 10L - 3S - 10L - 1S
Overzichtje van de waarden:
Hartslag max:172
Hartslag gem:148
Duur: 50'08"
Afstand: 7.70km
Tempo: 6:30min/km
Calorieën: 420kcal

Ik zat nog niet over mijn grens heen, maar de laatste twee minuten lopen waren toch ff doorbijten :)
Dinsdag maar gewoon les 16 met Evy doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Bubbels gaat ervoor

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Dat ziet er goed uit en wanneer 2 dagen rust beginnen tegen te steken wil dat zeggen dat er een verslaving op til is :mrgreen:
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Bubbels gaat ervoor

Bericht door zoefje »

begint de verslaving toe te slaan bubbels?? :mrgreen: Das een goed teken!!! Je bent lekker op weg lees ik!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: Bubbels gaat ervoor

Bericht door Bubbels** »

Zo lijkt het wel hé :o :mrgreen:
Er zijn ergere dingen om aan verslaafd te zijn, haha :p
En ik heb een aantal mooie plekjes hier (her)ontdekt... Echt een zaligheid om te lopen :)
Plaats reactie