Dagboek Yasmine

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
rigollem
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2015, 09:24

Re: Dagboek Yasmine

Bericht door rigollem »

Yasmine_STR schreef:Ik bedacht me net nog dat lopen eigenlijk 10 % fysiek en 90 % mentaal is. Bij die eerste minuten heb ik bv. elke keer het gevoel van 'oh dat gaat hier niet lukken vandaag' dan leg ik mooi mijn handdoek over het scherm zodat ik me niet kan focussen op de minuten of afstand, zet mijn muziek wat harder en blijf mezelf heel de tijd aanmoedigen. Hoe langer ik loop, hoe langer ik het gevoel heb het te kunnen volhouden. Ik ben eens benieuwd hoe het zal gaan als ik binnenkort terug buitenloop, ik vermoed dat de tijd dan sneller zal gaan?
Dat is een beetje hetzelfde als fietsen op de rollen.
Ik kan (eugh kon) makkelijk 4u op de fiets zitten buiten, maar op de rollen begin ik na een half uur al genoeg van te krijgen. Een uur is het maximum dat ik er uit kan persen.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Dagboek Yasmine

Bericht door M_N_M »

Zeer goed alweer!

Interval zou ik persoonlijk nog niet doen, ik zou eerst verder blijven werken aan de basisconditie. Als je meer wil, zou ik eerst afstand verder opkrikken (van 40mins opbouwen naar 60mins)
Interval is beduidend zwaarder en met je enkel lijkt me best om het nog even rustig aan te doen.
Yasmine_STR
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 mar 2015, 18:56

Re: Dagboek Yasmine

Bericht door Yasmine_STR »

Oké goed om dat te weten, dan bouw ik eerst nog verder op qua tijd en afstand :-)
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Yasmine

Bericht door zoefje »

Alweer helemaal op weg Yasmine![emoji2]
Goed om ook weer eens te lezen dat het een 'mind set' is met lopen, kan ik mezelf nog even weer inprenten.
De 10 mijl bereikt!!! :D
Yasmine_STR
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 mar 2015, 18:56

Re: Dagboek Yasmine

Bericht door Yasmine_STR »

Gisteren kreeg ik in de loop van de dag steeds meer last van pijn in mijn bovenbeen. Vooral wanneer ik mijn been optil doet het pijn (zo'n zeurend, knagend gevoel dat doortrekt). Gisterenavond dan goed ingesmeerd met een zalfje tegen vermoeide spieren en vandaag is het al iets beter. Nog steeds niet over dus voor de zekerheid hou ik mijn rust tot dinsdagavond. Ik vermoed dat de pijn dan wel volledig zal weggetrokken zijn!

Ik vind het wel vreemd... Tijdens het lopen nergens last van en dan bijna een dag later is de pijn begonnen. Ach ja ik hoop gewoon dat het snel weg is :-)
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek Yasmine

Bericht door martmarbus »

Zo is dat.
Kijk uit voor blessures. Neem je rust als het moet
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Dagboek Yasmine

Bericht door NarN »

martmarbus schreef:Zo is dat.
Kijk uit voor blessures. Neem je rust als het moet
Inderdaad, en als het niet betert niet wachten om naar de dokter te gaan.
Yasmine_STR
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 mar 2015, 18:56

Re: Dagboek Yasmine

Bericht door Yasmine_STR »

Gelukkig gaat het vandaag alweer veel beter! Nu dus nog een dagje extra rust voor de zekerheid en dan zien we morgen wel in de fitness. Desnoods doe ik morgen eens iets anders zoals fietsen of steppen. Al hoop ik stiekem toch te kunnen lopen, die paar dagen rust zorgen ervoor dat ik extra veel zin heb om te lopen :-)
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Yasmine

Bericht door zoefje »

Gelukkig dat het alweer een stuk beter gaat! Goed dat je naar je lijf luistert!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Yasmine_STR
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 mar 2015, 18:56

Re: Dagboek Yasmine

Bericht door Yasmine_STR »

Ja goed bezig hoor, ging ik gisteren vol goede moed naar de fitness om nog eens 5km te lopen. Kom ik daar aan blijkt dat mijn loopschoenen nog thuis stonden! En ja in All-stars kan je geen 5km lopen natuurlijk. Het zal dus voor morgen zijn ;-)
Plaats reactie