Bij wie zou ik moeten zijn met mijn probleem???

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Robinloperken
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2015, 14:20

Bij wie zou ik moeten zijn met mijn probleem???

Bericht door Robinloperken »

Beste,

ik ben in de zomer vakantie (2014) gestopt met competitief wielrennen, na een val met als gevolg een polsbreuk.
Ik ben dan beginnen lopen maar misschien wat teveel hooi op mijn vork genomen, heb de 10 miles van Hamme en de halve bosmarathon van destelbergen gedaan met goede resultaten.
Ben dan trainingen beginnen mee doen bij de atletiekclub van Hamme en na een tijd ben ik last beginnen krijgen in bekken, heb zolen aangeschaft maar probleem blijft.

Eerst was het enkel bij het sneller lopen, nu ook als ik traag loop.

Iemand die misschien weet waar ik terecht kan met mijn probleem?

Alvast bedankt
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Bij wie zou ik moeten zijn met mijn probleem???

Bericht door Hellothere »

Ik zou starten bij een ostheopaat of orthopedist (misschien eerst na doorverwijzing huisarts).
Robinloperken
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2015, 14:20

Re: Bij wie zou ik moeten zijn met mijn probleem???

Bericht door Robinloperken »

Ben naar mijn huisdokter gegaan en heb een echo laten nemen.
Blijkbaar is er in mijn rechterheup een pees die wat dik staat.(ontstoken)
Nu 2 weken rusten en ontstekingsremmer nemen.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Bij wie zou ik moeten zijn met mijn probleem???

Bericht door Holenmens »

Ik wil niet de dokter uithangen hier maar waarom ze dat steeds een peesontsteking blijven noemen is mij een compleet raadsel. De pees is niet ontstoken maar heeft microscheurtjes door overbelasting. Absolute rust komt het genezingsproces niet ten goede vanwege de beperkte doorbloeding. Matige inspanning en eventueel paracetamol (dus geen iboprufen ofzo) word tegenwoordig door sportartsen aanbevolen.
Beterschap!
Robinloperken
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2015, 14:20

Re: Bij wie zou ik moeten zijn met mijn probleem???

Bericht door Robinloperken »

Bedankt voor je reactie Holenmans,

mijn huisdokter raadde me aan om die ibuprofen 2 weken te nemen en dan langzamerhand het lopen terug op te bouwen en moest ik dan nog last hebben zei hij dat ik dan eens spuitje moet laten zetten (diprophos), maar daar was hij zelf niet zo een fan van, zei hij.

Die paracetamol kun je waarschijnlijk niet verkrijgen zonder doktersvoorschrift?
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Bij wie zou ik moeten zijn met mijn probleem???

Bericht door Holenmens »

Jawel, dat is een pijnstiller en dus geen ontstekingsremmer (NSAID) zoals dat andere spul. Zoals gezegd je hebt geen bacteriele infectie maar een symptoom wat daar op lijkt dus een ontstekingsremmer is nutteloos. Je pees is wat rafelig en kan alleen vanzelf weer herstellen. Dit kan je bevorderen door de bloedcirculatie te stimuleren (lichte inspanning) en niet te lange en zware beweging waardoor de pees en peeskoker weer "schoon" worden. Nieuwe inzichten en onderzoeken betwijfelen het nut van ontstekingsremmers.

Cortisonen spuiten kan goed werken mits goed uitgevoerd. Zelf zou ik me daar niet aan wagen, het is nogal een zwaar wapen voor iets wat ook vanzelf kan genezen. Maar het kan redelijk lang duren jammer genoeg.
Robinloperken
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2015, 14:20

Re: Bij wie zou ik moeten zijn met mijn probleem???

Bericht door Robinloperken »

Ik heb nu toch de ibuprofen genomen en eens zien wat dat gaat geven, iemand die toevallig een goed start to run programma heeft zodat ik mij direct terug overzet?
Alvast bedankt
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Bij wie zou ik moeten zijn met mijn probleem???

Bericht door Hellothere »

Robinloperken schreef:Ik heb nu toch de ibuprofen genomen en eens zien wat dat gaat geven, iemand die toevallig een goed start to run programma heeft zodat ik mij direct terug overzet?
Alvast bedankt
S2R met ons Evy natuurlijk 8-) Hier op het forum te downloaden onder muziek.
Succes.
Plaats reactie