te dik om te lopen

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
vanovic
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2015, 20:27

Re: te dik om te lopen

Bericht door vanovic »

Bedankt, net zo'n 25 minuten gaan wandelen, zeer matig tempo en toch serieus uitgeput thuisgekomen. Ik voel dat dit het maximum is dat mijn lichaam aankan, maar ik doe het wel en deze week zal ik het nog een paar keer opnieuw doen.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: te dik om te lopen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

That's the spirit ;)
Inhale the future. Exhale the past.
vanovic
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2015, 20:27

Re: te dik om te lopen

Bericht door vanovic »

Ben meer moe en heb meer het gevoel een inspanning te hebben gedaan dan toen ik lang en hard liep, maar net dat motiveert me.
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: te dik om te lopen

Bericht door Kaath »

Goed bezig ,even doorzetten !!
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: te dik om te lopen

Bericht door Dannieke »

Geweldig! Blijven wandelen dus :)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: te dik om te lopen

Bericht door jabli »

Proficiat voor de eerste inspanningen en nu volhouden. Je komt er wel !
Wat ik deed om 28 kg op 1 jaar af te vallen op eigen houtje (zonder diëtiste of streng dieet)?
- geen calorieën tellen; gewoon lekker gezond eten !!
- ontbijt met havermout, fruit en (kokos, amandel, hazelnoot of soya-) melk
- voedzaam middagmaal met veel (200 gr ) groenten, 100 gr (gegrild) vlees of vis en 100 gr aardappelen of pasta
- licht avondmaal met veel ( 200 gr) groenten
- weinig vet en weinig suikers; niet te veel acohol ! Een glaasje rode wijn af en toe ontzeg ik mij niet, hoor!
- VEEL SPORTEN; ik heb vorig jaar, op mijn 55e nog zwemles genomen !
Ik voel dit niet aan als een dieet, maar beschouw dit als een normale gezonde voeding.Ik denk dat dit ook een normale voeding IS.
Voor mij is dit mijn nieuwe levenswijze !
En ... ik heb het goede voornemen om dit gans mijn leven vol te houden. Natuurlijk af en toe een uitspattingske, hé !
Doe je mee, Vanovic ?
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: te dik om te lopen

Bericht door Hellothere »

Ik ben eigenlijk niet echt andere dingen gaan eten (eigenlijk leef ik op dat vlak ook meer dan bourgondisch, een lekkere steak met frieten en een pot saus gaan er minstens een keer per week in, en ook van een paar glazen wijn op tijd en stond ben ik niet vies).
Het ècht laten gaan met de steak, frieten, wijn, ... is wel weggelegd voor één keer per week in het weekend.

Dus ik vrees dat ik je qua voeding niet echt het beste voorbeeld ben.

wat ik wel heb gedaan :

1. Gewoon minder eten.
2. Niet laat meer eten (vroeger ging ik ganse dag werken, nadien sporten, en dan nog eten voor het slapengaan). Nu probeer ik een keertje overdag extra te eten, en niet meer na het sporten. Je slaapt dan ook beter.

Daar kwam ik al een eind mee, maar verder ben ik jammer genoeg geen gezondheidfreak wat voeding betreft, ik eet zowat alles, maar met mate, behalve dan weer in het weekend.
Eén geluk wel : zoet en snoepen is aan mij niet besteed.

Naast het lopen, probeer ik ook nog niet al te eenzijdig te sporten, na mijn loopje doe ik ook nog aan cardio in de fitness (fiets, crosstrainer, ...) en de obligate spierversteviging. En als het weer het toelaat, vind je mij op zondag ook terug in het bos op mijn mountainbike.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: te dik om te lopen

Bericht door zoefje »

Goed begin!!!! Voelt vast heerlijk om die stap te hebben gezet door te gaan wandelen! Top! Volhouden nu, je kan het!! :D
De 10 mijl bereikt!!! :D
flatcoatjrt

Re: te dik om te lopen

Bericht door flatcoatjrt »

Allereerst welkom hier. Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met hardlopen. Ik had wel al wandelconditie. Maar ook ik was zo'n te zware loper. Goede schoenen, het is al genoemd. Speciaal voor de zwaardere loper..niet op bezuinigen,

Ik ben nu zo'n 26 kilo kwijt. Mijn streven was een goede conditie, gezonde bmi, lager cholesterol/bloeddruk. doelen zijn behaald. Langzaam kwam de omslag doordat ik het zonde vond om de net weggerende calorieen erweer aan te eten, leerde ik ook om gezondere keuze's te maken.

Gewoon rustig aan beginnen en al doe je een les meerdere keren dat maakt toch ook niet uit. Je doet het toch maar.
Succes en vooral veel plezier !

Gr mirjam
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: te dik om te lopen

Bericht door JackoBond »

Ik ben 3 weken geleden gestart met lopen en ik zeul zo'n 20 kg overgewicht mee.
Vorig jaar al had ik de intentie om meer te bewegen en ging ik starten met het 0-5 km schema buiten op straat. Na de 2e sessie gaf ik er al de brui aan: lopen op straat deed absoluut geen deugd voor mijn rug(omwv het te veel aan gewicht, ben ook een rugpatiënt) en ook: ik had het gevoel dat ik bijna zou 'doodvallen'.. Na een half uur stevig doorwandelen met de hond kwam ik ook doodmoe thuis.
Je ziet, je bent niet de enige voor wie het schema nog niet haalbaar is :-)

Nu een klein jaar later terug mijn moed bij elkaar geraapt: heb mezelf nog niet zo lang geleden een loopband gekocht(omwv demping) zodat ik zeker kan bewegen tijdens deze gure winterperiode. Vanaf dat het mooi weer wordt, ga ik ook regelmatig buiten lopen op een atletiekpiste. De eerste week heb ik een beetje aangemodderd door 30 minuten te wandelen aan een zeer stevig tempo. In die 30 minuten liep ik dan 4 x zo'n dikke minuut, met tussenpauzes weliswaar. Op advies van collega's & partner ben ik nu aan't trainen op hartslag. Ik kan alleen maar bevestigen dat het een enorm grote hulp is voor iemand die net begint met lopen. Ik beweeg nu met behulp van een HR sensonr & HR programma op mijn loopband, ingesteld op 140 bpm(zo'n 62% van mijn max hartslag). Ik train 3 keer per week met 1 rustdag tussen 2 trainingen in(do & vrij zijn mijn 2 rustdagen na elkaar). Weet je wat zo leuk is aan lopen op hartslag? Je ziet/voelt je vooruitgang élke training! Je gaat altijd met kleine stapjes vooruit wat gegarandeerd ook een mentale boost is om vooral te blijven volhouden :-) Het is fijn om zo te kunnen trainen: een zeer optimale manier en vooral ook gecontroleerd wat ik toch wel belangrijk vind. Luisteren naar je lichaam is zowiezo al een goede indicator, maar ik zou persoonlijk niet meer willen trainen zonder hartslagcontrole. Ben zelfs aan't kijken voor een polsunit waarbij ik ook mijn statistieken via de pc kan bijhouden, zo kan je goed kijken waar je bent gestart en hoe je verder evolueert.

Wat je ook doet en de manier waarop je traint: kies voor datgene wat voor jou het best aanvoelt. Alvast heel veel succes en blijven volhouden. Alle begin is moeilijk maar heb vooral veel geduld en doorzettingsvermogen. Komt goed!

Greetz
Wendy
Even a bad run is better then no run at all!
Plaats reactie