we zijn vertrokken

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
chieke
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 19:03

we zijn vertrokken

Bericht door chieke »

heb net mijn derde les achter de rug. Ik ben super blij dat het zo vlot gaat aangezien ik een paar jaar geleden nog is een poging deed en het me toen niet lukte. Ik vond het zalig te lopen met het winterzonnetje boven mij. Je voelt je direct als herboren. Had niet gedacht dat ik ooit nog zou gaan lopen. Heb als kind competitie atletiek gedaan maar dan het uitgangsleven leren kennen en daar ging de atletiek. Nu ben ik 41 jaar en hoop dat het nog niet te laat is om toch nog fit te worden
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: we zijn vertrokken

Bericht door Dannieke »

Goed dat je de microbe te pakken hebt (dat hoop ik toch)
Veel succes!
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: we zijn vertrokken

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Het is nooit te laat om fit te worden, veel succes ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: we zijn vertrokken

Bericht door Holenmens »

41ste is zeker niet te laat, bij lokale wedstrijden zie je op de wat langere afstanden vooral 40 plussers die de top 10 bezetten. En inderdaad met een schema lopen is toch wat beter voor de motivatie. Succes!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: we zijn vertrokken

Bericht door zoefje »

je bent nooit te oud om te lopen volgens mij, als je het maar gewoon goed opbouwt. 41 is nog niet oud hoor!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: we zijn vertrokken

Bericht door jabli »

41 !! oud ????
Ik ben zelf een bijna 56-jarige die 1 jaar geleden 50kg overgewicht had en nog geen 20m kon lopen.
Nu heb ik nog (slechts ?!) 20kg overgewicht en loop ik, aan rustig tempo, 3x per week 5 à 8 km. En ik geniet er van !
Dank STR, Evy en dit forum !!!!!!!
chieke
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 19:03

Re: we zijn vertrokken

Bericht door chieke »

ik heb net mijn vierde les achter de rug en het gaat idd steeds beter en beter. Zeker na een weekend. Het is idd zo dat er veel 40 plussers lopen, dat valt mij op als ik met mijn vriend mee ga naar de obstacle runs waar hij aan mee doet. Het verbaasd me telkens weer dat de "oudere" generatie fitter is dan de jongere. Iedereen nog veel loop fun en we blijven ervoor gaan, xx
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: we zijn vertrokken

Bericht door Holenmens »

Ik denk dat de 40 jarigen rond die leeftijd met een fysieke achteruitgang geconfronteerd worden en daardoor beginnen lopen. De jongere generatie heeft daar waarschijnlijk minder tijd/zin voor/in.
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: we zijn vertrokken

Bericht door Kaath »

Inderdaad ,op deze leeftijd heb je weer meer tijd voor jezelf.
Ik ben ook heel laat begonnen met lopen,maar ik kan me ook niet inbeelden dat ik op 30 jarige leeftijd , 3 keer per week zou gaan lopen,het huishouden doen,half time werken en de opvoeding van een 2 ling :o :P
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: we zijn vertrokken

Bericht door zoefje »

Denk dat wel ook een stukje bewuster zijn van onze gezondheid nu we geen 18 meer zijn ;) . Wijsheid komt met de jaren zeggen ze toch :D
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie