Pijn in linkerknie en lies die nu al een jaar aanhoudt

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Pijn in linkerknie en lies die nu al een jaar aanhoudt

Bericht door Holenmens »

Er zitten 2 kanten aan; de pezen in het algemeen zijn niet zo goed doorbloed, herstel gaat dus langzaam. Dus enige beweging en rekken draagt bij aan herstel. De oorzaak is altijd een overbelasting. Kan ontstaan door gewoon teveel/tesnel. Maar dit kan ook ontstaan doordat andere spieren te zwak zijn waardoor de illiopsoas en de pectineus overbelast raken. Als je googeld op rekken adductoren krijg je voldoende informatie en oefeningen te zien. Ook op youtube staan er een aantal goede oefeningen.

Ik heb er zelf enigzins last van gehad, niet tot een fase waar ik echt pijn had maar wel voldoende om er rekening mee te houden. Tijdens een behandeling bij een osteopaat bleken mijn rug en schouders vast te zitten. Nadat dit was behandeld heb een aantal maanden de oefeningen gedaan en de klachten namen langzaam af.

Ik ben wel blijven lopen, maar nooit totdat het pijn deed. Tot een licht ongemak is acceptabel maar het mag nooit pijn doen. Misschien verstandig om vaker kortere stukjes te lopen of stukjes lopen afwisselen met wandelen. Chronisch hoeft het niet te zijn, maar dat kan het wel worden.
Plaats reactie