Dagboek Keet

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Terug aan het lopen

Bericht door keet »

Na een paar maanden slabakken deze maand weer lekker aan het lopen. Gewoon 3x per week ong. 5 km. Ik kies een podcast van keep running random en ga dat doen. Vandaag voor het eerst 1 uur aan 1 stuk gelopen, net geen 8 km! Erg trots.
Wat mij opvalt is dat ik beter loop als ik langer rust heb. Mijn snelste 5 km liep ik toen ik 3 weken helemaal niet gelopen had. En verder is het gewoon doorlopen, een voet voor de ander en genieten van het buiten zijn. Ondertussen ben ik ook serieus bezig met mijn voeding: vooral heel veel groenten en fruit, volkoren granen en af en toe een glaasje bier of wijn ;) Minder gewicht helpt me bij het lopen en lopen helpt bij het afvallen en nee het is geen afzien. Ik was verleden jaar aan het mopperen dat het hardlopen helemaal niet hielp. Onlangs stapte ik weereens op de weegschaal en bleek ik toch ruim 3,5 kg kwijt ineens, dat was een opstekertje. Nu ik daarbij ook op mijn voeding let gaat het hard. Het moet toch eens lukken om daar eens een fatsoenlijk evenwicht in te vinden.
Gewoon doorgaan dus, een voet voor de ander.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek Keet

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Feit is hoe minder kilo's je meesleept, hoe beter het gaat :mrgreen:
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Terug aan het lopen

Bericht door zoefje »

keet schreef:
Gewoon doorgaan dus, een voet voor de ander.
That's the spirit!!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: Dagboek Keet

Bericht door JackoBond »

Goed bezig, keep on running!
Even a bad run is better then no run at all!
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

8,5

Bericht door keet »

Zo, we zijn nog steeds lekker bezig: gewoon 3x per week en af en toe een lange loop. Vandaag 8,5 km, viel niet mee want het was erg warm maar wel gelukt. De 10 km komt in de buurt!

Afgelopen zaterdag lekker wezen wandelen op de veluwe ipv lopen. Wel met extra handicap van bepakking. Onderweg kwamen we in een trail run terecht. Wow, dat is afzien zeg. Behoorlijk steile paadjes en ik zag er zo een van het pad afkukelen. Voorlopig is dat niet aan de orde, if ever.
Wel blij dat ik het loop plezier en ritme weer gevonden heb.
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: 8,5

Bericht door NarN »

keet schreef:Wel blij dat ik het loop plezier en ritme weer gevonden heb.
Leuk om lezen Keet.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Keet

Bericht door zoefje »

Dat is heel fijn Keet!!! Gewoon weer lekker genieten van het lopen!
De 10 mijl bereikt!!! :D
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

bijna 9

Bericht door keet »

Ben van plan een tijdje deze tijd te lopen. Gaat goed en telkens bijna ongemerkt een 1/2 km erbij. Ik zit nu op 9 km in 1.10 uur. Moet mijn route iets verlengen dus. Valt mij op dat mijn lange loop makkelijker gaat dan mijn korte tussendoor lopen. Daar moet ik mezelf echt voor de deur uitschoppen.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Keet

Bericht door zoefje »

Dat is gek he? Maar merk het zelf ook, de lange afstanden kun je misschien net iets meer in "the flow" raken, ik weet het niet... Ze geven zoveel voldoening.
De 10 mijl bereikt!!! :D
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Re: Dagboek Keet

Bericht door keet »

Wat een heerlijk loopweertje! Gewoon 6 km rondje, was lekker. Was na mijn vorige lange loop zo uitgeput dat ik woensdag maar heb overgeslagen. Twee dagen met stijve poten, niet normaal meer. Tja, dat heb je ervan. Normaal loop ik altijd de laatste 5-10 minuten uit. Nu ben ik tot ongeveer de voordeur doorgelopen en niet gestretched. Toch maar weer doen dus.
Ik ga morgen op vakantie en nee de loopschoenen gaan niet mee. Ik ga met mijn lief in de bergen wandelen en dat lijkt me wel genoeg. Door het hardlopen komt er van wandelen samen niet veel meer en dat is jammer. Nu weer even tijd inhalen dus.
Plaats reactie