Dagboek Keet

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Dagboek Keet

Bericht door Dannieke »

Inderdaad gezellig: weer loopstreepjes op de beentjes (onder voorbehoud dat je aansluitende kledij draagt) :mrgreen:
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Keep running 1

Bericht door keet »

Ja, je leest het goed. Ik ben weer overnieuw begonnen met Keep running. Major motivatie dip, bleek ook wel uit de laatste berichten. Mijn laatste loopje was afgelopen zondag en dat mocht geen naam hebben, meer wandelen dan lopen.
Ik blijf tegen die 50-60 min. aanhangen. nou dan loop je toch gewoon minder, hoor ik je denken. Dat ga ik dus ook doen. Hoop met een nieuwe aanloop erover heen te komen. In ieder geval weer even de 3x lopen in de week terug.
Vandaag dus weer opnieuw begonnen met Keep running. Lekker gewoon weer 's ochtends rennen. Het was maar 30 minuten en dat ging best hoor (hoewel het pas echt lekker is als je langer loopt) Ben alleen de hele dag al uitgeteld nu! Het kan trouwens best zijn dat ik gewoon vit D tekort heb. Dat heb ik eerder gehad en dat is niet ongebruikelijk zo na de winter. Afijn, we keep running!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Keet

Bericht door zoefje »

Van een vitamine D te kort wordt je ook niet fitter! Zal goed kunnen, afgelopen winter was de zon enigszins afwezig :( .
Gewoon opnieuw beginnen, legt alleen maar een nog sterkere basis voor als je jezelf weer wat fitter voelt!
De 10 mijl bereikt!!! :D
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Keep running 2

Bericht door keet »

Keep running 2 gelopen. Best weer maar heel harde wind!
Echt vlotjes ging het niet. Slechts 35 min. Tss op dit schema zat ik al in januari, het idee dat ik niks opgeschoten ben. Maar we gaan gewoon door....
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Keet

Bericht door zoefje »

De wind is vandaag echt gemeen he? Maar toch weer gelopen, dat is positief! Straks ga je denk ik sprongen maken met je conditie, dan zul je blij zijn dat je gewoon door bent gegaan!! Train je ook met een hartslagmeter en hou je je snelheid bij? Daar kun je ook veel aan zien. De ene dag loop je toch ook lekkerder dan de andere dag..
De 10 mijl bereikt!!! :D
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Keep running 3

Bericht door keet »

Vandaag weer gewoon een straffe 45 minuten gelopen (zonder interval) Mag ik mezelf er aan herinneren dat het even duurt voor je in je ritme bent? Er altijd een moment komt dat je denkt, nu heb ik er geen zin meer in, dat je dan dus gewoon door moet lopen en niet stoppen. Dat je eigenlijk pas na 30 minuten echt lekker loopt. En dat het achter af ook veel fijner is als je gewoon hebt gedaan wat je je had voorgenomen zonder te slabakken. tsss
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Keet

Bericht door zoefje »

Goed dat je gewoon hebt gedaan wat je jezelf hebt voorgenomen!!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Re: Dagboek Keet

Bericht door keet »

ok we blijven een beetje trutten maar wel lopen. Ik ben het keep running schema een beetje zat geloof ik en echt motiverend is het niet om overnieuw te beginnen. Zondag gewoon weer een lekkere 5 km gelopen in mijn beste tijd tot nu toe en er vervolgens nog 1,5 km aan vast geplakt. Wederom merkte ik dat het na 20-30 min pas echt begon te draaien. Gewoon 3 x lopen per week, ondanks druk werkschema want er is altijd wel wat. Bedacht dat ik best ook op werkdagen kan lopen als het al zo vroeg licht is. Ik ben toch vroeg wakker. Vanochtend gelijk de daad bij het woord gevoegd. Niet nadenken, om 6 uur eruit, gelijk kleren aan en lopen. Slecht een klein rondje (2,5 km) maar wel lekker fris.
Wie regelmatige sport (7-10 uur per week!) leeft langer hoor ik net op de radio. Nou, ik hoorde vannacht op de radio een vrouw van 89 die was gaan sporten toen haar man overleed een aantal jaren geleden. Toen kon ik toch niet echt achterblijven.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Keet

Bericht door zoefje »

Goed zo Keet! Lekker blijven lopen die 3x per week. Je moet er vooral plezier in krijgen en er van blijven genieten, dan komt een langere afstand ook echt Ik ben eigenlijk een beetje ongemerkt naar de 10 kilometer gegaan, gewoon op mijn gemak en steeds vaak ook ongemerkt een stukje verder. Door 1x per week toch een soort intervalletje te lopen kwam ik ook verder. Als je maar niks forceert dan is het goed.
De 10 mijl bereikt!!! :D
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Dagboek Keet

Bericht door Kaath »

Ik ben nooit begonnen aan de keep running,al dat stretchen en huppelen onderweg is niks voor mij,gewoon doorlopen haha

Ik doe ook elke keer een stukje verder en dat gaat me goed af
Intervallen doe ik eigelijk ook nooit bewust.
Ik loop gewoon waar ik zin in heb en hoe m'n dag is.
Plaats reactie