pijn in achillespees/kuit na enkele kilometers lopen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
geertvl
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2014, 07:59

pijn in achillespees/kuit na enkele kilometers lopen

Bericht door geertvl »

Hallo allemaal,

in augustus ben ik opnieuw beginnen lopen na jaren inactiviteit en heb langzaam aan de afstanden die ik loop opgebouwd tot 5km, afstand die ik een drietal keer per week loop.

De laatste drie weken zet ik aan, met de juiste warmhoudende kledij, maar moet na een tweetal kilometer stoppen om dat een zeurende pijn steeds erger word in achillespees/kuit in he linkerbeen. De eerste keer bleef ik wat doorlopen zodat ik uiteindelijk met zeer onderbeen naar huis kon wandelen. De pijn ging na een aantal dagen langzaam weg.

Heb nu tweemaal een week gewacht alvorens te joggen en elke keer hetzelfde resultaat: na anderhalve à twee kilometer komt de pijn opzetten. Telkens ben ik direct gestopt met joggen vanaf het moment dat de pijn opkwam.

Wat heb ik juist? Onsteking of scheurtje? En welke tips hebben jullie om hiermee af te rekenen?

Alvast bedankt,
Geert
Plaats reactie