versterkende oefeningen popliteus spier?

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
jokkemoose
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2014, 07:51

versterkende oefeningen popliteus spier?

Bericht door jokkemoose »

Hallo,

Sinds een paar jaar last van een blessure die regelmatig de kop opsteekt. Ik zou dus graag versterkende oefeningen willen doen voor deze spier (popliteus of kniekuilspier) wat te verstevigen.
Iemand een idee welke oefeningen? Voor de andere - meer courante - blessures heb ik al wat gevonden, maar voor deze blessure nog niet.
Iemand tips?

Johan
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: versterkende oefeningen popliteus spier?

Bericht door fann »

Hoi
ik heb zelfs moeten googlen om te ontdekken welke spier/pees dit is. :o :o :o

Maar mocht je ze oefeningen vinden ben ik ook wel geïnteresseerd, mijn knieën blijven ook mijn zwakke plek.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: versterkende oefeningen popliteus spier?

Bericht door Dannieke »

Na wat opzoeken kan ik zeggen dat je de popliteus niet als hoofdspier kan trainen maar wel als synergist bij verschillende leg curls: Lying/seated/standing leg curls.
http://www.fitness-tips.nl/category/fit ... hamstrings
Maar ik ben geen expert, gewoon een google-aar ;)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Plaats reactie