Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
koen.h
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 okt 2014, 12:38

Re: Diti is running

Bericht door koen.h »

Ge hebt dus een beker water tegen de grond geslagen tss ;-) Misschien valt daar ook op te trainen door thuis rond de tafel te lopen en bekertjes mee te nemen :-)

Knappe prestatie hoor. Spijtig dat runkeeper je in de steek heeft gelaten. In het begin liep ik met apps op mijn gsm (eigenlijk heb ik daarvoor mijn eerste smartphone gekocht) maar dat werkte niet goed. Soms zei dat spel dat ik meer stil had gestaan dan gelopen. Ik heb daarna een tijdje zonder gsm gelopen en uiteindelijk besloten een 'goedkope' (voor mij was dat niet goedkoop) gps horloge te kopen. Daar ben ik nu wel blij mee.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Diti is running

Bericht door Holenmens »

Mooie tijd! Wat betreft hartslag; tijdens een wedstrijd zou ik hier niet al te veel aandacht aanbesteden en op gevoel lopen zoals je nu hebt gedaan. Af en toe kun je een sprong in de ontwikkeling maken en een wedstrijd is hiervoor het beste, voluit gaan!!
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Diti is running

Bericht door NarN »

Mooie prestatie Dirk. Tijdens de wedstrijd kan het net allemaal wat sneller.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Eergisteren en vandaag terug mijn gewone parcour gelopen aan normale snelheid deze keer :D, een gemiddeld tempo van 10,3 km/u en een hartslag van 146 bpm met een piek van 154 bpm is meer mijn ding :D .
Wat ik wel ervaar is dat ik halverwege op ongeveer 6 km in een dipje val :( , het lopen wordt lastiger, je voelt vermoeidheid en een stemmetje zegt dan:" Sla hier rechtsaf, dan ben je rapper thuis." of " Van twee minuutjes wandelen ga je echt niet dood.", maar het duiveltje in mij zegt:" Als je dat doet ben je een watje." dus... :mrgreen: . Op het einde ben ik dan echt blij dat ik volgehouden heb, de voldoening om een uurtje te kunnen lopen is dan groot.
@ Koen, ik had mijn bekertje klemvast hoor, maar het water wilde niet meewerken en ik kreeg een koude douche :lol: .
Volgende week terug driemaal de weg op, hopelijk zonder dipje. Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Diti is running

Bericht door Dannieke »

Goed gelopen! Ook met die wedstrijd onlangs: heel normaal dat je de neiging hebt om sneller te lopen dan gewoonlijk.
Ik merk bij mezelf dat de hartslag voor de start al meer dan 85 is, gewoon van de spanning (onderbewust).
Doe zo verder!
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Vanmorgen mijn kilometers op het gemakske afgelegd, het was koud maar na een paar km had ik het al aangenaam warm. In het begin had ik wat last van mijn knie, precies iets die niet goed op zijn plaats zat, ik heb doorgelopen en misschien was dat dom, ik heb er nog een paar maal last van gehad en nu vanavond uren later voel ik die nog, niet goed bezig Dirk :evil: .
Na de cooling down en de stretching voelde ik een vervelende pijn aan mijn achillespezen :( , tijdens het lopen nochtans niks gevoeld. Het is al een paar keer gebeurt dat ze protesteren maar nu ben ik er niet gerust in, ik heb wat opzoekingen gedaan en er is een kans dat ze aan het ontsteken zijn :( , weer niet goed bezig. Ik zal me rustig houden tot de Kerstloop in Brugge, die rustig uitlopen en dan de schoenen voor de rest van het jaar aan de kapstok hangen :cry: . Vrijdag moet ik terug naar de kinesiste, eens horen wat zij daaraan kan doen. Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Diti is running

Bericht door fann »

oei, da's niet leuk... hopelijk is het snel weer beter
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Diti is running

Bericht door Holenmens »

@Dirk, je kan een hakverhoging onder je binnenzool leggen. 5mm ofzo kan de spanning al wat wegnemen van de pees. Als het probleem weg is kan je ze er weer vanonder halen. Als je s'morgens geen last hebt zou ik me nog niet al teveel zorgen maken.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Diti is running

Bericht door Dannieke »

Hopelijk valt het allemaal wat mee!
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik ben juist terug van de kiné en het is toch niet zo erg dan ik dacht :) , Het is geen peesontsteking maar de pees-spier aanhechting is geïrriteerd, en hoger is de kuit ook niet 100%, ze is verzuurd. Ze heeft me een massage gegeven om u tegen te zeggen, man wat deed dat pijn :evil: . Haar raad is nu: goed opwarmen, lopen en nadien zeer goed stretchen, en niet alleen na het lopen maar ook de dagen tussenin eens op de trap staan en je hielen laten zakken zodat de spier eens goed getrokken is, wisselbaden geven op de spier en ik moet ook een magnesiumkuur doen.
Het goede nieuws is dat ik mag blijven lopen :D , dus morgen zijn we weer op weg.
@ Holenmens: die hakverhoging is een goed idee dus worden die aangeschaft, bedankt voor de tip.
Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie