Start

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Je kan inderdaad denken dat je berichten niet gelezen worden :( , tijdens mijn verkenningstocht op dit forum heb ik veel topic's gezien waar er geen reacties op waren maar die mensen vulden gewoon elke keer dat ze gelopen hadden hun ervaringen in en zo kon je hun vooruitgang mooi volgen :), het is niet omdat er geen reactie op komt dat ze niet gelezen worden.
Patricia, ik zal het zeker lezen en ik hoop dat die halve marathon ooit ook in mijn bereik komt maar voorlopig probeer ik de 5 Km te bereiken.
Excalibur, Helemaal mee eens ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

YES :D :D :D , mijn week gedwongen rust zit er op, deze morgen de vertrouwde kledij terug aangetrokken, hartslagmeter aangesloten en op weg. Ik ben week 6 herbegonnen en rustig gestart, maar na een tijdje had ik zoiets van... is dat mijn kuit weer?...toch niet... voel ik nu mijn knie?... nee ook niet... gaat mijn lies nu van zijn oren maken,... :( , het waren waanideeën, ik was zo bang om weer geblesseerd te raken dat ik de normale pijntjes uitvergrootte. de volledige sessie verliep dus probleemloos, gelukkig :) .
Ik denk dat ik weet waar die pijnlijke kuit vandaan kwam, normaal moet je telkens op het einde van de les een tweetal minuten uitwandelen, dat deed ik ook maar ik was toen nog een twee à drietal minuten van thuis, dus waarom die niet eens al lopend afleggen... zodat er van een cooling down niks van in huis kwam :oops: . Nu wandel ik braafjes de volledige terugweg :mrgreen:
Inhale the future. Exhale the past.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Start

Bericht door Hellothere »

dirk.vancoillie.5 schreef:Ik denk dat ik weet waar die pijnlijke kuit vandaan kwam, normaal moet je telkens op het einde van de les een tweetal minuten uitwandelen, dat deed ik ook maar ik was toen nog een twee à drietal minuten van thuis, dus waarom die niet eens al lopend afleggen... zodat er van een cooling down niks van in huis kwam :oops: . Nu wandel ik braafjes de volledige terugweg :mrgreen:
Het kan ook zijn dat je geen opwarming hebt, en gelijk op kruissnelheid gaat lopen, waardoor je de koude kuitspier belast.
De eerste minuten rustig inlopen kan hier ook wonderen doen.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Dat kan ook want zoals ik in een vorig bericht al geschreven heb heb ik moeite met langzaam lopen :( , ik zal eens beginnen met 2 minuten inwandelen.
Inhale the future. Exhale the past.
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Start

Bericht door El Pollo Diablo »

Misschien kan dit je helpen: om mezelf te dwingen om (een beetje) in te wandelen zorg ik ervoor dat mijn mp3-speler in een totaal verkeerde map zit, zodat ik eerst (al stappend) nog moet navigeren naar het goede mapje.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Zal ik zeker proberen, bedankt ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Vandaag 2° sessie van week 6 gelopen en het verliep goed denk ik, alleen een klein pijntje aan de linkerkuit deze keer :( , voor alle zekerheid Flexium Gel smeren. Ik ben begonnen met 2 minuten in te wandelen voor ik startte en ben van plan om dit voor alle sessies te doen omdat dat - voor mij althans - goed aanvoelt :) .
Voor de geïnteresseerden, Ik loop met de standaard oortjes van mijn ipod en heb daar geen problemen mee, ik lees hier dat sommigen moeite hebben om die dingen in te houden en dan opteren voor dure spullen :o , ik ben blij dat ik goeie oortjesoren heb :mrgreen: .
Deze morgen heb ik iets beleeft wat velen onder jullie misschien ook hebben meegemaakt. ik was lustig mijn loopsessie aan het afwerken toen ik plots werd ingehaald door een jonge deerne, een 'hoi' in het passeren en weg was ze, man, die vloog :o . Mijn wereld stond stil :cry: , ik was echt jaloers, waarom kon ik dat niet en zal dat waarschijnlijk ook nooit kunnen :( , maar na een paar seconden stil te hebben gestaan en haar bewonderend nagekeken te hebben heb ik vol goeie moed terug mijn les vervolgd :) .
Maandag heb ik op Canvas de herhaling gezien van het programma ' Marathon ' waar 6 non sportievelingen in één jaar klaargestoomd werden voor de marathon van New York. Afzien en blessuren waren schering en inslag :evil: maar toch gaven ze niet op en liepen ze een jaar later de marathon :D . Respect 8-)
Inhale the future. Exhale the past.
Patricia vT
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 aug 2013, 20:24
Locatie: Stockholm

Re: Start

Bericht door Patricia vT »

Ik kan ook nog steeds jaloers omkijken naar mensen die schijnbaar zonder enige inspanning mij op vleugels voorbijhuppelen. Dan staat het zweet mij drie lagen op de rug en dan lijkt de ander geen centje pijn te hebben. Of twee keuvelende meiden in een tempo dat ik tijdens mijn intensieve versnellingen nog niet haal.
En ook de marathon in een jaar is mij niet gelukt, ik trek er gewoon twee jaar voor uit.

Maar laat je niet opjagen hoor. Je bent verder dan menigeen die op de bank blijft hangen en niet iedereen is hetzelfde want anders zou het wel drukker zijn bij de start van de WK 500 meter. De één is goed in dit en de ander is goed in dat. Mazzel als je snel kunt lopen, wij zullen er voor moeten strijden.
Ik kan trouwens weer heel lekker koken :D
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Vanmorgen een nieuwe ervaring opgedaan, lopen in de regen 8-) . De buienradar gaf aan dat het binnen het uur ging regenen, mijn vrouw zei: " als ik in jou plaats was zou ik nu starten, dan ben je terug thuis voor de regen." Dus ik met het ontbijt nog in mijn keel op weg.
Was de buienradar mis of hield de regen zich niet aan de afspraak? feit was dat ik na 10 minuten al nattigheid voelde :x en die bleef de hele tijd aanwezig. In de regen lopen viel nog mee maar dat wandelen... je koelt af en dat is nefast voor de conditie en het humeur :evil: , God, ik verlang ernaar om de volle 5 Km aan één stuk te kunnen lopen, even aan gedacht om het wandelen in te korten maar heb me toch aan de tijden gehouden :) .
tijdens het lopen langs de oude spoorwegroute werd ik voorbijgestoken door iemand die een fractie sneller liep dan ik, even speelde ik met de gedachte om hem te volgen maar ik had schrik om me te verbranden en heb wijselijk mijn aan mijn eigen tempo verder gelopen met de gedachte mijn tijd komt nog wel :lol: .
Volgende week is week 7 aan de beurt, weekendje rust en dan vliegen we er terug in, tot dan ;) Dirk
Inhale the future. Exhale the past.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Start

Bericht door Hellothere »

dirk.vancoillie.5 schreef:In de regen lopen viel nog mee maar dat wandelen... je koelt af en dat is nefast voor de conditie en het humeur :evil: , God, ik verlang ernaar om de volle 5 Km aan één stuk te kunnen lopen, even aan gedacht om het wandelen in te korten maar heb me toch aan de tijden gehouden :) .
Yep, da's inderdaad minder, de afkoeling tijdens die stapstukken.
Vandaar dat ik altijd aanbeveel om de S2R te gaan doen in seizoenen dat de temperaturen min of meer te doen zijn.

Ikzelf heb mij S2R destijds gedaan "putteke winter" (December tot maart), manmanman, temperaturen tegen het vriezen aan.
Zeker na enkele loopstukjes als je een beetje zweet en dan gaat stappen, heel onaangenaam die afkoeling, en je kijkt dan effectief uit tot die stapminuten voorbij zijn, en je weer mag lopen.

Motiveert wel extra om aan die 30 minuten aan één stuk te lopen ja.

Maar zoals je zelf aanhaalt, hou je voorlopig aan het programma, en forceer niets, dus stappen als je mag (moet) stappen.
Plaats reactie