HART

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
veerle&zena
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2014, 12:52

HART

Bericht door veerle&zena »

Dear all,
Ook al ben ik geen kilometerwreetster, toch ben ik ondertussen toch wel een 'ervaren' loopster.
In 2009 heb ik met succes de marathon van Brussel gelopen - ja de volle 42,...km. :)
Vandaag is een 10, 15 en zelfs 20 km loopje een wekelijks feit.
Lange afstand ligt me dus wel en dit aan een gematigd tempo (zo'n 9 km/uur - ik ben maar een kleine pruts).
Niet de snelheid is voor mij van belang, wel de afgelegde afstand.
Bij het beëindigen van deze afstanden ben ik zeker niet uitgeput, moet ik niet op adem komen en ben ik snel hersteld.
Ik hoef niet een halve dag languit te liggen om te bekomen :roll:
Maar nu komt het. Wanneer ik 's avonds in de zetel lig, fully relaxed, overkomt het me de laatste tijd vaker dat mijn hart gelijk 'efkes' stopt en daarna precies 'overslaat' en daarna weer normaal.
Telkens best verschieten !!!
Temeer daar mijn oma en haar broer gestorven zijn aan een hartaderbreuk stel ik mij daar toch vragen bij.
Ik wil niet zitten wachten tot het keer fataal is.
Ik ben 42, 50 kg en dus fit.
Toen ik in 2009 toch wel intensief trainde voor de marathon ben ik verplicht langs geweest bij de cardioloog en toen was alles prima.
Iemand hiermee ervaring ? Heb het precies nog gehoord onder 'lopers'.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Veerle
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: HART

Bericht door Cami »

Beste Veerle,

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen heb ik het ook tijdens het lopen. Ik maakte me niet echt zorgen, maar mijn man was alles behalve gerust.

Ok ben vandaag bij de dokter, toevallig eveneens sportarts, geweest en heb inspanningstest op de loopband afgelegd.
Eerst en vooral om de grafiek van mijn hartslagmeter te vergelijken met de ecg van de dokter.

We kwamen op hetzelfde resultaat, dus de gekke sprongen werden niet veroorzaakt door mijn hartslagmeter.

Dokter was wel positief want de sprongen waren in de juiste richting. Omgekeerd zou wel wijzen op een cardio probleem.

Ik hoef me dus geen zorgen te maken, maar omdat zowel mijn vader als grootvader een cardio aneurysma gehad hebben, raadde hij me toch aan mij in de nabije toekomst te laten screenen bij cardioloog.

Dus Veerle, ik zou dat in jouw plaats toch ook doen. Je bent dan iets geruster wanneer je hart een overslag maakt.
Plaats reactie