Klaar om te beginnen

Alle nieuwe leden stel je snel even voor hier.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Peter ON5US

Klaar om te beginnen

Bericht door Peter ON5US »

Hoi,

maandag start ik met lopen, S2R.
Fysiek heb ik quasi niet, maar denk dat het beginnersschema van S2R daarvan uitgaat.
Ik fiets wel iedere dag naar mijn werk, maar 12 km/ dag is nu ook zo veel niet, en ik moet eerlijk toegeven dat het een elektrische fiets is.

Bij een Oostendse sportwinkel heb ik op zo'n voetplaat gelopen + erna op een rolband gelopen met de voor mij geschikte schoenen (waarbij mijn voeten gefilmd werden tijdens het lopen).
Vanmiddag in Decathlon wat sportbroeken en truitjes gekocht.

Ben dus klaar om er maandag aan te beginnen.
Fieke87
Contacteer:

Re: Klaar om te beginnen

Bericht door Fieke87 »

Veel succes, goed dat je je al hebt voorbereid met goede schoenen. Wat het lopen betreft, gewoon het schema aanhouden (de rustdagen echt nemen) en niet te snel te rap willen.
Veel loopplezier!

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Using Tapatalk
Hellothere

Bericht door Hellothere »

Beter laat dan nooit …
Welkom hier.
Het S2R schema kan je inderdaad gerust aanvangen van nul, zonder conditie en kracht (hoewel je met 12 km/dag fietsen al boven de gemiddelde West-Europeaan zit wat beweging betreft).
Heel goed ook dat je je terdege hebt “geëquipeerd” met een fatsoenlijk paar schoenen. De investering is dus gemaakt, alweer een reden om vol te houden.

Als je maandag bent gestart, heb je inmiddels al minstens 1 les achter de rug. Hoe was die ??

Loop ze in elk geval, en hou ons op de hoogte.
Peter ON5US

Tnx Hellothere.

Vanmiddag (na een vroege shift) m'n 3e les gedaan. Ik zal telkens maandag, woensdag en vrijdag aanhouden om te lopen, afhankelijk van mijn shift 's voor- of 's namiddags.
Mijn ervaring na de 1e week:
maandagmiddag, 1e les, probleemloos kunnen lopen, in het begin loop ik tussen 11 en 12 km/u, wat later tussen 10 en 11 (was gans de week zo)
dinsdag rustdag, de verwachte spierpijn aan de benen was er, maar echt veel last had ik er niet van
woensdag terug lopen, de spierpijn van maandag was nog niet weg, maar het lopen ging goed
donderdag rustdag, merkelijk minder tot geen spierpijn
vandaag: les 3, ik voel wat pijn ter hoogte van het scheenbeen tijdens het lopen, vermoed dat dit normaal is voor een beginnende loper? Voor de rest ging het lopen goed.
Hellothere

Bericht door Hellothere »

Goed bezig op het eerste gezicht.
Let wel op die pijn aan het scheenbeen, kan een begin van overbelasting al zijn. Als het erger wordt rust inlassen.

Je loopt immers, voor een beginner toch, aan een behoorlijk forse snelheid.
Voelen hartslag en ademhaling goed aan bij de loopstukjes ?
Peter ON5US

Alhoewel ik ook al dacht dat ik iets te snel liep (voor een beginner) deze week heb ik niet het gevoel dat ik mij forceer. Mijn snelheid is gebaseerd op de app RunKeeper die op mijn smartphone staat, en mss is de gemeten snelheid wel niet zo accuraat.

Denk dat de hartslag goed zit. Morgen vervang ik de batterijen van m'n hartslagmeter en borstband, dus vanaf volgende week wordt die gemonitord.
Wat de ademhaling betreft, ik adem 4 passen in en 4 passen uit tijdens het lopen en dit voelt goed aan.

Scheenbeen hou ik verder in de gaten. Mss is de warming up niet voldoende. Dit was deze week: naar huis fietsen na het werk (6 km), thuis direct loopkledij aandoen en nog wat wandelen voor ik begin te lopen.
Fieke87
Contacteer:

Bericht door Fieke87 »

Beginnende scheenbeenpijntjes zijn bij mij gewoonlijk snel over met ijspacks. Na het lopen 15-20min koelen (met handdoek, niet rechtstreeks). Scheenbeenpijnt is een typische overbelastingsblessure en kan te maken hebben met dat je ook al fietst. Klinkt raar maar dagelijks je kuiten rekken kan ook al helpen (als je spieren al warm zijn bvb elke keer na het fietsen of na het lopen).

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Using Tapatalk
wim__

Bericht door wim__ »

Hallo

Regelmatig sukkel ik ook met mijn scheenbeen. Dit komt ofwel door overbelasting, ofwel door te snel te lopen.
Je kan idd best de tips volgen zoals hierboven beschreven :)

Groetjes
Plaats reactie