JollyRoger met wife en kids

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: JollyRoger met wife en kids

Bericht door Hellothere »

Je hartslag ziet er al een pak beter uit :lol: .
Als je het gevoel hebt dat het nu vlotjes gaat, dan kan je er zeker een kilometertjes bijhaspelen ;)
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: JollyRoger met wife en kids

Bericht door martmarbus »

Even al je laatste berichten bekeken.
Je ziet dat je lichaam al aan je lopen gewend raakt.
Al op 8km wat een mooie prestatie. Je merkt nu wel wat je aan kan.
Ga maar op deze voet door en eventueel met stapjes van 10% opbouwen.
Je zult merken dat wanneer je de magische grens van 10km hebt bereikt, je al naar de 10EM uitkijkt,
Wat is het toch fijn om hardloper te zijn!
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
JollyRoger
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2023, 12:46

Re: JollyRoger met wife en kids

Bericht door JollyRoger »

Update, het vrouwtje is er ook terug aan begonnen en zit nu aan 5 km maar nog niet volledig aan het uitlopen. Fietsen doet ze wel wat meer. Ze trackt alles met zo'n iWatch maar is niet mijn ding. De "oudste" zoon doet enkel fietsen, lopen is zo niet aan hem besteed. De jongste zoon is ook terug aan het lopen en doet bijna 5 km uit wat ik voor hem al heef flink vind. Onder een statistiekje van mij.
Op zondag ga ik dan ook nog eens als extraatje met de kinderen mountainbiken. Hier in de buurt zijn wel heel wat routes en meestal zijn we dan zo'n 3 tot soms 5 uur aan het fietsen, wel recreatief dus ik kijk dan niet naar het tempo.
---
Lopen 31-08-23.png
Lopen 31-08-23.png (187.81 KiB) 683 keer bekeken
:D :) ;) :? :cry: :arrow:
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: JollyRoger met wife en kids

Bericht door Hellothere »

Ahah, ik was al ongerust aan het worden dat ik niets meer van jou/jullie hoorde.

Tsja, als je met een "groepje" gaat trainen, is het soms evident dat sommigen het op een ander tempo gaat doen of zelfs iets totaal anders gaan doen. Toch goed dat jullie allemaal aan de slag blijven, da's eigenlijk toch het belangrijkste.

Hopelijk lezen we binnenkort van jou hoe het verder gaat met je verdere/snellere/... loopjes.
Ik zie vooral dat je hartslag tijdens je loopjes al ergens zit waar hij zou moeten zitten, dus je conditie is er in elk geval een flink stuk op vooruit gegaan.

Keep up the good work / keep running.
JollyRoger
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2023, 12:46

Re: JollyRoger met wife en kids

Bericht door JollyRoger »

Momenteel zit ik aan 3 x week 9 km
Ga daar eerst eens wat aan wennen
----
Polar 20102023.png
Polar 20102023.png (434.89 KiB) 520 keer bekeken
Het MTB in het weekend kan toch ook tellen precies als training ...
---
Polar MTB20102023.png
Polar MTB20102023.png (645.23 KiB) 520 keer bekeken
:D :) ;) :? :cry: :arrow:
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: JollyRoger met wife en kids

Bericht door Hellothere »

MTB en lopen zijn 2 sporten die perfect complementair zijn (heb ikzelf ook jaren gedaan).
Beide gebruiken iets andere spieren, maar je "kweekt" wel 1 ding met allebei, conditie !!!

Een goeie basisconditie zal je zeker helpen om langer te kunnen lopen (en dus verder), en uiteraard geldt dat ook voor het fietsen.

Ik weet niet of het de bedoeling is dat je ook sneller wil gaan lopen (hangt ervan af wat je doel is, sommige mensen verkiezen afstanden, anderen snelheid).

Regel is : afstand is conditie, snelheid is kracht.

Wil je die 9 km dus iets sneller gaan doen, is het misschien niet slecht om 1 keer per week een intervaltraining te lopen (dus zo nu en dan een "sprintje" inplannen in je loopje).

Maar verder : goed bezig. Volhouden is de boodschap (ook tijdens de gure donkere wintermaanden).
JollyRoger
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2023, 12:46

Re: JollyRoger met wife en kids

Bericht door JollyRoger »

Hellothere schreef: 27 okt 2023, 10:34 Ik weet niet of het de bedoeling is dat je ook sneller wil gaan lopen (hangt ervan af wat je doel is, sommige mensen verkiezen afstanden, anderen snelheid).
Goede vraag eigenlijk, ergens moet ik wel eens ergens een doel stellen en dan zien er te geraken. Initieel begonnen met 3 km lopen en fietsen, dan was het 5 km lopen en 3 km fietsen en dat was genoeg. Na een tijdje dan toch 8 km lopen en onlangs 9 ... Dan zou ik zeggen dat ik liever een 10 km zou afleggen aan een behoorlijke snelheid dan voor afstand te gaan. En dan stel ik nu als doel de 10 km te lopen onder 1 uur, denk dat dit voor mij als recreatieve loper haalbaar is. Dat betekent dan 6 min/km , hmmm 8-)
:D :) ;) :? :cry: :arrow:
JollyRoger
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2023, 12:46

Re: JollyRoger met wife en kids

Bericht door JollyRoger »

:)
Voor de 2de of 3de keer 10 km afgehaspelt ...
Polar 01-11-23.png
Polar 01-11-23.png (281.05 KiB) 495 keer bekeken
:D :) ;) :? :cry: :arrow:
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: JollyRoger met wife en kids

Bericht door Hellothere »

Goed bezig lijkt me.
Probeer die hartslag nog iets naar beneden te krijgen (oranje streepje iets korter, en het groene iets langer, en je bent alweer een flink eind op weg).
Dat sneller lopen komt vanzelf, maar die conditie moet er uiteraard ook zijn.
Dus ... komt allemaal goed ;)

PS : Mooie loopomgeving precies (genoeg groen en smalle paadjes).
JollyRoger
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2023, 12:46

Re: JollyRoger met wife en kids

Bericht door JollyRoger »

Gisteren wou ik nieuwe route doen om 10 km te doen op verlichte banen tijdens deze donkere dagen en mij een beetje vergist in het nemen van een afslag ... na bijna 12 km herkende ik de omgeving wat terug maar was het nog enkele km's. Toch maar even gewandeld om dan maar terug te lopen aangezien het koud en aan het regenen was en ik niet te hard wilde afkoelen...
Heb ik nu de 10 miles gedaan? :?

-----
Polar 10112023.png
Polar 10112023.png (613.58 KiB) 475 keer bekeken
:D :) ;) :? :cry: :arrow:
Plaats reactie