knakkende enkel

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Michaëldeloper
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2022, 14:25

knakkende enkel

Bericht door Michaëldeloper »

Hallo, ik heb tijdens het hardlopen last van een knakkende rechterenkel. (het geluid van twee metalen petanque ballen die tegen elkaar tikken bij elke stap) Dit geluid treedt ook op bij wandelen, maar dan minder luid. Bij snel hardlopen is het geluid heel hard. Mijn rechter achilles pees lijkt ook te lijden daar onder, want die is altijd wat overbelast na het lopen.
Ik ben ermee naar de arts geweest, maar die zei dat als het geen pijn doet, het geen kwaad kan. Echter had ik het knakken vier jaar geleden nog niet.
Ik ben ook twee jaar gestopt met hardlopen hiervoor, maar daardoor 8 kg bijgekomen. (en door het stoppen ging het knakken ook niet weg) Dus ben ik sinds september terug gestart met hardlopen. Wat kan dit zijn?
Plaats reactie