Tensor fascia Lata

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
liesbeth
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2010, 14:31
Locatie: Oostende

Tensor fascia Lata

Bericht door liesbeth »

Heeft iemand op het forum ervaring met pijn aan de tensor fascia lata?

Het is iets waar ik al anderhalf jaar last van heb, ik heb maanden gestopt met lopen verleden jaar maar ben in februari 2013 toch herbegonnen omdat rust uiteindelijk niet hielp en ik het lopen teveel miste.

Afbeelding
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Tensor fascia Lata

Bericht door Hellothere »

Geen ervaring mee nee, maar waarom denk je dat het net die spier is waarmee je een probleem hebt ?
Gewoon omdat je pijn hebt in de heup ?

Kan tal van redenen hebben, bijvb. licht beenlengteverschil.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Tensor fascia Lata

Bericht door Holenmens »

Is het de spier of een peesontsteking/tendinitis? Het eerste zou vrij vlot moeten herstellen, peesontsteking herstelt slecht. In beide gevallen voorzichtig zijn. Als je weer direct pijn krijgt kan een bezoek aan dokter en osteopaat verstandig zijn.
liesbeth
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2010, 14:31
Locatie: Oostende

Re: Tensor fascia Lata

Bericht door liesbeth »

Sinds gisteren weet ik wat het is dat mij al twee jaar uit mijn slaap houdt : musculus medius tendinopathie. Schijnt moeilijk te genezen. Loopverbod voor enkele maanden zeker,misschien zelfs voor altijd,dat valt nog af te wachten.

Dit is lastig verteren.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Tensor fascia Lata

Bericht door Holenmens »

Ik heb het zelf niet, mijn vrouw helaas wel. Ik vermoed dat de oorzaak ligt in een combinatie van zwakke heupspieren en te lange afstanden. Ze heeft een aantal keren fysio gehad zonder al te veel resultaat. Rust hielp zoals je zelf al aangaf ook niet. Mijn advies is om eerst de spieren te verstevigen (oefeningen te vinden op internet, er zijn 4 of 5 verschillende) en daarna heel langzaam weer te starten zodat er een actief herstel kan optreden. Met langzaam bedoel ik laag van intensiteit maar net genoeg om de doorbloeding wat te bevorderen. Lange tijd aaneen lopen zou ik zeker vermijden.

Bezoek aan een echte sportarts is aan te raden

Beterschap gewenst!
Plaats reactie