Op naar de 10 miles?

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

Gisteren zelfde traject gedaan, maar zo WARM!!

Ja, ook niet slim van me om te gaan lopen om 10.30, I know :D

Maar in het begin leek het niet te warm, tot ik natuurlijk in het veldterrein kwam en de volle plakke zon op me scheen... Bweik.. Ik doe het al niet goed bij teveel warmte, maar begon ook nog eens zo te zweten dat ik witte strepen op mijn armen kreeg van mijn laag zonnebescherming die van mijn armen begon te lopen.. BWEIK :P

Naja, het ging voor de rest wel goed hoor.. Spijtig genoeg niet 100% kunnen doorlopen omdat ik weer last begon te krijgen van mijn knie (weer hetzelfde als 3 maand geleden) dus mijn brace wordt weer m'n beste vriend.. Had hem de laatste 2-3 loopsessies uitgelaten omdat ik geen enkele pijn meer voelde.. Nu toch beter terug aandoen dan..

MyAsics:

Ik heb 3,946 km hardgelopen in 0:29:00. Dat is 7:21 min./km! (8.15 km/u)

Groetjes,
Keelia
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door El Pollo Diablo »

Ja, die hitte is echt vreselijk, ik kan er ook niet tegen. Toen ik daarnet boodschappen ging doen zag ik er ook rondlopen rond Watersportbaan en de Leie. Ik had 't al warm op de fiets...
Wees voorzichtig met je knie, beter iets langer met brace dan risico's nemen. Misschien dat de warmte overigens ook een rol speelt?
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

Hoi iedereen!!

Verleden week maar twee keer kunnen gaan lopen, deze week zelfs nog geen enkele keer.. Ik heb er gewoon eventjes echt de fut niet meer voor.. En dat ergert mij, want zo loop ik achter op schema.. Niet dat ik echt zo vastgepind zit op m'n schema, maar vind het hatelijk dat ik er zo weinig fut voor heb..
Toch wil ik voor mijn 25ste (ben nu 23j) een halve marathon gelopen hebben..

Ik heb de motivatiequotes elke dag op mijn FB staan, over hoe leuk sporten en hardlopen en toestanden zijn, en ik wil me terug voelen als vroeger bij het hardlopen, maar soms is het moeilijker om het alleen te doen, vooral naar voorbereiding tot de halve marathon..

Heb al gedacht om begeleiding te zoeken om me te helpen op weg naar die doelen.. Een soort van coach.. Nu dokter ik alles op eigen houtje uit, maar soms voel ik het wel dat ik er te weinig van weet.. Ook voor oefeningen bv. voor spierversterkende oefeningen.. Op de ene site zeggen ze zus, op de andere site zeggen ze zo.. Ook voedingstips.. Op het ene moment prijzen ze het ene de lucht in, terwijl het twee sites verder de diepte wordt in gebombardeerd omdat het zo slecht is voor je..

Zou me toch graag (eventueel professioneel) laten begeleiden.. Iemand die me opvolgt en zegt hoe of wat.. Maar als je dat opzoekt kom je meer uit op Nederlandse sites.. Heb een vriendin uit Nederland en vind persoonlijk dat ze daar veel betere sportbegeleiding hebben dan hier in België (kan ook mis zijn).. Ik vind dat je hier echt naar de grotere steden moet gaan om iets goeds te vinden..

Weten jullie soms iets van (eventuele professionele) begeleiding?
Laat het me dan vooral weten ;)

Alvast bedankt!

Keelia
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door El Pollo Diablo »

Heb je geen atletiekclub in de buurt?
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

El Pollo Diablo schreef:Heb je geen atletiekclub in de buurt?
Neen, spijtig genoeg niet.. De enige clubs dat zich viseren op lopen zijn S2R-clubs die vaak niet verder gaan dan 5km.. De soort clubs: We lopen voor de fun en omdat we beweging nodig hebben en omdat het in groep is hebben we ook nog een praatje achteraf..
Maar atletiekclubs moet ik verder gaan zoeken, spijtig genoeg..

Ik heb nu m'n schema (gemaakt op MyAsics) .. Enkel de voeding nog en de oefeningen om mijn spieren sterker te maken.. Heb al gedacht om regelmatiger te gaan zwemmen (moet ik sowieso doen voor m'n rug).. Ik ga ook 3X per week met de fiets naar het werk (+/- 14km op en af samen gerekend).. Ook dacht ik daar nog ergens een dagje in te gooien om met gewichten aan de slag te gaan.. Natuurlijk moet ik zien dat ik niet opbrand ook.. Maar wil me goed trainen :)

Nu eventjes over mijn lopen dat op dit moment doorgaat :)

WEEK 7


Schema: 8L / 2W / 10L / 3W / 8L / 2W

De eerste 8 minuten perfect kunnen lopen, zelfs de 10 minuten perfect kunnen lopen.. Dus ik van: Joepie!! Was ook trager begonnen dan dat ik altijd doe.. Tot de laatste 8min dat ik moest lopen.. Ik liep een perfect baantje naar beneden, ik dacht: Ik ga eventjes mijn beentjes goed losgooien, ik ga er een klein versnellingkske bijdoen.. Fout gedacht dus :) De laatste 2:40min van mijn laatste 8min heb ik moeten afdrukken.. Dus had al 5:20min achter de beentjes tot er achter mijn klein versnellingske een enorme pijnscheut weer in mijn buik terecht kwam.. Toch vraag ik mij meer en meer af wat dit is... Pijnscheuten zoals pijn in de zij dat ze zeggen is dit niet.. Het zit echt meer op mijn spier zelf precies, echt raar..

Naja, morgen loop ik weer hetzelfde rondje :)

Tot morgen!! :)
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door fann »

Ik bewonder je ambitie...

Ik ben niet zo professioneel met lopen bezig als veel anderen hier op de site maar ik vraag me af of het wel zinvol is om in je STR al beginnen te versnellen.

Doel is toch echt wel dat je die 30 minuten na elkaar kan lopen en daar vooral leert van genieten.

Ik weet niet waar je woont maar ik loop in Antwerpen bij een club die wel doelgerichte trainingen aanbiedt. Misschien is een beetje een verdere afstand toch te overwegen als je die halve marathon écht een levensbelangrijke doelstelling vindt.
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

Hoi iedereen!

Verleden week vrijdag nog een perfecte run gedaan voor week 7 af te sluiten :)

MyAsics:
Ik heb 4,555 km hardgelopen in 0:33:00. Dat is 7:15 min./km! (8.27 km/u)

Maar aangezien ik de laatste paar runs soms met een (lichte) pijn in mijn buikstreek kamp (toch nog een ander gevoel dan de gewone steken in de zij) heb ik besloten mijn buikspieren ook terug wat bij te schaven en wat spierversterkende oefeningen erbij te gooien :)

Dus bij deze gaan we nu de volgende week tegemoet :)

Week 8

Schema: 11L / 2W / 11L / 2W / 8L / 1W

Nu mijn opwarming er nog bij... Jullie verklaren me voor gek als je het gaat lezen, maar ik voel dat ik dit wel nodig heb.. Alle oefeningen doen duurt ongeveer een kwartiertje, twintig minuten, dus een mooie opwarming :)

[*]150 jumping jacks
[*]50 crunches
[*]20 tricep dips
[*]15 squats
[*]20 lunges per been
[*]70 russian twists
[*]20 standing calf raises
[*]5 push ups
[*]30 seconden plank
[*]10 lunge split dips

En na de opwarming nog eens gaan lopen.. Het was zwaar, dat zal ik niet ontkennen en ook even dacht ik: F**k, die opwarming was er al meteen te veel aan, maar heb het toch nog kunnen uitlopen.. Zonder pijn deze keer! :) Ik liep wel wat trager dan andere keren, maar had m'n traagste snelheid nog niet behaald :)

MyAsics:
Ik heb 4,746 km hardgelopen in 0:35:00. Dat is 7:22 min./km! (8.14 km/u)

Nou, bij deze was het een zware maar toch geslaagde run :)

Groetjes!
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door El Pollo Diablo »

Keelia schreef: [*]150 jumping jacks
[*]50 crunches
[*]20 tricep dips
[*]15 squats
[*]20 lunges per been
[*]70 russian twists
[*]20 standing calf raises
[*]5 push ups
[*]30 seconden plank
[*]10 lunge split dips
:shock: Als ik al die dingen opgezocht heb zal ik je wel voor gek verklaren, nu beperk ik me tot wat ik ken en zeg ik "Goed gelopen" :D
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

Hey iedereen!!

Vandaag les 2 van week 8.. Supergoed gegaan, jiepie!! :D

Mijn spieroefeningen deze keer gehouden voor NA de run, niet voor VOOR de run :P Ben er nu maandag mee begonnen en vandaag was de eerste dag dat het iets beter ging. De andere dagen ging het moeizaam zitten of iets optillen :P Naja, je weet wel, de spierpijn van kickass te zijn de dag ervoor :P Maar ze beginnen goed te wennen, dat is al iets :) ..

Voor de geïnteresseerden (of voor diegenen die me graag voor zot verklaren ;) )

* 100 jumping jacks
* 25 vertical leg crunches
* 20 squats
* 20 wall push ups
* 50 russian twists
* 15 second side plank (l&r)
* 10 lunge split jumps
* 5 jump squats
* 40 high knees

http://www.pinterest.com/pin/337347828310280212/

Nu, de run..

Ik ben voorzichtig gestart.. Ik had wat schrik dat ik weer zo'n steken in mijn buikstreek ging krijgen.. Dus rustig gelopen.. De eerste 11 minuten waren de moeilijkste. Ik liep niet al te snel, wat me soms tegenstak want had het gevoel alsof ik daardoor een enorme rekker aan mijn lijf had hangen en een enorm zwaar gewicht moest meesleuren.. Het ging maar niet vooruit.. Ik was ergens blij dat ze gedaan waren.. Dan twee minuten gewandeld.

De volgende 11 minuten gingen dan weer beter.. Ik liep een aardig stukje bergop en werd ondertussen voorbijgestoken door een andere loper.. Hij was een pak ouder dan mij en liep ook nog een pak sneller dan mij. Hij zei vriendelijk hallo en liep voorop.. Dit motiveerde wel langst een kant. Niet dat ik hem wilde inhalen (hij liep echt wel snel -_- ), maar het motiveerde me om me echt op het lopen te richten en niet op het pffff-dit gaat traag-gevoel.. Ineens kreeg ik de kracht om een tandje bij te steken en dit ging me bijzonder goed af. Weer twee minuten stappen.

De laatste 8 minuten gingen prachtig.. Ik liep op een fantastische snelheid. Ik kwam ineens met het idee af dat ik leek op een dieseltje.. Traag starten, heeft even tijd nodig maar eenmaal vertrokken... :P Ik heb nog verder gelopen dat vorige keer en ben zo mijn 5km op 8 weken voorbij gestoken.. Dit natuurlijk nog niet in één keer, maar toch hebben we de lijn van 5km al ergens bereikt :) ..

My Asics:

Ik heb 5 km hardgelopen in 0:35:00. Dat is 6:59 min./km! (8.59 km/u)

En daarna nog bovenstaande oefeningen gedaan...

Ben bekaf...

Need sleep...

Tot de volgende!!

Keelia
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

Het is al even dat ik een post geplaatst heb..

Alles ging heel goed, ben sinds een anderhalve maand in training voor een halve marathon..

Maar sinds twee weken geleden zijn die van het werk eindelijk beginnen doorkrijgen dat ik nog zeker 30 uren heb in te halen. Ikzelf heb altijd gevraagd hoe of wanneer ik die moet inhalen, maar altijd werd het weggewuifd want ik had toch nog tijd voor mijn contract erop zit.. Nu heb ik nog iets minder dan een maand de tijd om 30u op te halen. MAW, ik ben nu al bijna aan m'n derde week bezig dat ik 45-47u in de week aan het werk ben. Dit in de kinderopvang (dus constant bezig zijn) dus ben op het einde van de dag echt wel op het einde van m'n latijn..

De zin om te lopen is dan echt helemaal weg. Ik loop in het weekend dan nog wel eens 5km, maar dit is dan ook de enige 5km in de week die ik loop. Ik heb nu nog zo'n 3 weken te gaan voor mijn contract gedaan is, dus nog 3 weken waar ik hetzelfde aantal uren in de week moet werken. Dat zal dan komen op zo'n 5 weken dat ik maar 1x 5km per week ben gaan lopen..

Zou dit enorm nefast zijn voor mijn training op de halve marathon? Zou ik echt weer helemaal vanaf 0 moeten beginnen met de training (ik bedoel niet S2R opnieuw doen, maar gewoon helemaal herbeginnen met halve marathon-training)..

Hebben jullie hier al ervaring mee?

Groetjes,
Keelia
Plaats reactie