Medische test

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Medische test

Bericht door bloem »

Kaath schreef:Nee dat kan allemaal een week tot 10 dagen duren.
Dat ze mijn dossier nu maar eens eerst nemen,opschieten :lol:
:lol: nee hoor, dat is net als met 't lopen... geduld !! ;)
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Medische test

Bericht door Kaath »

Nog niks ontvangen :roll:
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Medische test

Bericht door bloem »

Zijt ook zo'n speciaal geval... hebben er hun handen mee vol :lol:
of... ze zitten met hun handen in hun haar omdat ze 't nu helemaal niet meer weten... :o

Wachten is nooit leuk eh, gelukkig kan je nog wel rennen ! ;)
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Medische test

Bericht door Kaath »

Volgens mij ben ik echt een hopeloos geval,ze zullen denken "laat maar lopen" :lol: :lol:
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Medische test

Bericht door Kaath »

Schema is binnen ,ik ben normaal hoor :lol: :lol:

Hele uitleg ,maar het komt er in mijn ogen gewoon op neer dat ik niet te fel moet lopen,omdat tijdens de test gebleken is dat ik een opbouwfase oversla.

Er staat ook bij dat dit een moment opname is en dat zegt me genoeg,omdat ik op dat moment niet lekker liep met die benauwdheid en dat masker op.

Ik heb een schema gekregen ,maar ik denk dat ik te dwars ben om dat te doen (zelfs met fietsschema,of ik mag ook zwemmen :roll: )
M'n hart is gezond,mijn lichaam is in proportie ,dus Kaatje gaat gewoon op haar gemakje verder,ene keer rustig andere keer sneller "oops"
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Medische test

Bericht door Holenmens »

:lol:
Truesue
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 mei 2013, 12:36

Re: Medische test

Bericht door Truesue »

Wat voor opbouwfase bedoelen ze dan precies?
Ik meen me te herinneren dat je ooit meldde dat je eigenlijk geen echte warming-up doet, maar gewoon eerst een stukje wandelt en dan gaat lopen. Dat doen velen van ons, volgens mij.
Ik probeer ook weleens te beginnen met 'langzaam joggen' of zo, en dan steeds harder, maar in de praktijk komt het er op neer dat ik sneller begin en langzamer eindig :oops:
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Medische test

Bericht door Kaath »

Ik heb een schema gekregen voor 12 weken ,en dat houd in 3 weken trainen en 1 week rust ,in de week rust mag ik zwemmen :lol: .
De andere 3 weken is volgens een schema zoals Evy doet met lopen en wandelen,maar dan 2 dagen op lage hartslag en 1 dag iets hoger.
Wie interesse heeft wil ik alles wel eens doormailen hoor.
Maar ik kan dat nu toch echt niet meer helemaal opnieuw beginnen met lopen en dan weer 3 minuten wandelen.
Ik denk en hoop dat ik oud genoeg ben om te merken wat mijn lichaam kan en niet kan en dat ik op signalen ga letten .
Zoals gisteren vond ik het te benauwd dus ben gestopt,een paar weken geleden had ik misschien wel doorgelopen.
Ik loop nu zonder muziek en probeer echt op alles te letten zoals ademhaling en zo.
Ik hou m'n hartslag ook in de gaten en als het niet te warm is probeer ik aan zo laag mogelijke hartslag te lopen.
Ik wil het leuk blijven vinden en als ik nu tegen m'n zin dat schema moet gaan doen ,denk ik dat ik er mee stop ipv het te volgen.

En ik vraag me af waar in dat schema da tik dan de honden mag uitlaten,want met 2 beagles wandelen ,dat gaat vaak ook niet aan hartslag 100 :o en dat doe ik nu toch ook al bijna 10 jaar elke dag ;)

Had ik nu ergens last van of pijn of constant blessures dan is het iets anders,maar tot hiertoe gaat het zo lekker en dat wil ik zo houden.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Medische test

Bericht door bloem »

Aan de andere kant... winterperiode komt eraan... misschien een goei excuus om bv dec jan en feb wat rustiger aan te doen ;)
Wie weet hoe vlieg je daarna uit die startblokken... ;)
Maar zoals je zelf zegt... ik zou ook niet staan juichen om 'zo lijkt het wel' van 0 weer te beginnen...

In mijn 'rapport' stond : "zwakke aerobe uithouding --> trager trainen", terwijl ik vorig jaar al de DDH 15km ook 'vlotjes' in een mooie tijd uitliep.
Dus ongeveer in 't zelfde bedje ziek als jij vermoed ik dan... wij kunnen blijkbaar zoals ze zeggen : 'goed (lang) afzien' - langere tijd aan een hoge hartslag presteren... Mijn trainer vertaalde het voor mij naar : 'lange TRAGE duurlopen doen!' (en minder op weerstand (interval) trainen) ..

In de praktijk heb ik dit nu ingevuld door toch wel nog 1x/week clubtraining, is intervaltraining (maar ga dan ook niet voluit) en de rest vd week -heel- trage loopjes te doen, aan zeer lage hartslag, waarbij ik een van die twee loopjes ook wat langer maak... Enfin, dat is het 'basisplan', maar dat wordt nogal eens overhoop gegooid door 'wedstrijdloopjes' tussendoor. Die vind ik, net als de clubtrainingen, zo leuk om doen dat ik dat niet wil laten schieten. Maar daar moet dan het langere rustige loopje wel weer voor wijken... dat opbouwen naar halve marathon bvb is bij mij dus een 10jaren plan denk ik zo :lol:
Maar zoals je zelf ook al zei : 't moet vooral plezant blijven ! ;)
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: Medische test

Bericht door Kris66 »

Ik denk dat ik niet ga..........

:)
Plaats reactie